Raskaus ja hiiva!! Hoito-ohjeet ja hiivan ehkäisy?!
Hei
Mulla on ollu hiivatulehduksia kyllä ennenkin, mutta näköjään nyt on taas tässä raskauden aikana. Toistaiseksi tän raskauden ensimmäinen. Nyt menossa rv 8. Ennen raskautta hiivaa oli kerran pari vuodessa, mutta luulen, että tämä tästä vaan villiintyy...
Nyt jos haen jonkin kuurin, niin mikä olis tehokkain? Entä jatkoon, miten voin edes hidastaa sen tulemista uudelleen? Maitohappobakteeriemätinpuikkoja olen kyllä silloin tällöin käyttänyt muutenkin ja otan muistaessani myös suun kautta maitohappobakteereita. Niin joo.. eikä mies laukea sisään eikä hänellä ole nyt hiivaa (tämä hiiva tuli, vaikkei seksiäkään ole nyt ollut n. viikkoon).
Johan myrkyn lykkäs....
Kommentit (9)
Mulla on ollut varmaan kymmenen hiivaa tän raskauden aikana ja jokaiseen olen kyllä uskaltanut ihan perus canesten-kuurin ottaa. Mulla helpotti myös, etten pese liikaa. Melkein jokaisen vessassa käynnin yhteydessä olen tottunut huuhtelemaan mutta sen kun rajasi vain iltapesuun niin sekin rauhoitti.
Myös pikkuhousunsuojat kantsii unohtaa ainakin kotosalla ollessa. Ne hautoo. Niin juu, ja muista tosiaan tuuletella vaikka öisin :)
Tai mitään muutakaan kovin epäterveellistä. Ei ole vaan nyt raskausaikana edes maistunut. Olen syönyt hyvinkin terveellisesti normaalia kotiruokaa ja ruisleipää. 1-2 hedelmää päivässä ja kasviksia.
Kävin hakemassa apteekista kolmen päivän Canesten-kuurin sekä suun kautta maitohappobakteereita. Olen muuten myös syönyt enimmäkseen maustamatonta rasvatonta jogurttia ja välillä piimääkin (hapanmaitotuotteet pitäis auttaa). Mutta kun silti tuli! Ja varmaan tulee jatkossakin... Ja joo, nukun myös välillä ilman housuja enkä käytä pikkuhousunsuojia oikeastaan koskaan.
huh huh.. :D
ap
ne ennaltaehkäisee :)
mulle maistuu ainakin
t. rv 14
herkemmin...
Sanoivat mulle näin neuvolassa.
Harmittava vaiva kylläkin..
Mut jos vaiva pitkittyy niin kyllä ne ainakin meidän neuvolassa käskivät lääkärille tutkittavaks ettei oo mitään muuta tulehdusta tms.
4#
tee joka aamu alapesu luonnonjugurtilla!
Tehoaa, halpaa ja helppoa, ja ainakin luonnillista!
ja labran näytteistä ei löytynyt mitään.
Auttaa myös ennaltaehkäisevästi.
9
ja varsinkin sille, joka huomaa aina seksin jälkee oireet:
Hoitakaa yhdessä miehen kanssa se hiiva pois. Siis mies myös kuurille. Ja juu, ei tarvii sitä kapselia työntää kuin naiselle, mutta mies rasvaa itsensä sen kuurin ajan.
Hiiva tartuu myös mieheen, mutta ei välttämättä oireile. Joten joka kerta kun nainen on hoitanut itsensa ja sekstaa miehen kanssa, saa hän tartunnan uudestaan...
Mulla ollut tässä raskaudessa hiiva kiusana myös. Aiemmin se tuli aina seksin jälkeen (spermasta kai) mutta myös jos olen syönyt sokeria liikaa. Ja välillä ihan muutenkin. Ostin Canesten-voidetta (2%) ja laitan sitä heti ensioireiden tullessa, eikä ole onneksi päässyt kertaakaan pahaksi. Asetintahan ei raskauden aikana saa käyttää, mutta ihan sormella olen levittänyt voidetta kutisevalle alueelle. Lääkärissä en tän takia ole kyllä käynyt.