Te jotka halusitte tietää lapsenne sukupuolen etukäteen
Itselläni on vielä hieman matkaa rakenneultraan mutta kovasti mieheni kanssa pohdittu, että halutaanko tietää esikoisemme sukupuolta. Moni ystäväni on kertonut, että on helpottanut tavaroiden ostoa kun tietää kumpi tulee. Mutta toisaalta olen kuullut, että se on hieno kokemus saada vauva rinnalle ja saada vasta siinä tietää kumpi hän on.. Kertokaa te omia kokemuksia, plussia ja miinuksia.
Kommentit (53)
veljentyttärelle ennustettu ultrassa tyttöä, poika tuli
Esikoisesta ei tiedetty varmasti mutta itse olin 100 varma että on tyttö- niinkuin olikin. Kakkosen kohdalla halusimme tietää, vaikka jo tiesin taas että poika on :-) äidin vaisto on vaan ihmeellinen. Vaikka sitä kuvitteli ostaneensa "neutraaleja" vaatteita niin oli ne silti aika tyttömäisiä kun niitä myöhemmin katselin. Mielestäni oli kiva kuitenkin tietää sukupuoli etukäteen - nimi oli valmiina jne. jotenkin konreettisempaa. Vaikea sanoa plussia ja miinuksia. Ehkäpä esikoisen kanssa on kiva pitä jännitys loppuun saakka. Kakkosen kohdalla sen kaiken on jo kokenut, niin ei ollut enää mitään sillä tavalla uutta ja jännittävää odotettavissa :-) Tsemppiä!
me ainakin haluttiin tietää onko poika vai tyttö tulossa.Helpottaa tosiaan esim. kun ostaa vaatteita.Mutta eihän se aina ole 100% varmaa että tulee se sukupuoli mitä ultrassa sanotaan.
Meille tulossa poika joten enimäkseen sellaisia poika vaattetita ollaan ostettu,mutta myös vähän "tyttömäisiä" vaatteita meillä on ihan varmuuden vuoksi :) 
Kysyin sukupuolta. Kätilö kertoi - tyttö -, mutta sanoi, ettei voi noilla rv:lla sanoa asiaa varmaksi.
Esikoiselta odotti iso kasa poikamaisia vaatteita.
Varovasti kuitenkin ostin muutaman vaaleanpunaisen vaatteen, ja onneksi en turhaan :)
5 en ollut varma. sain senkin sitten kuulla, kun teetätin lapsivespunktion.
meillä on kyllä pojatkin pitäneet vaa.pun bodeja yms, eikä ainakaan vielä ole homomaisia.
halunnut tietää ja saanutkin tietää ja ovat olleet sitä sukupuolta kuin ultrassa on sanottukin. Helpotti asennoitumista myös joka kerralla tuleviin lapsiin ja näin tuli jotenkin lapset aina raskausaikana "tutuimmiksikin".
ei mitään kummempaa syytä. Ennen tietoa vauva oli "vain" vauva, mutta kun saimme teitää odottavamme tyttöä, tuntui hienolta, tiesi että tulee tyttö!
Emme kertoneet kenellekkään etukäteen, vain me tiesimme, enkä silti ostanut mitään vaaleanpunaista.
Sen verran vähän alkaa olla uutuudenviehätystä raskaudessa, että halusin jotain yllätystä säästää syntymään, eli sukupuoli. Näin olen toiminut jokaisen vauvan kohdalla.
Toisesta kävimme yksityisellä ja kysyimme, en tiedä miksi tieto kuitenkin harmitti minua koko raskauden läpi. Eli jos meille tulee lisää lapsia, emme aio kysyä.
Nämäkin on ovat niitä asioita, että toisille kiva asia tietää etukäteen, toisille ei.
kait sulla jotain ennakkoaavistuksia kuitenkin itselläs?
onko osuneet oikeaan?
Jotenkin ajattelen samalla lailla. Aika hyvin tuolta kaupoista löytyy neutraaleja värejä, että saadaan vauva kotia ja eiköhän isä voi sitten käydä vähän ostoksilla :)
Ja onhan se totta, että aina ne ennustukset eivät mene oikein.
t.ap
Molemmissa tiesimme sukupuolen etukäteen. Oli ihan luonnollista meille haluta tietää. Kyllä meillä helpotti hankintoja ja kävin tuttavien "kirppareilla" ostamassa sopivia lastenvaatteita. Oli kiva laitella sekä tyttö että poikamaisia asioita valmiiksi. Meillä siis tyttö ja poika. Minä olen synnytyksissä ollut niin sekaisin, etten ole edes tajunnut mitään sukupuolta katsoa vauvalta vaikka sitä on näytettykin. Ohi on mennyt siinä vaiheessa. Toisaalta voi olla, että kun sukupuolen tiesi, sitä piti niin itsestäänselvänä ettei edes tajunnut katsoa:) Olemme myös keksineet nimen lapselle odotusaikana...ainakin lempinimen.
kumpi on tulossa, odotusaikana moni veikkasi poikaa ja  poikahan sieltä tuli.Kuopuksen odotusaikana otimme selvää kumpi tulee j akyllä meille vauva tuli jo odotusaikana hyvin läheiseksi ja tutuksi kun tiesimme sukupuolen.Ehkä saattoi johtua myös siitä, että kyse oli jo toisesta raskaudesta.
Sekin oli meille tärkeää toisen kohdalla, että säästetäänkö kaikki veljen vaatteet, vai vaan ne jotka käy myös tytölle, ja niinhän siinä kävi että veli sai siskon :) Jos nyt saisin esikoisen, en osaisi päättää otanko selvää sukupuolesta vai en, olihan se jännää elää sitä odotusta kun ei tiennyt kerta kaikkiaan mistään mitään :) Huono puoli siinä oli sitten, että vauva ei tuntunut niin tutulta synnyttyään (yhtä rakkaalta toki) kuin tämä toinen.Eli mielestäni kummassakin tavassa omat hyvät ja huonot puolensa :)
halusin tietää ekasta ja niin haluan nyt tokastakin, sen verran utelias! Ja helpottaa suunnittelua, pitääkö isoveljen kamppeita säästää vai ei ja mitä voi hankkia.. Vaikka voihan se mennä pieleen mut kai noi yleisemmin jo pitää paikkansa kun on 3/4D ultra mikä saadaan ihan kunnallisen kautta.
tietää, sittemmin tulin siihen tulokseen, että se on vaan yksi tieto niiden lukuisten mittojen ja arvojen joukossa, mitä ultrassa saadaan selville - ollaanhan niistä kaikista muistakin lukemista ja tiedoista hyvin kiinnostuneita. Alkoi tuntua vähän teennäiseltä väittää kaikille, ettei sukupuoli voinut vähempää kiinnostaa. Kun kerran KAIKKI kinnosti! Ja ei siis sillä, ettäkö sillä olisi ollut jotain merkitystä puoleen tai toiseen. Mutta kun kerran kaikki muukin mahdollinen sikiöstä, reisiluun pituuksia jne myöten  haluttiin tietää, niin miksei sitten tätä asiaa? :)
Nyt toisessa raskaudessani otan tiedon mielihyvin vastaan - jos se ilman suurempaa vaivannäköä siis tulee esille. Mikään tärkein asia raskaudessa ja sen lopputuloksessa se ei siis kuitenkaan ole! 
esikoisesta emme siis tienneet ja en usko että haluan tietää tokastakaan. Positiivista oli se, että synnytystä edeltävät päivät ja synnytys itsessään oli aivan huikaisevan jännittävä ja ihmeellinen kokemus. Tietysti se on aina, mutta koen, että tuo "yllätys" vielä lisäsi sitä positiivisella tavalla.
Koska Kättärillä sitä ei kerrottu. Olin muuten ihan varma, että tyttö tulee, mutta toisin kävi.
Tokasta kävimme yksityisellä ja sukupuoli oli minusta ihan yhtä luonnollinen asia tietää kuin mikä tahansa sikiön mitta tms. tieto. Olemme myös kertoneet sukupuolen muille. Toki siis tietoisina siitä, etteivät nämä koskaan 100% varmoja asioita ole. Kuten joku muukin sanoi, vauva tulee jotenkin konkreettisemmaksi, kun sukupuoli on tiedossa.
kävin lääkärillä vatsakipujen takia. Päätettiin miehen kanssa kysyä, kumpi on tulossa. Lääkäri koitti katsoa, mutta vaavi oli koko ajan sellaisessa asennossa, ettei jalkoväliä näkynyt... Ihan kuin olisi viestittänyt "lälläslää, ettepä tiiäkään kumpi olen" :D
Päätettiin silloin, ettei myöhemmissä ultrissakaan kysytä. Laskettu aika on nyt perjantaina, joten jännityksessä eletään kumpi sieltä tulee :)
Tiedettiin etukäteen, mutta en voi kuvitella että syntymän hetki olisi ollut vielä arvokkaampi siitä syystä, että sukupuoli olisi ollut yllätys.