Lue keskustelun säännöt.
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että olet tyhmempi kuin
12.01.2010 |
monet muut ihmiset? Onko tämä vain huonosta itsetunnosta johtuvaa? Minusta tuntuu esimerkiksi siltä, että en voi lähteä vaikkapa haluamaani opintoa suorittamaan, koska en usko että älykkyyteni riittäisi siinä. Sairaanhoitajakoulutus, ei sen kummempi... Oikeastaan minusta ei vain tunnu siltä, vaan uskon sen olevan niin.
Samoin minusta tuntuu usein ystävieni kanssa keskustellessa, että en osaa välttämättä keksiä mitään järkevää. Aivan kuin omia ajatuksia ei tulisi juuri lainkaan. Ärsyttää välillä tuntea olevansa typerys. :(( Tosin on minulla ystäviä, joiden rinnalla tunnen olevani älykkäämpikin, mutta usein näin toisin päin. :'(
Mitä voin tehdä vai voinko tehdä mitään?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kirjoitin että ärsyttää kun ystävien kanssa keskustellessa en osaa välttämättä keksiä mitään järkevää, aivan kuin omia ajatuksia ei tulisi juuri lainkaan.
Osaan monesti ehkä sanoa mielipiteeni/kantani asiaan, mutta ärsyttää se, että vaikka minusta tuntuu että kantani on selvä, en välttämättä osaa perustella kantaani mitenkään. Monesti tuntuu siltä, että jos joku ystävä kertoo jotain, niin tuntuu että niinpä tietenkin, miten en ite hoksannut tuota. Eli siis niitä ajatuksia vain ei puske päähän.
Aikoinaan koulussa olen kyllä pärjännyt niissä aineissa mitkä minua ovat kiinnostaneet. On ollut kymppejäkin todistuksessa. Ylä-asteen keskiarvo pyöri 8,5 pinnassa, eli ei ihan huonoinkaan.
Ehkä minulta puuttuu rohkeutta. Huono itsetunto kyllä on.
Se on totta, että sivistyksessä minulla on valtavia aukkoja, koskien ainakin politiikkaa ja historiaa. Ne vain ei kiinnosta, enkä niistä mitään osaa kenenkään kanssa keskustella.
Ap