Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon syyhy kutiaa?

Vierailija
30.10.2009 |

Lapsen tarhassa syyhyä. Minulla ja toisella lapsella (ei ko. päiväkotilainen) on merkillisiä näppyjä kädessä. Vähän kutisivat kun tulivat, sitten vain jäivät vähän koholle.

Minulla on myös selässä näppyjä, joita olin luullut finneiksi tms, mutta nyt löysin niitä myös alaselästä ja alkoi epäilyttää. Ei tosin mainittavammin kutia. Kahden välissä on punainen viiva, joka periaatteessa voisi olla käytävä, mutta myös tavallinen raapaisu.

Kuulostaako syyhyltä? Lähtisittekö tässä tilanteessa lääkäriin? Mietin, pitäisikö vain laittaa kortisonivoidetta selkään ja katsoa kuinka käy.

Minulla on hormonikierukka, joka sai etenkin alussa ihon kukkimaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itsellä syyhy päiväkoti-ikäisenä ja kutina oli ihan hirveä. Näppyjä oli eniten sormien välissä ja kainaloissa.

Vierailija
2/3 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kutisi varsinkin iltaisin. Näppyjä oli eniten keskivartalon alueella ja sormissa.

Jos epäilet syyhyä niin toki lääkäristä saa varmistuksen (ihotautilääkäri voi esim. raaputtaa näpystä ihoa ja tutkia mikroskoopilla näkyykö punkkia).

Mutta syyhyyn saa apteekista rasvaa ilman reseptiä, joten itse tuossa tilanteessa hoitaisin itseni + perheenjäsenet tuolla rasvalla. Petivaatteet ym. pesuun (60 asteeta min.).

Jos hoitaa rasvauksen ja nuo pesut kunnolla niin syyhystä pääsee suht kivuttomasti eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

märkärupi. Googlaa kuvia tai soita ja kysy tk:sta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi