Kaverin 3kk vauva koko ajan hoidossa
Viimeksi viikonloppuna kaveri oli juhlimassa ja nyt taas lähdössä juopottelemaan. Vauva on ollut todella paljon isovanhemmillaan hoidossa alusta asti.Eikö ihan pienelle voi tulla tuommoisesta jotakin kiintymyssuhdehäiriötä tms, kun koko ajan kuskataan paikasta toiseen? Mua vaan niin säälittää se pieni. Sitten kaveri vielä ihmettelee, kun vauva nukkuu niin huonosti, kun tulee kotiin. Varmaan ihan sekasin siitä hoitajien vaihtumisesta. Vai onko noin pienelle väliä? Kun kaveri sanoo ettei, että kunhan hoidetaan.
Kommentit (7)
tuollainen on tosi tyhmää. Mutta minkäs teet.
toiset vauvat vaan nukkuu huonosti...
vierallinen kasvatustieteen termi... :) No eihän tuo kivalta kuulosta. Jospa se äiti siitä kasvais.
no ei siita mitaan vaurioita tule jos isovanhemmillaan on toiset vauvat vaan nukkuu huonosti...
kiintymyssuhde ei kehity oikein jos hoitaja vaihtuu jatkuvasti (vaikka olisi joka kerta sama henkilö).
nuoret ihmiset saavat lapsia ja heilla on oikeus ja vapaus olla nuoria ja kayda ulkona JA SILTI OLLA HYVIA VANHEMPIA, koska on isovanhempia jotka hoitavat vauvaa/lasta. Kandeis useamman av-perheen vahan relata. Myos on unohdettu etta 60-luvulla oli aitiys loma vain 2 - 3kk ja seimeen paadyttiin (olen itse 60-lukulainen eli en todellakaan 'nuoriaiti') vaikka viela olisi pitany olla kotona imetettavana.
Jos en ihan väärin muista niin sellainen diagnoosikin on olemassa.
Onneksi vauvalla on isovanhemmat, jos äiti ei syystä tai toisesta ole kykenevä lapsensa kanssa olemaan. Äiti kyllä menettää paljon, ja voi olla että lapsikin.
tosiaan on vauvalle kaikkein paras, että häntä hoitaa joku RAITIS henkilö, jos äidille se ei kertakaikkiaan ole mahdollista.