G: Mikä näistä kivoin/paras ajankohta pitää kesäloma?
a) kesäkuu kokonaan
b) kesäkuun puoliväli - heinäkuun puoliväli
c) heinäkuu kokonaan
d) heinäkuun puoliväli - elokuun puoliväli
e) elokuu kokonaan
Lapset päiväkoti-ikäisiä. Tarkoitus reissata kesälomalla kotimaassa ja ehkä käydä Ruotsissa tms. (talvella sitten ulkomaanmatka)
Kommentit (7)
Mies pitää loman juuri noin. Lapset alle kouluikäisiä, joten ei väliä sen puoleen. Itse oon kotona.
Tosin meillä vaikuttaisi se, että lähipäiväkoti on heinäkuun kiinni ja päivystävä päiväkoti on kaukana ja tietenkin ihan "vieras". Eli vaikka sen kuukauden saisi ilmaista hoitoa, niin ottaisin heinäkuun vapaaksi.
Ehdottomasti. Mutta meillä on kiertävä lomasysteemi, joudun olemaan nyt lomalla kesäkuun :(
c- koska päiväkodeissa supistettu toiminta heinäkuussa, teidän päiväkotinne voi olla jopa kiinni ja varahoitoon. Usein kyllä lapsilla hauskaa ns vajaakäytön aikana kun puuhaavat kaikkea extraa.
d -parhaat säät on ainakin viime vuosina osuneet heinä-elokuun vaihteeseen.
Työnantaja ei anna pitää elokuussa, pitkin hampain vois pitää kesäkuun.
Heinäkuussa lähes pakko pitää, sopii mulle :)
Meillä on oma päiväkoti joka tapauksessa kiinni silloin. Ja koululaiselle on leirejä kesäkuussa, mutta muulloin ei.
Juhannuksesta eteenpäin 4 viikkoa on paras ja perinteisin. Silloin on eniten toimintaa lomalaisille ja ehtii nauttia valoisista kesäpäivistä parhaiten.
Mun tosin täytyy koululaisten takia valita D, koska elokuussa ei ole leirejä tms, vaikka koululaisilla lomaa onkin. Alkukesäksi helpompi saada lapset leireille yms aktiviteetteihin kun itse olen vielä töissä.