Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä ajanhenki, kun sälytetään harrastustoimintaa "kansalaisaktiivisuuden" varaan

Vierailija
11.01.2010 |

Mä maksan kyllä niin paljon veroja, että katson ansainneeni niillä rahoilla myös kunnan tukemaa harrastustoimintaa. Meidän kunnassa päätetty vähentää mm. kansalaisopiston saamaa rahoitusta ja vastaavasti tarjota jotain summaa uusien harrastusryhmien aloittamiseen. Mitä järkeä ajaa toimivia harrastusryhmiä alas ja pistää rahaa johonkin epämääräiseen, jonka toiminnan onnistumisesta ei ole mitään takeita ja jolla ei ole mitään valmiita tiedotus/markkinointikanavia?

Samaa henkeä edustaa tälläkin palstalla ne, jotka sanoo, että itse voi perustaa mammakerhoja ja ties mitä. No varmaan voi joo, mutta kuka niitä perustaa? Kaikki tällaiset aktivistit, joihin olen törmännyt, ovat suoraan sanottuna ärsyttäviä kusipäitä, jotka kuvittelevat omistavansa koko toiminnan, kun kerran ovat sitä alulle laittaneet. Näihin kerhoihin pääsevät vain harvat ja valitut hännystelijät. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole aikaa alkaa organisoimaan kaikenlaista tai halua kutsua vieraita ihmisiä kotiinsa. Yleensä vapaaehtoisuuteen perustuva toiminta lakkaa jossain vaiheessa, kun homma käy liian rankaksi ja KUN tulee niitä skismoja.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän