Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teillä jää kotiin sairaan lapsen kanssa?

Vierailija
13.01.2010 |

Meillä mies jää todella harvoin. Lapset ovat sairastelleet koko työssäoloaikani paljon ja jostain syystä miehellä on aina mahdoton tilanne töissä juuri silloin, kun lapset sairastuvat.

Itseäni alkaa oikein jo hävettää olla jatkuvasti töistä pois. Voi kun saisi jäädä taas kotiäidiksi, ettei tarvitsisi stressata tästäkään asiasta.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että joku vanhempi valittaa.

Ei ollut tarkoitettu provoiluksi. Ennemminhän ne nuoret tytöt vuosia voi juosta apuna kuin mummelit. Vai laskeeko opet ajankulunkin jotenkin nurinpäin?

En tajua miten joku ei voi hoitaa noin yksinkertaista asiaa kuntoon. Tai laita edes miestään kuriin.

Vierailija
22/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työ voi olla niin tärkeä, että kipeä lapsi jätetään vieraan hoitajan vastuulle? Etenkin, jos lapsi sairastaa esimerkiksi astmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaavat lähteä viimeistään sen välivuotensa jälkeen opiskelemaan. Täällä ei siis voi opiskella lukiota pidemmälle. Siksi pitkäaikaista suhdetta hoitajaan ei voisi edes syntyä. En kyllä tiedä ketään, joka täällä käyttäisi MLL:n hoitajia tällaisessa tilanteessa. Lähinnä tytöt tekevät iltakeikkoja vanhempien käydessä vaikka teatterissa tai syömässä kahdestaan.

Nyt tilanne taitaa kuitenkin olla se, että tässä mättää lähinnä se, että kotona sairasta lasta hoitava on opettaja, joka on automaattisesti huono työssään, kun ei halua jättää sairasta lasta tuntemattoman ihmisen hoitoon.

ap

Vierailija
24/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtainen ongelmasi muuten.

Huono opettaja on sellainen, joka ei hoida työtään. Sinä et hoida, kun et ole edes paikalla.

Ja kun vielä olet tipoittain pois, etkä esimerkiksi sitten reilusti virkavapaalla, sijaisesi ovat niitä surkeimpia, jotka paikalle hälytettyä saa.

Vierailija
25/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että häntä hoitaa välillä joku muu.

Vierailija
26/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asian suhteen jokainen vanhempi tekee niinkuin itselleen ja omalle perheelleen parhaiten sopii. Toiset pitävät työtään niin tärkeänä, että jättävät lapsensa mieluummin sairaanakin toisten hoidettavaksi. Itse en näin tekisi missään nimessä. Työ on vain työ. En elä työtäni varten, vaikka haluankin hoitaa työni mahdollisimman hyvin. Lapset ovat minulle tärkein asia maailmassa, ja olen valmis "uhraamaan" työni tai maineeni työntekijänä heidän takiaan. Minun työnantajani tietää, millaisesta elämäntilanteesta on minut opettajan työhön valinnut, ja olen vakuuttunut, että työpaikallani ymmärretään ja suvaitaan pienten lasten vanhempien satunnaiset poissaolot.

Vierailija
27/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää jonkun muunkin hoitoon. Ehkäpä olen itsekin liian hellämielinen, mutta kyllä minusta tuntuisi pahalta jättää heikossa kunnossa oleva, kipeä ja omaa vanhempaa lähelle kaipaava lapsi vieraan ihmisen kanssa ja antaa hänelle sellainen mielikuva, että työni on häntä tärkeämpi. Itse en ainakaan voisi edes keskittyä työhöni täysipainoisesti, jos minulla olisi jatkuva huoli lapsen pärjäämisestä.

Tsemppiä ap! Eivät ne sairastelut ikuisesti kestä. Koeta puhua miehesi kanssa ja laittakaa vaikka kalenteriin ylös, kumpi on milloinkin lapsen kanssa kotona. Jos miehen työ ei ole täysin kelloon sidottua, voisitte ehkä tehdä niin, että kävisit osan päivää töissä, hän osan päivää. Silloin molemmat pääsisivät hoitamaan ainakin osa velvollisuuksistaan.

Vierailija
28/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etänä, mies taas ei yleensä pysty

Vierailija
29/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan toisten äitien lapset.

Vierailija
30/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä taas saadaan häntä pystyyn. Tämä tilannehan ei tosiaan ole (toivottavasti) pysyvä, eivätköhän lasten sairastelut viimeistään kouluiässä ala vähentyä. Ajattelin myös näyttää tämän ketjun miehelleni, ehkä se antaa ajattelemisen aihetta. :)

Oppilaani ovat minulle tärkeitä, mutta kuten jokaiselle äidille (toivottavasti), omat lapset silti kaikkein tärkeimpiä. Ainakin toitaiseksi oppilaiden koearvosanat ja yleiset testit ovat menneet hyvin ja palaute sekä lapsilta että heidän vanhemmiltaan on ollut erittäin positiivista.

Kiitokset kaikille hyvästä keskustelusta. Nyt heräilevän lapsen luo.

ap

Vierailija
31/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun toisen äidin perhe-elämää.

Vierailija
32/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan toisten äitien lapset.

Lapsia ei koskaan jätetä koulussa heitteille. Kyllä heistä siellä huolehditaan, vaikka oma opettaja olisikin itse sairaana tai sairasta lastaan hoitamassa. Taidat olla itse juurikin niitä vanhempia, jotka siirtävät kasvatusvastuun mieluummin koululle?

Vierailija
33/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselle äidille oma lapsi on tärkein. Siksi ymmärtänet miksi huonosta työstäsi valitetaan. Vaikka ymmärtäisikin, että opettajalla on lapsi sairaana ja mies holtiton paskiainen, oma lapsi on tärkein, eikä tuollaista tarvitse sietää. Minä valittaisin sinusta joka kerta rehtorille.

Vierailija
34/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilaat pidetään hengissä, muttei juuri muuta.

Sijaisten kanssa pitkäjänteisyys kärsii, opiskelu on pakosta satunnaisempaa ja järjestyshäiriöt lisääntyvät.

Ja kasvatusvastuussa koululla jo onkin. Ei minun sitä sinne erikseen tarvitse siirtää.

Vierailija
35/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselle äidille oma lapsi on tärkein. Siksi ymmärtänet miksi huonosta työstäsi valitetaan. Vaikka ymmärtäisikin, että opettajalla on lapsi sairaana ja mies holtiton paskiainen, oma lapsi on tärkein, eikä tuollaista tarvitse sietää. Minä valittaisin sinusta joka kerta rehtorille.

Työntekijällä on lain nojalla oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairasta lastaan!! Ei siitä voi valittaa!! Se on jokaisen oikeus. Jos joku uraohjus ei halua tätä oikeutta käyttää, vaan työntää mieluummin lapsensa muille, niin go ahead! Sitä niittää, mitä kylvää.

Vierailija
36/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koulu tai opettaja hoitaa tehtävänsä huonosti.

Tietenkin voi.

Vierailija
37/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kasvatusvastuussa koululla jo onkin. Ei minun sitä sinne erikseen tarvitse siirtää.

Eikö vanhempien tulisi olla ensisijainen vastuu lasten hoitamisesta ja kasvattamisesta?

Vierailija
38/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koulu tai opettaja hoitaa tehtävänsä huonosti.

Tietenkin voi.

Ei ole sama asia, että hoitaa työnsä huonosti, jos joutuu olemaan silloin tällöin hyvästä syystä työstään poissa.

Vierailija
39/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehtorille opettajasta, joka on paljon poissa. Kun siitä tarpeeksi moni valittaa, kyllä siinä opettajan urassa alkaa näkyä.

Tämänkään open työsuhdetta ei välttämättä uusita, jos vanhemmat on tyytymättömiä.

Vierailija
40/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnsä hoitaa huonosti, jos ei hoida sitä ollenkaan.

Ja ap ei sanonut olevansa silloin tällöin poissa, vaan jatkuvasti.

Ja tätä on selvästikin jatkunut jo vuosia, koska lapset 5 ja 6. Ja ap:n ja ap:n miehen asenne tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi