hiusten vaalennus meni pieleen, mitäs nyt?
Eli pari päivää sitten vaalensin hiukseni Live XXL-colorin 00A-värillä platinan vaalea (ihan tarkkaa nimeä en muista). Luonnostaan mulla on maantien harmaa tukka jota värjäilty koko ikä, viime aikoina vaalean sävyillä. Mulla oli nyt ennen tota värin laittoa jo omaa hiusta pohjalla pitkälle jonka päällä oli tiheesti hyvin vaaleita raitoja kampaajan laittamana.
Väri siis meni sit ihan keltaseksi eikä todellakaan platinaksi. Oisko mun pitäny tehä viä joku värin poisto ennen tota värjäystä?? Ja mitäs nyt teen et saisin sellasen tuhkaisemma sävyn? Oisko jotain sävytettä minkä vois laittaa päälle? Hopeasampoo mulla on käytössä, mut ei ne ikinä oikeen oo auttanu. Tai pitäskö vetää toinen paketti tota samaa väriä nyt uudestaan päähän, voisko se parantaa väriä? Vai palaiskohan hiukset sit ihanpilalle kun kuitenkin toi on kai aika voimakas käsittely? Apja!!? Haluu ton keltasuuden pois!
Kommentit (26)
tuhkanvaalea - Helsinki. Numeroa on nyt muista - se on nimenomaan tarkoitettu taittamaan keltaisuutta ja hyvä väri siihen tarkoitukseen.
Ultra kirkas tuhkanvaalea (vaalein sävy sarjassa)..ja sit päälle uus Live - väri.
Olin itse kuukausi sitten samassa jamassa ja päätin luopua koko blondiusyrityksestä jatkuvan tumman juurikasvun takia... Nyt on sitten korppukuivat ruskeat..onneksi eivät NÄYTÄ siltä kuitenkaan. On totisesti helpompaa värjätä tummemmaksi kuin vaalentaa onnistuneesti kotona..
Ja lähes jokapäiväiseen käyttöön tehokas silvershampoo, kuten Wellan SP silver saver. Antaa vielä vaikuttaa pari minuuttia ennen huuhtelua.
ja niitä tippoja tilaa australiasta!
Törmään töissäni lähes viikottain ihmisiin, jotka yrittävät epätoivoisesti vaalentaa itse kotona hiuksiaan kaupanväreillä ja tulevat korjauttamaan "tuhojaan" kampaajalle. Annan pienen neuvon teille kaikille kotivärjääjille: Vaalennus on taitolaji, joten älkää tehkö sitä kotona!! Useamman kerran olen kuullut, että väripaketteja on haettu kaupasta useampi,joten tuleehan sekin kalliiksi.
Kotivärjätyt hiukset ovat usein kamalia ja leikatessa huomaa,miten epäsiististi ja epätasaisesti värit on levitetty. Jos oikeasti välität hiuksistasi, niin mene kampaajalle.
Hopeashampoo on aivan loistava tuote. Ylläpitää vaaleaa väriä ja taittaa HYVIN vaalennetun pohjan hienosti tuhkansävyiseksi. Mutta jos tukkasi on hunajapupu, niin kannattaa varata hopeashampoota useampi litra.
Siis kampaajalle mars!!
Yleensä käynkin värjäämässä hiukseni kampaajalla, joskus havoin värjään itse, lähinnä silloin kun rahaa ei ole. Kaikki tummat värit kampaajan värjäämänä ovat onnistuneet hienosti, mutta vaalea ei lähes ikinä ole ollut se mitä haen. Kerran kampaaja jopa poltti hiukseni niin että takaraivolta katkesi parin sentin neliön muotoiselta alueelta hiukset ihan tyvestä ja loppu tukka oli ihan hamppua. Kerran hiukset olivat kampaajan jäljiltä TODELLA oranssit. Että eivätpä ne kampaajatkaan aina osaa. Siksi olen värjäillyt joskus harvakseltaan myös itse. Ainahan nuo värit vetää keltaseen mulla, mut nyt erityisen paljon, siksi halusin kysyä neuvoa täälä. Ja kyllä siheen sataan euroon mitä kampaajalle menee saa monta pakettia väriä ostaa marketista.
Äsken tein oikeen kunnon pitkän pesun hopeasampoolla ja vielä hopeahoitoaineella ja annoin molempien vaikuttaa. Ei ainakaan näin äkkisältään näy mitään eroa. Ostin myös paketin tota Garnierin ulravaalea tuhkaa, katotaan uskallanko sen tässä vielä laittaa.
vaikkapa ihan tuhkanvaaleat raidar, sulla saattaa nyt hiukset palaa karrelle jos sähläät liikaa kotivärien kanssa.
pakko myös kommentoida vaikka ketju jo vanha=) mulla ittellä suht vaaleat hiukset,tyvi taittuu hieman kupariin/kellertävään. päätin etten pihistele vaan marssin kampaajalle että saan varmasti sellaiset kun haluan ettei tartte pettyä,noh..selitin tarkkaan että halua vaan tyven vaaleammaksi ja lähemmäksi puhtaan vaaleaa,ymmärrsi kyllä=) tulos:kamalan osansssi/kellertävä=( ikinä en itse ole kaupan väreillä onnistunut pilaamaan hiuksiani näin niinkuin tuo kampaaja!!! ei tarvi enää mennä!
Syy siihen miksi väri ei ole toiminut toivotusti on varmaan joko se että hiustesi pohjaväri on ollut liian tumma että tuotteen vaalennusväri riittäisi tai että jos hiuksissasi on ollut kevyt- tai kestoväriä ennestään. Nuo voimakkaasti vaalentavat kestovärithän vaalentavat paketissa kuvatun astemäärän vain värjäämätöntä tukkaa, värjättyyn tulos voi olla jopa olematon vaalennus tai vain aste-pari.
Jos kotona haluat tuota selvitellä niin sinulla on 2 vaihtoehtoa: joko poistat väriä lisää vaaleammaksi, tai sitten laitat päälle tuhkasävyisen taittovärin. Hopeashampoista ei ole apua jos sävy on huomattavan keltainen tai oranssi. Minä olen monta kertaa saanut kuitenkin onnistuneesti esim. värinpoiston jälkeen keltaoranssin tukan ihan kivan väriseksi laittamalla samantien päälle neutraalin tai tuhkaisen kestovärin.
sama tilanne minulla nyt. ja kampaajan tekosia =) tosin itsellä tilanne on se, että keltaisuus saatiin pois ja nyt hiukset on harmaat. hmm hmmhmmm???
ajattelin marssia viikonloppuna taas rehellisesti ruokakaupan kempparipuolelle ja napata kainaloon sen tutun ja turvallisen Garnierin kestovärin.
saako tämän harmaan värin pois jos laitan vaan jotain kirkkaanvaaleaa väriä päälle?? vai tarttuuko ollenkaan??
saako tämän harmaan värin pois jos laitan vaan jotain kirkkaanvaaleaa väriä päälle?? vai tarttuuko ollenkaan??
Todennäköisesti et saa. Riippuen siitä haluatko pitää vaaleina vai saako vähän tummentua
- JOs saa tummentua jonkin verran ei mitään hätää. Ostat vaan paria astetta tummemman kestovärin kuin nykyinen harmaa väri missä tahansa sävyssä ja kyllä se harmaa peittyy
- Tilanne on vähän vaikeampi jos et missään nimessä halua että sävy nykyisestä tummuu vaan haluaisit vaihtaa vain harmaan sävyn neutraaliin. Kullansävyiseksi vaaleaksi voisit sen saada 100% harmaanpeiton omaavalla kestovärillä, mutta juuri kullansävystä ilmeisesti halusit eroon... Voit kokeilla toki neutraalia vaaleaa kestoväriä samassa tummuusasteessa kuin nykyinen ja voi olla että se peittääkin, tai sitten jää harmautta jäljelle.
Ja kokemukseni kampaamoista hyvin huono. Eli ehdottomasti värjään itse tukkani, tulos parempi.
Ja nämä kampaaja kokemukset ovat ihan laatukampaamoista kotoisin.
Tärkeää on juuri et purkin kyljessä lukee et poistaa keltaisuutta.
mutta en ymmärrä, miksi kukaan haluaa värjätä omat hiuksensa mummotukaksi?
En ole saanut kertaakaan, useilla eri kampaajilla käyneenä, sellaista vaalennussävyä kuin olen toivonut (ja selvästi myös kampaajalle selittänyt). Mutta toisin on markettivärien laita, niillä saan sen ei-keltaisen sävyn, jota toivon.
Laitoin eilen illalla vielä sen Garnierin ultra tuhkanvaalean päähäni. Keltaisuus taittui selvästi, mutta ei väri vieläkään kyllä ihan tuhka ole...parempi kuitenkin. Hiukset ovat ainakin vielä päässä ;) ja tuntuvat ihan kunnossa olevan, ei siis katkeilleita näy tms.
Kannattais varmaan ihan kampaajalle mennä!
Ensinnäkin värinpoisto ja vaalennus on oikestaan sama asia. Ja toiseksi kunnon kampaajalla ei hiukset pitäis mennä pilalle ja jos oma hius sen kestää niin väristä pitäis tulla sellanen kun haluat. Mutta jos oot sitä latvaa 5 vuotta värjänny kuukauden välein kotona kestovärillä mustaksi, niin älä nyt vaan kuvittele, että siitä tulee yhden vaalennuksen jälkeen valkoinen!! Sitäpaitsi kaupan väreistä ei ikinä tiedä millaiset hiuksista tulee.
Ja hopeashampoo on hyvää, mutta ei sekään ihmeisiin pysty!
Heippa! En nyt ala selittämään hiusteni historiaa. mutta värjäsin tummista blondit tuli hyvät, ei oranssit. nyt vuotta myöhemmin haluan beiget/vaalean ruskeat hiukset. noh ostimme värit ja ainut mikä meni niin oli juuret, ne meni aivan oikean värisiksi ja n-10cm juurista alas päin on beigeä. mutta loput olivat aluksi homeen väriset/harmaat, laitoimme nihiin uuden värin ja nyt niistä tuli liian tummat. haluaisin että kaikki hiukseni olisivat beiget. minulla ei ole malttia kasvattaa niin "uudet" hiukset päähän vaan haluaisin heti tuloksia. minulla on suht pitkä tukka, rintojan ala puolelle, mutta olen varlmis leikkaamaan sen olkapäille. nyt haluisin tietää että teenkö latvoihin värin poiston ja taas vaaleanruskeasn värin vai tuleeko siitä taas harmaa. vai mitä teen? -kiitos!
itse laitoin kerran jonkun tuhkan vaalean vaalennuksen, kun eka meni myös ihan keltaiseksi. Sitten tuli normaali vaaleat hiukset, mutta oli kyllä sitten tosi vaaleat. Mun ei tarvinnut ihan latvoihin laittaa, joten ei tukka pahasti kärsinyt. Ainakin vielä on puoleen selkään ja tuosta on aikaa kohta 2 vuotta.
ja siinä pidennät vaikutusaikaa. Jos ei helpota niin parin päivän päästä värjäys uudelleen (jollain tuhkanvaalealla sävyllä).
Mulle kävi samalla tavalla jokin aika sitten. Muista vaan aina jatkossa kattoa että värisävy on tuhkanvaalea. Vähentää keltaisuutta. Mulla ei nuo hopeashampoot ole paljoakaan auttaneet. Onnea yritykseen :)
Mä kun en tunne tarkkaan näitä alan termejä mut eikös tuo tekemäni värjäys ole "vaalennus" kun siinä paketissa lukee et vaalentaa 4-6 astetta. Eli kestääkö hiukset kaks tollasta vaalennusta peräkkäin...no pari päivää väliä? Ja kannattasko värjätä uudestaan tolla juuri samalla värillä vai jollain toisen merkkisellä tuotteella? Mikä ois hyvä tuhkan/platinan vaalea, kokemuksia? Kiitos vaan teille jo vastanneille neuvoista!!