Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä te löydätte lapsilleenne hoitajia iltamenojen verran?

Vierailija
12.01.2010 |

Ois ihana kerran kuukaudessa käydä miehen kanssa ilta-menoilla eli leffassa, kavereita tapaamassa jne mutta kun ei me saada mistään lastenhoitajaa niin ei päästä mihinkään ilman lapsia. Itsehän lapset haluttiin mutta silti olisiko enään mitään neuvoa. Eli 2, 4 ja 6-vuotiaat ja yritetty sukulaiset jotka saadaankin 2 kertaa vuodessa.. ystäviä koitettu jos joku innostuis että voitais taas vuorostaan ottaa heidän lapsiaan hoidettavaksi mutta kaikilla on lähellä sukulaisia jotka hoitavat jopa pyytävät lapsia yökylään. Mll:n hoitajista kukaan ei tule hoitamaan kolmea lasta.

Kaupan seinälle tai lehteen ilmoitusta olen miettinyt mutta uskaltaako luottaa tuntemattomaan ihmiseen kenellä ei taustalla suosittelijaa/järjestöä.

Niin ja toinen todella rajoittava tekijä että asutaan haja-asutusalueella mutta valmiita hakemaan ja viemään hoitajaa.

Ideoita otetaan vastaan?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko teillä tuttavapiirissä pientä lisätuloa kaipaavaa opiskelijaa, johon olisi helpompi luottaa kuin täysin tuntemattomaan, esim. työkaverin lapsi?

Vierailija
22/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa netin tai puh kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jokin aika sitten paikalliselta mll:ltä 5:n lähinnä meitä asuvan hoitajan numeron ja soitin ne yksitellen läpi ja järjestään kaikki sanoi että enintään kaksi lasta hoitaa ja asuttekin niin kaukana (maalla eli hoitajat olisivat olleet noin 10km päässä)olisimme toki hakeneet tarvittaessa hoitajan ja lupasin nuorimman laittaa nukkumaan ennenkuin lähdetään.

En ollut valmistautunut tällaiseen ollenkaan koska itse myös teininä olen lapsia hoitanut mutta hiukkasen rupesi ahdistamaan että huh eikö kukaan 18-20 v muka kolmea nukkuvaa lasta viitsisi vahtia kun siitä saisi vielä rahaakin. No tästä masentuneena totesin että hoidampa sit ite enkä soitellut mll että saisiko lisää näitä hoitajien numeroita.

Meillä tilanne että minä opiskelen (eli rahankäyttö tosi tarkkaa) niin siksi en päättänyt pyytää kahta hoitajaa.. no sitten kun työelämä koittaa niin jospa sit olisi varaa kahteen mll hoitajaa ;-) tai ehkä jo yksikin uskaltautuisi kun lapset olisivat jo 5 7 ja 9.

Vierailija
24/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä oo sielllä ketään teinejä/sukulaisia jotka vois kattoo??

Vierailija
25/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä Vaasaan noin 250km välimatkaa.

Vastaus ketkä ihmettelivät eikö tuttavapiiristä löydy niin suku kaukana siksi heistä ei apua tässäasiassa, ystäviä on mutta he myös lapsiperheitä joilla työ vie aikaa eli ei aikaa muiden perheille kun heillä omallekaan löydy riittävästi. Kummit kaikilla varmasti ottasivat illaksi oman kummilapsensa hoitoon (ovat useimmat ehdottaneetkin) mutta se ei auta tähän asiaan sillä jos veisimme yhden Vaasaan yhden jättäisimme seinäjokeen ja kolman lapsi orivedelle ;-)

Vierailija
26/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa se tilanne, että ihan kiireisten työssäkäuvien ystäväperheiden kanssa hoidellaan lapsia vuorotellen. Samoin naapureiden kanssa.

Ei mulla ainakaan niin kiire ole, ettenkö kykenisi vaikka kerran vuodessa ottamaan ystävän lapsia meille leikkimään.

t: uraäiti

Vierailija
27/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi Mll hoitaa kyllä useammankin lapsen. Olen itse aikoinani hoitanut 4 alle kouluikäistä eikä siinä ollut mitään outoa eikä kummallista.

