Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäsitkö lapsesi hoitoon ihmiselle jonka olet vain kerran tavannut?

Vierailija
11.01.2010 |

Jos tutustuisit ihmiseen nettipalstan kautta, ja hän lupaisi ottaa lapsesi hoitoon joskus, ilmaisiksi, siksi ainaa että pääset rentoutumaan, tai ihan vaikka vain nukkumaan kerrankin rauhassa? Tapaisitte , hän vaikuttaisi luotettavalta, lisäksi hänellä olisi kaksi omaa, hyvin kasvatettua lasta ja kiva, siisti koti.

En tiedä olenko ylivarovainen, tai sitten nykyään pyyteetön halua auttaa on niin harvinaista, että sitä tulee väkisinkin epäiltyä..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se työsuhde solmitaan ihan yhden haastattelun perusteella, ei siellä työpaikalla ravata kuukausitolkulla kahvilla ja ihmetellä, että voisko sinuun nyt luottaa tän asian kanssa. Mitä siis pelkäät? Että tämä perheenäiti tappaa vauvasi? Vai siis mitä? Miksi hän niin tekisi? Ihan huvin vuoksi?

Vierailija
22/27 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä vielä jätä, ap. Tutustu naiseen paremmin. Olettehan jo jutelleet netissä, kutsu hänet seuraavaksi vastavierailulle ja niin että miehesikin tapaa hänet. Arvaan että tämä on esikoisenne. Avuliaalla naisella taas on kaksi lasta ja enemmän kokemusta vauva- ja pikkulapsi-arjesta ja haluaa ehkä juuri siksi auttaa. Ehkä hänenkin tukiverkkonsa on heikko ja hän ymmärtää tilannettanne. Minäkään tuskin jättäisin nettijuttelun ja yhden tapaamisen perusteella. Mutta toisaalta, on surullista, että maailma on mennyt sellaiseksi että apua ei voi ottaa vastaan kun sitä saisi.

Naulan kantaan arvasit, esikoinen on. Ja hän haluaa auttaa juurikin siksi että itse on ollut samassa tilanteessa, että tukiverkostoa ei juurikaan ole.

Joo, kyllä varmaankin haluan tutustua vähän kauemmin.

Joku sanoi, että ei palkattuunkaan lastenhoitajaan tutustuta kuukausitolkulla. Mutta jotenkin koen työsuhteen jollain tavalla enemmän taatuksi, varsinkin jos takana on joku isompi taho. Jos ei ole, niin asetelma on tavallaan sama kuin minullakin. Mutta kerrottakoon, että kyseessä on vasta 8 kk ikäinen vauva, joka ei ole ollut ainuttakaan kertaa hoidossa, ei tutullakaan. Siksi ekaa kertaa hoitoon jättäminen ihan tuikituntemattomalle arveluttaa.

Joo, luulen että olen päätökseni tehnyt, eli en vie ainakaan vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hänellä on omiakin lapsia!

Olette aika ennakkoluuloisia!

Vierailija
24/27 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai menis lasten kanssa leikkipuistoon (sun lapsi vois vaikka nukkua päikkäreitä?)

itse en ehkä uskaltaisi jättää, mutta mä taidan olla samanlainen hermoilija kun säkin.. + että meillä kun on tukiverkko ni ei tartte tuollaista pohtia.

pian tulee varmasti aika ap, jolloin leikkipuistossa tutustut toisiin lähellä asuviin keillä lapsia. ehkä sitä kautta voisit vastavuoroisesti ottaa teille hoitoon jonkun ja oma pääsis jonnekin kaverille "leikkimään". tai sitten mammat "kahvittelee" ja lapset leikkii..? sekin auttaa jaksamaan kun saa jakaa huoliaan toisen samassa tilassa olevan kanssa, saatika jos ystävystyy ja tuollainen vastavuoroisuus on mahdollista sitten.

Vierailija
25/27 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian tulee varmasti aika ap, jolloin leikkipuistossa tutustut toisiin lähellä asuviin keillä lapsia. ehkä sitä kautta voisit vastavuoroisesti ottaa teille hoitoon jonkun ja oma pääsis jonnekin kaverille "leikkimään". tai sitten mammat "kahvittelee" ja lapset leikkii..? sekin auttaa jaksamaan kun saa jakaa huoliaan toisen samassa tilassa olevan kanssa, saatika jos ystävystyy ja tuollainen vastavuoroisuus on mahdollista sitten.

Näin se varmasti menee, ns. "luonnollista tietä".

Kun lapsi kasvaa vielä vähän, meillä on kaksikin hoitopaikkaa hänelle, ihan lähipiirissä. Kumpikaan kun vaan ei kovin pientä vauvaa ole halunnut ottaa hoitoon, lähemmäs vuoden vanhaa, liikkuvaa lasta vasta. Onneksi se aika on jo pian käsillä. Pääsee vanhemmat vihdoinkin nukkumaan.:-)))

Vierailija
26/27 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hänellä on omiakin lapsia! Olette aika ennakkoluuloisia!

Näin on, ennakkoluuloisia ollaan. Aika yleistä varmaankin ihmisille. :-)

Vierailija
27/27 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin hyvinkin tarjoutua hoitamaan lastasi tuollaisessa tilanteessa. Itsellä on kokemusta kolmesta huonosti nukkuvasta lapsesta (allergioita + muita sairauksia).

Sinun tilanteessasi koettaisin tutustua tuohon naiseen paremmin. Lisäksi voisiko hän käydä tosiaan vaikka vaunulenkillä + leikkipuistossa lapsesi kanssa alkuun. Tai sitten hoitaa lastasi teillä niin että voisit levähtää /nukkua sillä välin itse kotona ja kuitenkin lähellä lastasi.

Ja sitten miettisin sitäkin että jos olet TOSI väsynyt niin sitten on melkein pakko ottaa apua sieltä mistä sitä saa ja unohtaa liika varovaisuus. Sillä jos olet liian väsynyt niin alat olla itse vaaraksi lapsellesi (ainakin minulla on meinannut liian väsyneenä jäädä hella päälle ja sytyttää tulipalon + muita vastaavia mokia kun on kuukausia nukkunut tosi vähän heräilevien lasten takia).

Tsemppiä

t. kolmen allergikon äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi