Jippii!!! Kannattaa pyytää reilusti palkkaa, saattaa lykästää
Kävin viime viikolla työhaastattelussa johdon assistentin hommiiin liittyen. Kun haastattelija kysyi palkkatoivetta, sanoin sydän tykyttäen että 3200 euroa. Edellisessä paikassa mun palkka oli 2750 euroa. Olin varma, että ei mene ikinä läpi, vaikka mulla on kattava työkokemus ja olen oikein hyvä työssäni. Pyysin myös normaalin, palkallisen kesäloman ensi kesälle, vaikka en ehdi oikeasti tienata kuin 6 päivää, eli viikon.
Haastattelu loppui pian tuon palkkapyynnön jälkeen ja olin varma, että pieleen meni. Nyt kuitenkin tuli soitto, että milloin voisin aloittaa. Vähänkö mä hypin täällä riemusta kattoon...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
sehän on lakisääteinen?
Mihin lakiin tässä viitataan? Vaihdoin työpaikkaa 30.3. ja vuosilomaa ei ole kertynyt tälle kesälle.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 22:34"]
Aina kun minä olen pyytänyt 200-300 enemmän kuin nyt saan, on haastattelussa alettu kauhistella pyyntöä ja kysellä onko siinä tinkimisen varaa.
Sama täällä. Kerran pyysin saman verran kun nyt saan, niin mulle kutakuinkin naurettiin haastattelussa. Oli todella noloa. Itse siis olen kaupungilla töissä ja hain vastaavia hommia ykistyiseltä puolelta. Heillä palkka reilusti alle nykyisen palkkani.
Ei pahemmin kannata hakea muualle kun palkka laskee.
Tod näk tähän vaikuttaa se ettei minulla ole tradenomin koulutusta (olen merkonomi) eikä työkokemus (15 vuotta) merkkaa mitään. En ole edes saanut normi sihteerin töitä jossa 1000 euroa alempi palkka.
Vaihda tässä nyt sitten työpaikkaa. Pakko vaan kitkutella nykyisessä paikassa vaikka voin huonosti enkä viihdy ollenkaan. Palkkaa ei ole mahdollista alentaa...
Onnea ap:lle kuitenkin.
Siitä ei kannata ottaa itseensä, että kerran palkkapyyntö kyseenalaistetaan.
Tiedät kyllä. Ostat vain uutta huulipunaa. Tuo on toiselta nimeltään ns. iltasihteeri.
Ei vaiteskaan. Onnea ap:lle työpaikasta ja palkankorotuksesta. Jippii!
mies52v