Vierailija

Kävin viime viikolla työhaastattelussa johdon assistentin hommiiin liittyen. Kun haastattelija kysyi palkkatoivetta, sanoin sydän tykyttäen että 3200 euroa. Edellisessä paikassa mun palkka oli 2750 euroa. Olin varma, että ei mene ikinä läpi, vaikka mulla on kattava työkokemus ja olen oikein hyvä työssäni. Pyysin myös normaalin, palkallisen kesäloman ensi kesälle, vaikka en ehdi oikeasti tienata kuin 6 päivää, eli viikon.

Haastattelu loppui pian tuon palkkapyynnön jälkeen ja olin varma, että pieleen meni. Nyt kuitenkin tuli soitto, että milloin voisin aloittaa. Vähänkö mä hypin täällä riemusta kattoon...

Sivut

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis vähintään. Missään ei kielletä työnantajaa antamasta enempää lomaa, palkattomana tai palkallisena. Mä sain nyt palkallisen 4 viikon loman, vaikka oikeasti olen ansainnut vain 6 päivää.

T: AP

uudesta työstä ja siitä, että sait kivan palkankorotuksen. Naiset eivät yleensä kehtaa pyytää sitä mitä ansaitsisivat, miehiltä se käykin helpommin.

Ja siitä lomasta, sehän on yksityisillä neuvottelukysymys. Lakisääteisyys tarkoittaa lähinnä minimiä.

kuinka voi saada palkallisen loman, jos et ole ollut töissä?

Lainaus:

sehän on lakisääteinen?

Esimerkiksi mun mieheni neuvotteli itselleen työpaikkaa vaihtessaan palkallisen kesäloman seuraavalle kesälle. Koko kuukauden sai pitää vaikka ehti kerryttää vain 7pv. Lomarahoja ei saanut.

Hyvä juttu, mitään ei saa jos ei pyydä.

Ekan vuoden loma on tosiaan yleensä neuvottelukysymys työpaikkaa vaihtaessa. Ei multa ainakaan ole koskaan kieltäydytty siitä.

Olen tosi iloinen puolestasi!

Kyllä kannattaa avata suunsa oikeassa paikassa! Ja itsekin muistaa jo haastattelutilanteessa sopia nuo ekan työvuoden lomat. (Mulle kävi kerran niin, että oletin automaattisesti saavani ekaksi kesäksi loman, kun haastattelutilanteessa kehuttiin että heillä 5 viikon kesälomat. Ekana työpäivänä sanottiinkin, että niin sen viikonhan ehdit puolen vuoden aikana ennen kesää kerätä lomaa. Harmitti niin vietävästi, että etsin uuden paikan ennenkuin koeaika meni umpeen.)

Toivottavasti on muutenkin kiva työpaikka!

Missä johdon assistentteja koulutetaan?

johdon assistentti kunnalla isossa yksikössä ja palkka 1800e. on ihan tesin mukainen palkka. vaatimuksena tradenomin tms. tutkinto. vituttaa kuulla noista yli 3000e palkoista samoista hommista. työni vielä erittäin vaativaa. Sisältää pöytäkirjojen ja esityslistojen tekoa, kokousjärjestelyjä, matkavaraukset ja ihan kaikenlaista.

Noista lomista. tuskin kukaan mies suostuis vaihtamaan työtä niin ettei sais seur. kesänä täytää lomaa lomarahoineen. naiset vaan on niin kilttejä etteivät (yleensä) edes pyydä.

Lainaus:

johdon assistentti kunnalla isossa yksikössä ja palkka 1800e. on ihan tesin mukainen palkka. vaatimuksena tradenomin tms. tutkinto. vituttaa kuulla noista yli 3000e palkoista samoista hommista. työni vielä erittäin vaativaa. Sisältää pöytäkirjojen ja esityslistojen tekoa, kokousjärjestelyjä, matkavaraukset ja ihan kaikenlaista.

Noista lomista. tuskin kukaan mies suostuis vaihtamaan työtä niin ettei sais seur. kesänä täytää lomaa lomarahoineen. naiset vaan on niin kilttejä etteivät (yleensä) edes pyydä.

vielä tradenomikoulutuksen lisäksi sihteerin ammattitutkinnon paperit ja jonkun verran työkokemustakin.

No ei kai tuon nyt pitäisi mitenkään uutta olla! Tottakai pitää pyytää sekä palkkaa että palkankorotusta AINA REILUSTI YLÄKANTTIIN, koska jos ei koskaan mitään pyydä, ei takuulla koskaan mitään saa. Naiset varsinkin ovat ihmeen vaatimattomia palkkapyyntöjensä kanssa. Itse olen joka kerta pyytänyt palkkaa reilusti yläkanttiin ja myös perustellut pyyntöni ja joka kerta (olen viisi kertaa hakenut ja saanut työpaikan elämäni aikana) olen saanut palkkaa sen mitä olen halunnut, kerran jopa työnantaja ehdotti lopulta paljon enemmän palkkaa kuin pyysin. OLKAA ROHKEAMPIA HYVÄT NAISET!

Sekin on yleinen harhaluulo, että julkisella sektorilla ei olisi olemassa henkilökohtaisia palkanlisiä tai -korotuksia. Niitä kyllä on, mutta niistä ei puhuta, jotta niitä ei alettaisi yleisesti pyytää. Julkisella sektorillakin kannattaa pistää palkkapyyntö riittävän suureksi, muuten ei koskaan saa arvostusta omalle ammattitaidolleen.

Aina kun minä olen pyytänyt 200-300 enemmän kuin nyt saan, on haastattelussa alettu kauhistella pyyntöä ja kysellä onko siinä tinkimisen varaa.

Okein!! Mäkin olen aina pyytänyt täydet lomat ekalle vuodelle ja aina on onnistunut, vaikka pari kertaa olen vaihtanut keväällä paikkaa eikä lomia juuri ole ehtinyt kertyä. 

Hyvä ap!!

Voi jehna jos meikäläinenkin saisi pöytäkirjoja ja esityslistoja kirjoittelemalla kolmen tonnin kuukausipalkan! Ja kehtaisin vielä kehua työni vaativuudella... Ja ihan kokousjärjestelyjäkin :)

Vierailija

Aina kun minä olen pyytänyt 200-300 enemmän kuin nyt saan, on haastattelussa alettu kauhistella pyyntöä ja kysellä onko siinä tinkimisen varaa.

Sama täällä. Kerran pyysin saman verran kun nyt saan, niin mulle kutakuinkin naurettiin haastattelussa. Oli todella noloa. Itse siis olen kaupungilla töissä ja hain vastaavia hommia ykistyiseltä puolelta. Heillä palkka reilusti alle nykyisen palkkani.

Ei pahemmin kannata hakea muualle kun palkka laskee.

Tod näk tähän vaikuttaa se ettei minulla ole tradenomin koulutusta (olen merkonomi) eikä työkokemus (15 vuotta) merkkaa mitään. En ole edes saanut normi sihteerin töitä jossa 1000 euroa alempi palkka.

Vaihda tässä nyt sitten työpaikkaa. Pakko vaan kitkutella nykyisessä paikassa vaikka voin huonosti enkä viihdy ollenkaan. Palkkaa ei ole mahdollista alentaa...

Onnea ap:lle kuitenkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat