Jättäsitkö lapsesi hoitoon ihmiselle jonka olet vain kerran tavannut?
Jos tutustuisit ihmiseen nettipalstan kautta, ja hän lupaisi ottaa lapsesi hoitoon joskus, ilmaisiksi, siksi ainaa että pääset rentoutumaan, tai ihan vaikka vain nukkumaan kerrankin rauhassa? Tapaisitte , hän vaikuttaisi luotettavalta, lisäksi hänellä olisi kaksi omaa, hyvin kasvatettua lasta ja kiva, siisti koti.
En tiedä olenko ylivarovainen, tai sitten nykyään pyyteetön halua auttaa on niin harvinaista, että sitä tulee väkisinkin epäiltyä..
Kommentit (27)
Mutta mä en oikeastaan jätä lapsiani hoitoon juuri kellekään, paitsi isälleen, ja anopille. Tiedän, että olisi ihmisiä, jotka heitä mielellään hoitaisivat, mutta mä en kehtaa pyytää. Ja jos joku tarjoutuu, en kehtaa ottaa apua vastaan.
Ei kai kukaan jättäisi??? Toivon ettei, kaikkia hulluja maailma täys. En jätä muutenkaan kun tosi läheisille.
nyt ihan tuollainen tilanne ollut, mutta minulla oli kerran hoidossa 5kk ikäinen vauva. Vauva oli avokkini äidin uuden miehen pojan lapsi, joitain kertoja oltiin tavattu muttei mitenkään tuttuja oltu. Väkisin tunkivat pojan hoitoon vaikka sanoin etten ole eläessäni edes vaippoja vaihtanut! Ihan kunnon ihminenhän minä kuitenkin olin (olen edelleen...) ja hyvin tuota vauvaa yön yli hoidin. Mutta nyt vuosia jälkeenpäin ja omien lasten myötä ei olisi tullut mieleenkään sysätä lastani jollekin "serkun siskon kummin kaimalle" yökylään tuon ikäisenä!
Miksi et voisi jättää? Sama tilanne on jos ostat palvelun jolatain palveluntuottajalta esim MLL tai yksityinen palveluntarjoaja.
Mistä heidänkään henkilökunnastaan koskaan mitään tietää, ei ne tarkista henkilökuntansa tietoja läheskään aina.
Mielestäni olet ylihuolehtivainen, Jäät paljosta paitsi jos et voi luottaa muiden käsiin lastasi.
Siis juuri kukaan ei jättäisi. Kyllä hän vaikutti luotettavalta, mutta en kyllä tosiaankaan taida jättää minäkään.Sitten jos jotain käykin, en voi syyttää kuin itseäni.:-/
kun otan hoitajan MLL:ltä tai Kodinavuxista.
Mutta MLL tms. on kuitenkin minusta vähän eri asia kuin yksityishenkilö. Voi olla että olen liian varovainen, ja tänään käytiin lapsen kanssa hänen kotonaan kylässä, mutta silti jotenkin epäilyttää, miksi pitäisi luottaa tuntemattomaan..
olisi aika vaikeaa jättää lähes vieraan hoitoon. Olet kuitenkin käynyt hänen kotonaan ja nähnyt hänen omat lapsensakin...voihan tuosta hoitajan joskus saadakin.
Totta, olen käynyt hänen kotonaan, siisti ja kaunis koti lapset Ok jne., ja lisäksi vielä tulimme hyvin toimeen. Mutta siltikin vielä epäröin- tuntuu vaan niin oudolta että joku haluaa auttaa ventovierasta tarjoutumalla lapsenhoitajaksi. :-) Ehkä tosiaan olen vain turhan varovainen. Taitaa olla viisainta ainakin tavata vielä muutaman kerran. Sittenhän hän ei ole enää vieras.:-)
edes normaaleja lapsia, saatika sitten omaa vaikaesti autistista, karkailevaa lastani.
Toisaalta ymmärrän kyllä "pelkosi", ja varovaisuuden yleensäkin sen suhteen kenelle lapsen hoitoon jättäisin..En tiedä jättäisinkö omianikaan, mutta toisaalta, jos ajattelen asiaa niin, että yhtä hyvin minäkin voisin tarjoutua hoitamaan jonkun toisen lasta jos näkisin, ettei heillä olisi vaikka lapsenvahteja saatavilla juuri koskaan, siis sellaisenkin jota en juurikaan tunne. Minusta on mukava auttaa toisia ihmisiä. Toisaalta, minä olen pph ammatiltani, että hoidanhan minä muutenkin ihan vieraiden ihmisten lapsia, joita en ole koskaan ennen tavannut..mutta se nyt on taas työtäni, ja siis eri asia.
Hurjaa. Minusta tämän ihmisen kannattaisi toimia toisella tavalla. Hankkia se rikosrekisteriote ja tarjoutua vaikka tukiperheeksi eli jonkin virallisen syynin kautta.
En minäkään jättäisi. Itse hoidan muiden lapsia, mutta ei ole tarvinnut tuntemattomilta kysellä, kun lapsia on niin paljon ympärillä, että heitä olisi aina tulossa, kun vaan pyytäisi.
Juurikin sen takia ko.hlö tarjoutui auttamaan, koska meiltä puuttuu ns. tukiverkosto. Sukua ihan muutama jäljellä, nekin kaukana, ystäviä on, mutta kaikki jotka voisivat hoitaa, ovat nekin kaukana. Ja meillä pahasti unihäiriöinen vauva.:-(
Juttelin miehen kanssa asiasta, hän sanoi ehdottoman ein, minä epäröin, mutten ollut ehdoton.
Tämä nainenkin, joka tarjoutui auttamaan, vaikuttaa sellaiselta joka pyytettömästi haluaa auttaa muita, piru kun pitää vaan olla niin arka, minun sekä varsinkin miehen.:-(
Jos tutustuisit ihmiseen nettipalstan kautta, ja hän lupaisi ottaa lapsesi hoitoon joskus, ilmaisiksi, siksi ainaa että pääset rentoutumaan, tai ihan vaikka vain nukkumaan kerrankin rauhassa? Tapaisitte , hän vaikuttaisi luotettavalta, lisäksi hänellä olisi kaksi omaa, hyvin kasvatettua lasta ja kiva, siisti koti.
En tiedä olenko ylivarovainen, tai sitten nykyään pyyteetön halua auttaa on niin harvinaista, että sitä tulee väkisinkin epäiltyä..
Niin se menee, että varmaan kovinkaan moni ei uskaltaisi jättää lastaan/lapsiaan hoitoon henkilölle jota ei sen kummemmin tunne, ja joka ei tee sitä esim. työnsä puolesta.
Itse olen melko varma että hlö on luotettava, mutta olen tosiaan vain kerran tavannut, ja toisaalta, olen muutaman kerran tullut huijatuksi, kun olen luottanut ihmisiin joihin ei olisi missään nimessä pitänyt luottaa. Siispä en pitä itseäni tarpeeksi hyvänä ihmistuntijana.
Tein siis päätöksen, etten anna hänelle ainakaan vielä lastani hoitoon, ehkä joskus myöhemmin, jos tutustumme paremmin.
en ole koskaan jättänyt edes esim. mll:n hoitajien kanssa...
Jätän/jätin vain ainostaan ihmisille,jotka tunsin hyvin.
Nyt pärjäävät keskenään jo vaikka yön yli :)
niin älä vielä jätä, ap. Tutustu naiseen paremmin. Olettehan jo jutelleet netissä, kutsu hänet seuraavaksi vastavierailulle ja niin että miehesikin tapaa hänet.
Arvaan että tämä on esikoisenne. Avuliaalla naisella taas on kaksi lasta ja enemmän kokemusta vauva- ja pikkulapsi-arjesta ja haluaa ehkä juuri siksi auttaa. Ehkä hänenkin tukiverkkonsa on heikko ja hän ymmärtää tilannettanne.
Minäkään tuskin jättäisin nettijuttelun ja yhden tapaamisen perusteella. Mutta toisaalta, on surullista, että maailma on mennyt sellaiseksi että apua ei voi ottaa vastaan kun sitä saisi.
ainakaan alle 10-vuotiasta...