Meilä mummo hoitaa 2-3krt/v kun tarvitaan tai sitten kummi.

Vierailija
28/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin teini, mummu, pappa, paras ystäväni, esikoisen kummitäti, miehen serkku ja joskus ollaan palkattu joku vieraskin. Tiedän että meillä on hirvittävän hyvä tilanne ja olen siitä erittäin kiitollinen.

Vierailija
29/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu etteivät teinitytötkään enää halua tienata mitään:(. Kyselin 17-vuotiaalta naapurin tytöltä mutta ei hän kiinnostunut ollut. Saa kuulemma rahaa ihan isältä... jep.

Omat vanhempani aika vanhoja ja raihnaisia, en raaski heitä pyytää kuin kerran vuodessa ja sekin vain tunnin pari kerrallaan!

Anoppi hoitaa kyllä, mutta ei pyydetä kuin 2 kertaa vuodessa, koska hän nyt hoitaa muutenkin miehen sisarusten lapsia jo ihan liikaa. Pelkään että rasittuu jo liikaa.

Ystävistä ei ole apua. ASuvat joko kaukana tai sitten heillä on ihan pieniä lapsia ja rankka arki muutenkin.

Vierailija
30/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti hoitaa lapsiamme ja pitää sitä varten tarvittaessa vapaapäivänkin (on yrittäjä). Mummi on siis niin innokas, että hoitaa parituntisten lisäksi mielellään yön tai useammankin yli ja ollaanpa oltu miehen kanssa kesälomailemassa ulkomaillakin niin, että mummin hoiti. Muita hoitajia meillä ei ole, eikä olla vielä tavittukaan.

Vierailija
31/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainilloissa yms. käymme vuorotellen.

Vierailija
32/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu etteivät teinitytötkään enää halua tienata mitään:(. Kyselin 17-vuotiaalta naapurin tytöltä mutta ei hän kiinnostunut ollut. Saa kuulemma rahaa ihan isältä... jep. Omat vanhempani aika vanhoja ja raihnaisia, en raaski heitä pyytää kuin kerran vuodessa ja sekin vain tunnin pari kerrallaan! Anoppi hoitaa kyllä, mutta ei pyydetä kuin 2 kertaa vuodessa, koska hän nyt hoitaa muutenkin miehen sisarusten lapsia jo ihan liikaa. Pelkään että rasittuu jo liikaa. Ystävistä ei ole apua. ASuvat joko kaukana tai sitten heillä on ihan pieniä lapsia ja rankka arki muutenkin.

Ei nuo nykyteinit millään lapsenhoidolla halua tienata, kun isi antaa rahaa aina kun viitsii pyytää ja muulloinkin. Pitäs olla aika helvetilliset liksat, eikä meillä ole varaa maksaa satasia tunnin tai parin lastenhoidosta.

Mun vanhemmat on myös "käyttökelvottomia" - isä on oikeastikin jo vanha, mutta myös alkoholisti. Äitini on vasta keski-iässä, mutta hänkin on alkoholisti, lisäksi hänellä on kropan vasemman puolen toimintakyky alentunut halvauksen vuoksi. No, hän kyllä asuukin eri maassa kuin me. Myös appiukko on pois laskuista, koska hänelle on tehty pari vuotta sitten selkäleikkaus, jonka johdosta ei pysty esim. kumartumaan kunnolla eikä voi nostella mitään kovin raskasta. Ja kun lapset on meillä vielä ihan pieniä, niin...

Anoppi on ainoa vaihtoehto sukulaisista, mutta hänkin asuu kaukana. Kyllä hän aina käydessään hoitaa, tai hoitaisi, mutta en uskalla kuopusta vielä hänen hoiviinsa jättää (ellei nuku). Kuopus on vasta vauva, ei hän tunnista anoppia, kun näkee tätä 2-3kk:n välein (koko elämässään nähnyt 4 kertaa). No, onhan meillä tietysti molemmilla sisaruksia, eli lapsilla on tätejä, setiä ja enoja, mutta kaikki asuvat kaukana. Puhumattakaan siitä, ettei suurin osa heistä ole yhtään kiinnostuneita meidän lapsista, joten miksi olisivat kiinnostuneita heitä hoitamaan. Kummitkin asuvat kaukana, eikä heistäkään suurimman osan mielenkiintoa kummilapsiaan kohtaan voi kauheammin ylistää. Sitten ne ystävät... ai mitkä?

Vierailija
33/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä paljon vuorotellenkaan. Molempien siskot ottavat lapsiamme kyllä tarvittaessa hoitoon, mutta heillä on myös omia lapsia ja paljon harrastusmenoja eli aika aikatauluttamista on, jotta saisi lapset hoitoon. Siihen ei sitten vaan aina jaksa ryhtyä.

Meidän yhteinen aika on aina silloin kun lapset ovat menneet nukkumaan eli 8-9 jälkeen illalla.

Vierailija
34/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoan kerran kuussa, mutta toki silloin tällöin. isovanhemmat auttavat, nyt alkaa vanhin poika olemaan siinä iässä että voi katsoa pienempiään, tuttavaperheiden lapset ovat käyneet lapsenlikkoina, naapuri on katsonut, samaten kummit ja ystävät.

Vierailija
35/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isovanhemmat hoitaa. Tosin, kun meillä on vain yksi lapsi, hoidon saaminen on helpompi juttu.

Pääsen milloin tahansa haluankin, lähtemään omiin menoihini, kun vain itse järjestän kuljetukset ym. Anoppi on luvannut ottaa vähintään kerran kuussa yökylään, ottaa useamminkin tarvittaessa.

Parin tunnin hoitoon ottaa milloin vaan kehtaan kysyä.

Vierailija
36/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mieheni on 7 pv vk töissä- yrittäjä

Vierailija
37/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voin hoitaa jos täältäpäin joku tarvitsee.

Vierailija
38/40 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kuka tahansa saa lasta hakea hoidosta, vain oma huoltaja tai hätätapauksessa mummo tms.

Vierailija
39/40 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin kyllä valmis hoitamaan jos lapsenne tarvitsevat hoitajaa.olen kyllä vasta 18-vuotias mutta olen hoitanut jopa vastasyntynyttä vauvaakin (: olen siis Vantaalta.

Terveisin Linda.

linda91--@hotmail.com

Vierailija
40/40 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä mummut, kummit ja ystävät hoitaa vähän aikaa. Eihän nyt kukaan ole niin yksin etteikö joku hoitaja aina lähipiiristä löydy, pitää vain rohjeta kysyä apua, kun ei täällä kukaan sitä tyrkyttämälläkään tyrkytä.

mummuja/ isovanhempia ei ole. Oikeasti ei_ole, anoppi asuu lähes 500 kilmoetrin päässä, on dementoitunut (alkoholidementia), minun äitini asuu vielä kauempana, on narkomaani (ei olla tekemisissä). Isät kuolleet molemmilta. Kummit eivät ehdi/ halua, ja kun lapsia on 4 on aika vaikea saada kaikkia lapsia omille kummeilleen samana päivänä. Kukaan ei halua tulla kaikkia vahtimaan. Meilä on ollut tilanteita, joissa olisi ihan oikeasti tarvittu hoitajaa lapsille, mutta ei ole saatu. Esim kuopuksen synnytykseen menin yksin kun vanhemmille ei ollut hoitajaa...

En valita, olemme näin selvinneet jo 16 vuotta, ja selvitään jatkossakin. Onneksi tuo esikoinen on niin iso, että voi toimia tilapäisenä lapsenvahtina kuopukselle :) Mutta en myöskään halua kuulla kommentteja "kaikilla on joku joka voi hoitaa", koska näin ei_todellakaan_kaikilla ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän