Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pissa lirahtaa vaikka olen jumpannut lihaksia 6 vuotta päivittäin! Voiko olla, että synnytys

Vierailija
12.01.2010 |

vaurioitti jotakin, joka ei korjaannu lihasjumpalla? En voi juosta ja aivastusta varten pitää keskittyä, jos rakko ei ole tyhjä. Surettaa, sillä olen alle 40-vuotias.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoidetaan, tarvittaessa vaikka pienellä ja helpolla leikkauksella, jos fysioterapiastakaan ei ole apua. Ihan turhaan kärsit.

Vierailija
2/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löystyivät paikat niin että pidätyskyky on huonmpi. Pissa saattaa tulla esim yskiessä kovaa ja yllättäen. Tai juostessa. Asian saa kuulemma korjattua leikkauksessa. En ole vielä mennyt kun siitä on kuitenkin tosi harvoin mitään haittaa (en ole urheilijatyyppiä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä tunnistan oikeat lihakset ja tuloksiin menee kauan. Sanoi, ettei täydellä rakolla saakaa juosta. Parempaa apua en saanut. -ap

Vierailija
4/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh! -ap

Vierailija
5/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ainakaan mitään ongelmia oo (vielä)..

vaik 2 lasta synnyttäny, enkä oo jumpannu ikinä..

Vierailija
6/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis leikataan?

Vierailija
8/8 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TVT- leikkaus on toimenpide, jolla korjataan virtsanpidätyskykyä. Siinä asetetaan virtsaputken alle verkosta tehty tukinauha, joka oikealle kohdalle asetettuna vahvistaa virtsaputkea ympäröivää sidekudosta ja tukee virtsaputkea auttaen sitä sulkeutumaan tilanteissa, joissa virtsalla on taipumusta pyrkiä karkaamaan.

Toimenpide

Toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa leikkaussaliolosuhteissa. Se kestää yleensä n. 30min. Tarvittava kipuja rauhoittava lääkitys annetaan suonensisäisesti käteenne asetetun kanyylin kautta. Paikallispuudutus on yleisanestesiaa (nukutusta) turvallisempi ja mahdollistaa potilaan ja leikkaavan lääkärin yhteistyön leikkauksen aikana, mikä on tärkeää mahdollisimman hyvän tuloksen saavuttamiseksi. Alavatsalle häpyluun päälle tehdään kaksi pientä (n. 5mm) viiltoa ja kolmas viilto tulee emättimeen. Erikoisinstrumenttien avulla tukinauha viedään alakautta paikoilleen. Tässä yhteydessä virtsarakko täytetään ja tähystetään kahdesti rakkovaurioiden poissulkemiseksi. Tukinauhan oikea kireys tarkistetaan yhdessä potilaan kanssa yskäisytestin avulla: selvitetään vaihe, jolloin virtsa lakkaa karkaamasta. Tässä yhteydessä on tärkeää, että yskitte pyydettäessä niin voimakkaasti kuin mahdollista. Nauha kiinnittyy kudoksiin karheutensa ja luistamattomuutensa avulla. Limakalvohaava suljetaan sulavilla ompeleilla, joita ei tarvitse poistaa. Ihohaavoissa käytetään pelkkiä teippejä, jotka voi poistaa itse. Mikäli poistettavia ompeleita tulee, siitä mainitaan Teille erikseen. Leikkauksen jälkeen vointianne tarkkaillaan leikkaussalin heräämössä ja/tai osastolla. Toimenpide ei ole kaikille täysin kivuton, mutta mahdolliset kiputuntemukset ovat kuitenkin lyhytaikaisia ja voimakkuudeltaan siedettäviä. Koska rakkoa ja virtsaputkea ei voida puuduttaa, saattaa toimenpiteen aikana katetrointi ja tähystäminen tuntua epämiellyttävältä. Ensimmäisinä tunteina leikkauksen jälkeen ilmenee usein virtsaärsytysoireita, jotka kuitenkin yleensä nopeasti helpottavat. Joillakin potilailla ärsytysoireet saattavat kestää muutaman päivän.

Suosittelen leikkausta, minulle tehtiin se n.5v. sitten, eikä sen koommin ole pissaongelmia ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi