Miten tunnistan suomalaisen ulkomailla?
Olen asunut ulkomailla nyt kaksi vuotta enka ole viela tavannut ketaan toista suomalaista. Miten suomalaisen tunnistaa kotimaa ulkopuolella? Pukeudutteko jotenkin niin etta siita pystyisi paattelemaan, tai puhutteko suomea kovalla aanella?
Ei silla ettako minulla mikaan hirvea tarve on tavata ketaan toista suomalaista mutta vahan outoa olla aina se yksi (ainoa) suomalainen. Ja siis tosiaankaan en ole muita tietoisesti tavannut. Olen asunut nama kaksi vuotta USA:ssa ja Saksassa. Tosin olen aina tallainen soluttautuja etta mita vahemman musta itsestani huokuu ulkkarilaisuus sen parempi omasta mielesta.
Kommentit (104)
Ollessani ruotsalaisen miesystäväni kanssa etelässä tunnistin suomalaiset ennen kuin sanoivat mitään.
Ihana tunne olla ikään kuin ruotsalainen koska näytän ruotsalaiselta ja mieheni myös.
Kyllähän suomalainen suomalaisen tunnistaa, vaikka mitään yksittäistä selkeää tuntomerkkiä on vaikea sanoa. Ehkä sellainen luonnostaan hyvin pehmeä väritys ja pehmeät piirteet? Sitten olemukseen haetaan särmää värjäämällä, lävistämällä ja tatuoimalla ja lopputuloksena on räväkkä maakuntatyyli, jota etelän edullisissa pakettilomakohteissa usein pääsee bongaamaan. Sellainen hellyyttävä, yhtäaikaa epävarma ja kuitenkin niin piikikäs ("mää olen asennemuija") olemus :)
Heikki Hietamies on helppo tunnistaa.
Katsoo alaspäin.