Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tunnistan suomalaisen ulkomailla?

Vierailija
12.01.2010 |

Olen asunut ulkomailla nyt kaksi vuotta enka ole viela tavannut ketaan toista suomalaista. Miten suomalaisen tunnistaa kotimaa ulkopuolella? Pukeudutteko jotenkin niin etta siita pystyisi paattelemaan, tai puhutteko suomea kovalla aanella?

Ei silla ettako minulla mikaan hirvea tarve on tavata ketaan toista suomalaista mutta vahan outoa olla aina se yksi (ainoa) suomalainen. Ja siis tosiaankaan en ole muita tietoisesti tavannut. Olen asunut nama kaksi vuotta USA:ssa ja Saksassa. Tosin olen aina tallainen soluttautuja etta mita vahemman musta itsestani huokuu ulkkarilaisuus sen parempi omasta mielesta.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvojen piirteiden avulla. Silmät on aavistuksen vinot ulkonurkistaan, mutta myös poskipäissä on jotain niin suomalaista. Usein vaalea tukka ja Marimekon tuote on ollut se viimeinen "varmistus" asialle. Itsekin pidän usein jotain marimekon juttua esillä vaikkapa rattaissa aurinkoliinana ihan siksi vain, josko jonkun suomalaisen bongaisin. Hauskaa on ollut turista suomeksi silloin tällöin.

Vierailija
22/104 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten suomalaisen naisen julmuus toista naista kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuulipuku

tuttuni käyttävät tuulipukua, sään mukaan. Jos sataa niin tuulipuku niskaan vaan ja ulos lasten kanssa/lapsia hakemaan.

Vierailija
24/104 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma ja nariseva ääni, ennen kuin ehtii edes kieltä erottaa, voi olla varma että finskejä tulossa jahka sen kuulee...

Vierailija
25/104 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään kuukausittainen suomalaisten ravintolailtamme, täytyypä nyt oikein katsella sillä silmällä kavereita. ; )

Hauskaa, että omille lapsilleni noista mainituista suomalaisista erityispiirteistä on periytynyt vain ohuet hiukset... Ja vanhimmalla myös kalvakka olmi-iho, joka kyllä ruskettuu tosi helposti. Muuten ovat onneksi perineet isänsä suuret silmät, pitkät ripset ja tumman värityksen. Suomalaiset ulkonäkö-ominaisuudet saattavat jäädä dominoivien geenien jalkoihin... Nyyh.

Vierailija
26/104 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat genitaalialueetkin ominaista suomalaiselle. Onneksi niitä harvemmin esitellään katukuvasa ;-)

Vierailija
27/104 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*häpeä kasvoi luettuani koko ketjun. Minulla on huono ryhti ja heikko itsetunto. Kävelen anteeksi anelevasti. Pukeudun kasaristi. Tahdon sulautua massaan. Minulle riittää kun saan leipäni. Antakaa vittu nyt olla rauhassa. Miksi te kiusaatte mua?

Vierailija
28/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus mauttomista mustista liekkihevipaidoista

Vierailija
29/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteista. Siis kun pukeutuvat marimekkoon tai rilsiin ja käyttävät kalevalakoruja. Ei tietenkään kaikki, mut usein.

Sitten monilla meistä on tosi vaalea väritys ja tämmöinen vähän soikea lattana naama, kuin mullakin. Mut tunnistaa hiuksista, jotka on suorat, vaaleat ja kiinni.

Vierailija
30/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapasin ensimmäisen suomalaisen kaverini kahvilan jonossa. Hän tuli kysymään minulta suomeksi, että olenkohan kenties Suomesta, kun olen niiiiiiiin suomalaisen näköinen. : o

Monilla suomalaisella tutullani on samantyyppiset kasvonpiirteet: kalpea, taikinamainen iho, paksuhkot posket, pienet vinohkot silmät ja onut tukka. Nice... ; D itsehän en ole yhtään tuota tyyppiä, en...

Vierailija
31/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ulkonäöstä melkein tasan tarkkaan kaikki (poikkeuksia on) asian varmistaa yleensä marimekon tuote tms.

ulkonäkö siis on vaaleatukka, maidon valkea iho, ja jotenkin (naisilla) tyttömäinen olo (?), vaikea selittää mutta tunnistaa, yleensä. miehet vaikeampia mutta kasvonpiirteissä on yleensä jotain 'tuttua'.

Vierailija
32/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suomalaiset vaan on jotenkin suomalaisen näköisiä. Vähän niinkuin "mitättömän näköisiä". Ulkomaalaisten mielestä saatamme olla ihan kaunistakin kansaa, en tiedä.Kun nyt jouluna Floridan reissullamme näin muutamia suomalaisia, niin kyllä ulkonäöstä tunnisti ennenkuin kuuli heidän puhuvan.

Vierailija
33/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkäpä kannattaa ottaa härkää sarvista, eikä jäädä kassajonoihin tiirailemaan. :-))

Vaikka suomalaisilla on omat piirteensä, joista meidät esim. Tenskulla ym. paikoissa tunnistaa (aivan kuin kaikilla muillakin kansallisuuksilla), niin osumatarkkuus on vähän sitä ja tätä.

Etsi siis netistä; esim. expatrium, merimieskirkko ja varmaan itsekin keksit hakusanoja.

Vierailija
34/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ite mpukeudu sen erikoisemmin kuin Suomessakaan, tietty jotain muotijuttuja voi olla mitä mun kotikylässä ei mahda vielä olla. en pidä haloota että oon Suomesta mutta en missään nimessä halua Britiksikään itseäni mieltää, enkä niin halua kenenkään muun minua luulevan.

Vierailija
35/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis ei mulla ole tarvetta varsinaisesti tavata ketaan, tuntuu vain oudolta koska en ole tavannut ketaan. Ehka en sitten vaan osaa katsoa tai kiinita huomiota.

En tieda miten tyypillisen suomalaisen nakoinen olen koska minulta on usein kysytty minka rotuinen olen ja kun sanon valkoinen niin kysyja on hetken hiljaa ja sanoo sitten etta luuli latinoksi (nain siis kaynyt useita kertoja).

Vierailija
36/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla suomalaisella tutullani on samantyyppiset kasvonpiirteet: kalpea, taikinamainen iho, paksuhkot posket, pienet vinohkot silmät ja onut tukka.

Talla metodilla minakin olen suurimman osan suomalaisista tunnistanut ;-)

Vierailija
37/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelee jalkojaan kuin kävelisi epätasaista metsämaastoa, vaikka kulkisikin kaupungilla.

Vierailija
38/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet asu Tukholmassa tai Tallinnassa, niin ei suomalaisia nyt ihan vilisemällä tule vastaan ;-)).

Eli ei siinä ole mitään outoa, ettet törmää suomalaisiin. Varsinkin jos kuljet yksin, eli et puhu suomea, niin kukaan toinen suomalainenkaan ei törmää sinuun.

Parhaat mahdollisuudet turistiaikaan suurissa kaupungeissa tai rantalomakohteissa.

Ei meitä ole kuin kuutisen miljoonaa, joten laskepa siitä todennäköisyyksiä.

Vierailija
39/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita suomalaisia merkkejä käytetään yleisesti juurikin kaupunkilomilla, missä käyn. Lentokentillä/kaupungeissa silmiin sattuu Palmrothin kengät, naisten Rilsin asut, Kalevalakorut...

Yleensä naisilla matalammat korot kuin muun maalaisilla, matkoilla usein kätevä Marimekon laukku (itsekin näitä suosin...)

ja vaatteista. Siis kun pukeutuvat marimekkoon tai rilsiin ja käyttävät kalevalakoruja.

Vierailija
40/104 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ulkomaalainen mies tunnistaa monesti suomalaiset isosta otsasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan