miksi lapsille annetaan maissinaksuja??
onko se vaan että, auttaa hampaiden tuloa? ja jos selitys on järkevä =) niin milloin pitää/voi antaa? ja paljonko...
sori tyhmä kys mut en tiedä...
Kommentit (23)
Ei kyllä yleensä mikään napostelujuttu, vaan annetaan esim. hedelmäsoseen kanssa välipalalla.
mä en ymmärrä tätä nykyäitien tapaa viihdyttää lapsia autossa ja odotushuoneessa NAPOSTELTAVILLA. Se vielä menee, että antaa lapselle tekemistä kahvilassa tai muussa tilanteessa, jossa aikuistenkin on tarkoitus syödä, mutta että automatkaksi annetaan maissinaksu kouraan että kersa pysyis hiljaisena. Mitä muuta lapset tällaisesta oppii kuin sen, että aina pitää olla naposteltavaa kädenulottuvilla. Jossain vaiheessa se muuttuu vaan sipseiksi ja karkiksi...
Joskus tulee tilanteita (ei ruokailuun liittyviä) jossa lapsen pitäisi olla hiljaa paikallaan. Aina ei ole vaihtoehtona vaan olla kotona. Kaikille on mukavampaa että lapsi rauhassa mutustaa naksujaan kuin itkee ja huutaa korviavihlovasti.
Kummallekin lapselleni olen antanut vauvana ja taaperona noita naksuja esim. hautajaisissa ja pitkillä autoreissuilla. Kummasti lapset oppivat olemaan (yleensä) rauhallisesti ja ilman ruokia vastaavissa tilanteissa yli 3-vuotiaina.
kermaviiliin..ja olen 27v :D Huomattavasti kevyempiä kuin sipsit!!! Ei noissa naksuissa mitään pahaa mielestäni ole, mutta hampaiden kannalta ei kannata opettaa tätä napostelukulttuuria!!