Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia synnytyksen käynnistyksestä Cytotec tabletilla?

Vierailija
12.01.2010 |

Ilmeisesti käynnistys edessä, Cytotecilla kohdunsuulle laitettuna. Alkutilanne: sormelle auki, kanava jäljellä 2,5cm. Tyksissä käynnistävät.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti annettiin aamulla klo 9 aikaan, ja lapsi syntyi klo 13.30. Kohdunkaula oli sentin verran auki ja 5 cm pitkä. Koska synnytys eteni näin nopeasti, supistukset olivat rajuja.

Vierailija
2/46 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tabletti annettiin maanantai aamupäivällä ja poika syntyi torstai-illalla. Kiva lääkäri kun pihtaili sen lääkkeen kanssa. Olisin hyvin voinut tuonkin ajan makoilla vaikka kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cytotek on kielletty ruotsissa ja on siitä varoitetaan monessa maassa. Cytotek aiheuttaa ylimääräisiä kipuja, hirveitä verenvuotoja ja vaaraa lapselle. Suomalaiset lääkärit eivät tiedä eikä osaa mitään, suomen lääkeyritykset maksavat rahaa/matkoja ym lahjoituksia että suosittelevat ja käyttävät surkeita lääkkeitä. Esim. moni rokotus joka annetaan pienille lapsille suomessa ei anneta ulkomailla. Sen lisäksi ulkomaalaiset ovat miettineet miksi suomessa kuolee poikkeuksellisen paljon potilaita...

Vierailija
4/46 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimi, toisella kertaa vähän turhankin tehokkaasti.

Vierailija
5/46 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin ruotsalaisäidin kertomuksen FB:sta. Hänelle oli annettu käynnistykseen  Cytoteciä ja molemmat meinasivat kuolla synnytykseen. Supistukset olivat niin rajuja,että äidin kohtu repesi,nyt hänellä ei ilmeisesti ole mahdollisuutta saada toista biologista lasta. Asiasta noussut iso kohu siellä.

Vierailija
6/46 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:47"]

Juuri luin ruotsalaisäidin kertomuksen FB:sta. Hänelle oli annettu käynnistykseen  Cytoteciä ja molemmat meinasivat kuolla synnytykseen. Supistukset olivat niin rajuja,että äidin kohtu repesi,nyt hänellä ei ilmeisesti ole mahdollisuutta saada toista biologista lasta. Asiasta noussut iso kohu siellä.

[/quote]

Miten terve kohtu voi revetä supistuksista? Eihän se niissä laajene, vaan supistuu? Eri asia jos on sektioarpi, mutta se on sektion haittapuolia ja tämä kyllä on potilaalle kerrottu sektion yhteydessä. En nyt siis puolusta käynnistyslääkettä, vaan kyseenalaistan taas tätä some-juoruilu-hysteriaa... 

Vierailija
7/46 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni lapsivedet jonka jälkeen olin osastolla pari päivää ilman supistuksen supistusta. Klo 9 aamulla sain ensimmäisen cytotecin kohdunsuulle, ei tapahtunut mitään. Klo 13 seuraava murunen. Sain luvan lähteä kävelylle ja kiipesin sairaalan portaat muutamaan kertaan. Klo 16 alkoi helvetilliset supistukset, vauva syntyi klo 20. Puudutteena spinaali.

Vierailija
8/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kanssa pöyristyin kun luin mitä sytotecistä voi seurata vauvalle ja äidille. Jopa kuolemantapauksia raportoitu. Esikoinen käynnistettiin sytotecillä. Nyt odotan toista lasta rv 27 käynnistyksellä uhkaavat. Sitä rotanmyrkkyä ei tartte kyllä tuoda lähellekä mua. Hoitajiin ja lääkäreihin ei voi eikä pidä luottaa.

Vierailija
9/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesienmenon vuoksi käynnistettiin klo 14 ja vauva syntyi klo 02. Ei mitään kovin nopeaa toimintaa. Mulla oli alla myös omia suppareita muutama tunti mutta ne eivät kätilöiden mukaan olleet tarpeeksi voimakkaita niin antoivat cytotecit. Käynnistyksen jälkeen en huomannut itse mitään eroa omiin suppareihin, ihan yhtä kipeitä olivat.

Vierailija
10/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun kautta annettiin mutta jos en koko ajan liikkunut supparit loppu. Aamulla sain tipan kautta käynnistävää ja synnytyksen kestoksi merkattiin alle kolme tuntia. Nelosen kohdalla tippa kans ja synnytys aika 2,5 tuntia. Tosin mun synnytykset käynnistyy vasta kun 5-6 cm auki....

Vierailija
11/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tähän lääkkeeseen just synnytystietoa etsiessäni, ja aion ehdottomasti kieltää sen käytän omalla kohdallani. Tuolta sivun lopusta: http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=162

Vierailija
12/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 02:41"]Totta. Kanssa pöyristyin kun luin mitä sytotecistä voi seurata vauvalle ja äidille. Jopa kuolemantapauksia raportoitu. Esikoinen käynnistettiin sytotecillä. Nyt odotan toista lasta rv 27 käynnistyksellä uhkaavat. Sitä rotanmyrkkyä ei tartte kyllä tuoda lähellekä mua. Hoitajiin ja lääkäreihin ei voi eikä pidä luottaa.
[/quote]

Ot mutta miksi rv 27 uhkaillaan käynnistyksellä?

Vierailija
13/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/46 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistyksen aloituksesta vauvan syntymän kesti n. puolitoista vuorokautta. Ensin ei tuntunut tapahtuvan mitään, ei supistuksen supistusta. Laukkasin kieli vyön alla pitkin portaita jne. Sitten lopulta losahti vedet ja hyvä että pystyin niiltä supistuksilta synnärille takaisin kävelemään. Tästä puolentoista tunnin kuluttua oli vauva maailmassa. Eli oli aika nopea synnytys, onneksi ehdin saada spinaalin.

Hermo meinasi mennä ootellessa. Lääkäri pihtaili lääkettä (en nyt muista, monta kertaa laitetiin lisää), sanoi, että kiroan hänet kun vauva sitten räjähtää pihalle. Tuolloin olin eri mieltä, synnytyksen käynnistyttä samaa mieltä. :)

Vierailija
15/46 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui mustakin vuorokausi ekalla kerralla pitkältä - mutta tokalla kerralla meni 3,5 vrk ja kolmannella 2,5 vrk :-) Tosin näillä viimeisillä kerroilla osasin ottaa sen ihan täysihoitolepoloman kannalta ennen kun taas vauva-arki alkaa :-)

Vierailija
16/46 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkutilanne oli lähes sama, kahdelle sormelle olin auki, kanavaa muistaakseni 2cm. Yliajalla oltiin jo ja iso vauva tulossa, siksi käynnistivät.

Menin osastolle klo 8.00 lauantaiaamuna ja klo 9.00 sain ekan murusen. Ei mitään tulosta. Klo 12 sain seuraavan ja kehotuksen kävellä. Kävelin ympäri sairaalaa ja kiipesin portaat ylös 10 kerrokseen. Ei tulosta.

Klo 15 sain seuraavan murusen ja noin 17.00 aikaan alkoi supistella. Kävelin taas ja käyrillä olin välillä. Lopulta supparit alkoi laimeta illalla 21 aikaan ja kätilö kehotti nukkumaan.

Ehdin nukahtaa ja heräsin puolen yön aikaan aivan tajuttomaan suppariin. Kätilö vei mut käyrille viereiseen huoneeseen jotta huonetoveri saa nukkua ja viereisen huoneen sänkyyn meni vedet. Silloin olin muistaakseni auki jo 5 senttiä ja kello oli noin 02.00. Kolmen aikaan soitin miehelle, että ala tulla, lähdetään pian saliin (asuttiin 4km päässä sairaalasta).

Salissa homma eteni h i t a a s t i ja nuokuin supistusten välillä ja lopulta nukuin epiduraalin avulla 8-10. Sitten mentiinkin täydellä tohinalla ja lopulta saatiin imukupilla poika ulos klo 12.10.

Ihan ok kokemus, ei jäänyt mitään kammoa.

Tsemppiä kovasti!!!

T nyt jo kolmen pienen äiti

Vierailija
17/46 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ovat muistuttaneet luonnollisesti käynnistynyttä. Toisella kerralla piti odottaa noin 20 tuntia ja toisella 12 h että käynnistyi

Vierailija
18/46 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kohdun suu yhtään auki. pari kertaa laitettiin kohdunsuulle tuo tabletti ja sit lähti toisen tabletin jälkeen supistelemaan. Ensimmäisistä supistuksista 4 h ja 40 minuutin päästä tyttö oli syntynyt.

Vierailija
19/46 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin äiti 6 tunnin sisään. Oli niin rankka ja nopea synnytys, että en kyennyt puhumaan supistusten välillä, tulivat niin tiheinä.

En tiedä millainen annos oli laitettu, luulen että puolikas tai 1/4-osa, sillä kätilö tuli sanomaan supistusten jo alettua, "että ei hän sitä toista palaa sitten laitakaan....katsotaan yltyykö..."

Salissa oli loistava kätilö, rajuudesta huolmatta synnytys oli ihan hyvä kokemus. Oli kyllä alapää aika mustelmilla.

toinenkin syntyi cytotecin avustamana, en muista kulkua, mutta jotain samaa luokkaa. Kolmas syntyi kuin itsestän, eikä siinäkään kuin jotain 8 tuntia mennyt...

Vierailija
20/46 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan murun sain klo 12 ja tytto syntyi seuraavana aamuna 7.30 eli 19,5t meni.

Ekat supistukset tuli klo 22 eli 8,5t supisteli ja kivuliaasti.