Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 3 ja 4

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kerrasta kun kirjoittelin,

Ultrassa käytiin 31.12 kaikki oli hienosti ja pikkuinen siellä viuhtoi :)

La:ksi laittoi mulle 17.7, meidän esikoisen synttäri päivä :D

Suurin närästys alkaa hävitä, mutta väsymys ei katoa mihinkään :/ voisin nukkua 24/7 mut milläs nukut kun on muksuilla kerhoa, koulua yms...

Oikeastaan kenellekään ei olla vielä raskaudesta kerrottu :) katsotaan kauanko vielä pidetään salassa :D

Nyt kahvin keittoon kohta hakemaan tyttöä kerhosta ja toinen pääsee samoihin aikoihin koulusta, pojat taas riekkuvat tuolla jotain :)

-Hexuli ja papu 13+2

Vierailija
2/54 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksi pahoittelut teille, joiden pienet ei jaksanut!! Nyt vaan positiivisia ajatuksia ja paljon tsemppiä uuteen raskauteen!

Sitten vähän omaa napaa =) Eli mulla on jotenkin tuo alavatsan turvotus vähentynyt ja ei tosiaan vielä sillai näy, että vauvaa odottelisin. Odotan kylläkin toista, mutta kohtu on mulla taaksepäin kallistunut, niin se köllii menemään tuolla jossain syvyyksissä. Mutta kyllä sen itse omasta kropasta huomaa, että ei kuitenkaan maha ihan normaali ole. Tissit on kyllä kasvanut aikalailla ja olen joutunut ostamaan isompia liivejä. Normaalisti mulla ei juuri tissejä ole, niin tämän kasvun huomaa aika nopeaa :) Kiva taas tuntea olonsa naiseksi tissien kera ;)

Joku kysyi vakuutuksista. Kannattaa käydä lukemassa keskustelu vauvavakuutuksista, niin siellä on moni kertonut. Myös itse kirjoitin meidän vakuutuksesta mikä on Tapiolasta. Eli Tapiolan tekee loistavan sen, että jos haet sähköisesti korvauksia, niin silloin maksat vain ensimmäisen hakukerran yhteydessä omavastuun. Ja kun ne on kerran sen omavastuun vähentänyt, niin kun haet sähköisesti myös jatkossa, niin enää ei mene yhtään omavastuuta. Eli esim. me jouduttiin nyt heti alkuvuodesta käymään jo esikoisen kanssa lääkärissä ja nyt kun laitoin siitä kulut netin kautta, niin loppuvuosi mennään ilman omavastuun maksamisia ja jokaisen kulun voi vaikka yksitellen ilmoittaa ja rahat on Tapiolan tilillä samana päivänä ja muiden pankkien muutamassa päivässä. Muissa yhtiöissä on joko sairauskohtainen omavastuu tai sitten hakukohtainen omavastuu. Hakukohtaisessa pitää siis kuluja kerryttää esim. koko vuodelta ja korvauksen saanti kestää. Ja tositteita ei tarvitse toimittaa Tapiolaan, jos hakee sähköisesti, mutta tositteet pitää säilyttää tietyn ajan. Toivottavasti nyt kirjoitin selvästi =)

Huomenna mennään laittamaan esikoiselle putket korviin.. ikää siis vasta reilu puolitoista. Joulukuun alussa todettiin ensimmäinen korvatulehdus ja sen jälkeen on neljä antibioottikuuria syönyt..ei vaan ota parantuakseen. Ja kyseessä siis muuten täysin terve ja sairastamaton lapsi. Tosi kurja, mutta ei auta. Eipä ainakaan tule korvatulehduksia vähään aikaan! Ja onneksi on vakuutus, sillä yksityisellä täällä pääkaupunkiseudulla putkien laitto on melkein 1000€ ennen kelan korvausta!

Sikarokotuksen kävin tänään kauppareissulla ottamassa, niin onpahan nyt sitten sekin.

Mutta taas kerran tsemppiä kaikille odotukseen ja loistavaa uuden viikon alkua =)

terkuin mysweetie vko 13+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin pahoittelut kaikille masuasukin menettäneille :( Voimia ja halauksia.

Vimpula taisi tuolla edellisen viikkoketjun puolella kysellä neuvolakertojen tiheyttä. Mulla oli eka neuvola marraskuussa ja joulukuun alussa oli neuvolalääkäri. Tänään kävin taas neuvolassa, rakenneultra on ensi kuussa ja seuraava neuvola maaliskuussa.

Vakuutuksista, meilläkin on Tapiolassa vauvavakuutukset. Ei ole tosin koskaan tarvinnut korvauksia hakea, kun ei juuri sairastella tmv. Mutta sieltä otan tällekin tulokkaalle aikanaan.

Omaa napaa: mullakin alkuviikkojen turvotus asettui. Suurin osa tavallisista housuista on silti liian tiukkoja, varsinkin istuessa, kun tykkään tyköistuvista vaatteista. Löysin pitkän penkomisen jälkeen vaatepussin, missä mulla oli kokoa isompia housuja jemmassa, eli mammavaatteet odottelee vielä hyllyllä käyttöä. Voinnit ja jaksamiset on hyvät, kaikki oli neuvolassa ok. Olipa mukava kuulla ensimmäistä kertaa pikkuisen syke :) Liikkeitä tunnen iltaisin makuulla, tosi hentoisia vielä. Aikaisempien raskauksien aikaan en ole vielä tässä vaiheessa tuntenut.

Joku mainitsi alkuraskauden painon noususta, tai nousemattomuudesta. Yksilöllistä kai tuokin on, mulla on kahdessa aiemmassa raskaudessa alkupuolella noussut reippaampaa vauhtia ja keskivaiheilla hidastunut, joksikin aikaa pysähtynyt. Kohtu on kuitenkin kasvanut normivauhtia ja kokonaispainon nousu pysynyt niissä rajoissa, missä pitäisikin, eli mun lähtöpainolla +10-12kg. Muutama kilo on jo tämänkin rakauden aikana tullut :)

Hyvää alkanutta vuotta toivottelee

shira vk 14+3

Vierailija
4/54 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ekaa kertaa neuvolassa jo 17.11.09, luultiin, että sillon olis viikkoja jo 8, mutta oikeasti olikin vasta 6. Ensimmäinen ultra oli 10.12, jossa siis selvis, että olinkin vasta 10.viikolla ja sain uuden ultra-ajan, joka oli 23.12. Seuraava neuvola onkin nyt 15.päivä. Lääkäriajasta ei ole mitään tietoa, on ilmeisesti tosi huono lääkäritilanne täällä kunnassa. Ja rakenneultra on 26.2, eli piiiitkän ajan päästä.

Mulla kävi niin, että kun lopetin e-pillerit elokuussa, niin sen jälkeen mulla nousi paino viisi kiloa. Eli periaatteessa ennen raskautta jo. Nyt onkin sitten raskauden aikana paino noussut vaan kilon.

Fanni rv14+4

Vierailija
5/54 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olinkin sitten ensimmäisen kerran katselemassa vauvantarvikkeita raskauteni aikana. Oli se ihanaa. Nyt lähiviikkoina on tullut ensimmäisen kerran sellainen olo ettei malta odottaa, varsinkin kun ystäväni luona oli hoidossa sellainen alle kaksikuukautinen tyttövauveli! :) On se odottavan aika vaan niin pitkä! Täälläkin on alkanut masu jo näkyä ja kasvavaa vatsaa on ihanaa tunnustella. Olen kyllä sen verran pienikokoinenkin, etten ihmettele vaikka jo näkyykin. Housut kiristää, täytyis varmaan käydä kohta ostamassa ensimmäiset mammafarkut. Meillä nuo neuvolakäynnit oli niin, että ensimmäinen neuvola oli marraskuun lopulla ja niskaturvotusultra oli joulukuun lopulla. Nyt tammikuun lopulla on toinen neuvolakäynti ja helmikuun lopulla rakenneultra. Tulee välillä sellainen olo, että tollanen kotidoppleri olis ihana, kun sais varmistuksen sillon kun siltä tuntuis, mutta toisaalta kohtahan alkaa jo tuntemaan liikkeet ja saa siitä sitten varmistuksen. :) Nyt tekee mieli vaan kaikkea raikasta ja pahoinvointi kai vihdoin alkaa helpottaa.

Vaniliini 14+3

Vierailija
6/54 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa,

En haluaisi saivarrella, mutta olenko minä ainoa, jonka kalenteri näyttää vasta viikkoa 2...? :)

http://www.paivyri.fi/

Vierailija
7/54 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin minäkin tuon viikkonumeron ja tosiaan nyt elellään viikkoa 2, joten kirjoitellaanko nyt kuitenkin tähän seuraavat 3 viikkoa (tämä, ens vko 3 sekä seuraava vko 4) vai aloitellaanko ens viikolla uusi kahden viikon pino??

Neuvolakäynneistä: Mulla eka käynti oli 1.12, seuraava 4.1. ja nyt ens tiistaina 19.1. on jälleen. Ultrakäynnit oli 9.11. ja 16.11. (tarkistettiin, ettei ole kohdunulkoinen eikä tuulimuna raskaus), np-ultra oli 17.12. ja rakenneultra on sitten 19.2. Lääkärineuvolaa ei ole ollut, koska tuolloin 16.11. tehtiin sisätutkimus, niin neuvolasta sanoivat, ettei tarvi. Yleensä kai täälläkin toista lasta odottavat käyvät harvakseltaan neuvolassa tai ehkä neuvolaterkat sopivat asiakkaan kanssa käyntitiheydestä.

Enkelinäiti: Lainasin tänään kirjastosta sen vauva-lehden ja luin tarinanne. Kaunis nimi teidän tytöllä.

Oma napaan ei kuulu kummempaa... liikkeitä odottelen malttamattomana ja toisinaan jotain hentoa liikettä tuntuukin. Väsymys on aika valtaisaa eikä sängyssä kiinnosta muu kuin nukkuminen, mikä tietysti miestä harmittaa... ;)Työmotivaatio alkaa laskea ja haluttais vaan jo suunnitella vauva-asioita. Vielä kuitenkin pitäis keskittyä töihin. Onkos muilla väsymystä tai työmotivaatio-ongelmia? Eikös kohta pitäis alkaa "energisen keskiraskauden aika"? :)

t. Sanjuska + pikkuheppu rv 15+3 (vajaa 5 viikkoa, niin ylitän jo puolivälin)

Vierailija
8/54 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa taas tyhmältä. Just kerkesin kysellä asiaa edellisen ketjun puolella...

Vierailija
9/54 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on vissiin uusin pino.. vaikka viikot heittääkin :)

Neuvolakäynneistä: toista odottaen olen käynny 4.12 eka käynti (sitte yksi sydänäänikuuntelu ennen joulua extrana) 29.12.np-ultra ja huomenna ois lääkärineuvola.. ilmeisesti kerta kuussa siitä eteenpäin..ainakin toivon niin.. ihan mielenrauhan takia :)

kokeilin eilen äitiyshousuja esikon ajalta ja onneksi ne vielä sopivat :) ei tartte ostaa uusia.. vaikka mulla onkin ylimääräiset 5kg esikon aikoihin verrattuna.. (kilot tuli ku lopetin imetyksen)..

maha ja tissit on tosin tälläkertaa isommat ku tuntuu et tissit on Nyt jo yhtä isot ku esikon aikana raskauden lopussa :) tätä menoa kohta oon joku DD-kuppi varmaan :D

närästys jatkuu vaan.. ja yöllä nukun huonosti.. kiroan sitä ku ei saa ees odottaessa nukkua öitä ku tietää et sit vauvan kaa ei ainakaan nukuta öisin..

no kohta pitäis Kait helpottaa ku alkuraskaus on selätetty..hope so :)

ihanaa ku ilmat lauhtui ja pääsee pitkästä aikaa ulos :) ja meikä lähtee alennusmyynteihin.. poika päiväkodissa ja mulla Oikea Vapaapäivä!!

nasuste rv 12 tänään!!

Vierailija
10/54 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan hetkeen kirjoitelllut mitään, on väsymystä ollut ilmassa! :) Hyvin on muuten voitu, löysempiä vaatteita oon jo kaapin pohjalta kaivanu esiin. Äitiysvaatteita en ole vielä ostellut, housut ja pari paitaa kaapista löytyy. :) Vaikka ajattelin että tähän raskausteen ostan vaatetta enempi, ja näytän hyvältä! :D Esikoista odottaessa pidin paljon miehen vaatteita ja näytin välillä melkoiselta juntilta... :P

Eilen oli niskapoimu-ultra, hyvin meni ja pikkunen siellä jo pyöriskeli ja heilutteli käsiään

Vierailija
11/54 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä täälläkin :( ja pahoinvointia edelleen vaikka viikkoja on kasassa 15+3.

Teen lähinnä pelkkää yövuoroa (joka 6.vko iltavuoro) ja päivät tahtoo mennä nukkuessa koska herään yleensä ekan kerran neljän tunnin sisään vessahätään. Johtunee ilmeisesti lasten lukumäärästä, neljättä kun odottelen ;)

Sinänsä hassua kun edellisissä raskauksissa en ole voinut lainkaan pahoin. Saas nähdä, kolme ekaa olivat tyttöjä.

Rakenneultra on helmikuun lopulla vasta, silloin viikkoja 21+2, aion kyllä kysäistä sukupuolen samalla.

Ai niin, viime neuvolassa viikolla 13+ oli painoa kertynyt jo 6,5 kiloa, hyvä saavutus tällä kuvotuksella ja oksentamisella. Olen luonnostani hoikka joten olen vaan tyytyväinen kun hiukan pyöreyttä tulee. Ja äitiyshousut on ollut mahan takia jo muutaman viikon käytössä :)

Miia rv 15+3

Vierailija
12/54 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoista tammikuun puoliväliä!

Toisessa neuvolassa kävin, siis lääkärineuvolassa.. hemppa oli noussu kivasti 107:stä 139:een eli eipä tarvi rautaa lisätä :) paino oli hieman laskenut, pitäis kuulemma syödä enemmän.. sydänäänet kuului nyt hyvin.. syke oli jopa 165-170 (esikolla oli 140-150.. oisko nyt tyttö tulossa? ;))

muistaako kukaan mitäs niitä juttuja olikaan, mikä erottaa tyttö ja poika-odotuksen??

Ihanat pulkkailukelit.. toistaiseksi vielä mahdun pojan kanssa pulkkaan...:)

nasuste 12+6

Vierailija
13/54 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan tällaisia juttuja millä selvittää kumpi tulossa:

- korkeat sydän äänet = tyttö (meillä kylläkin 150-170 sykkeillä tuli poika :))

- maha pyöreä, eteenpäin = poika (meillä oli näin)

- maha leveä, tasaisesti takaapäin myös levinnyt = tyttö

- jos mies lihoo raskauden edetessä = poika (piti meillä paikkansa, iskä liho 8kg :P)

- alkuraskauden pahoinvointi = tyttö (esikon aikaan ei ollu mitään ja poika tuli)

Täällä käynnissä nyt jo rv. 17 ja voi kauheeta näitä liitoskipuja. Seison siellä leikkaussalissa 8h päivässä ja illalla vaapun pukuhuoneelle ankkatyylillä :D Pojan aikaan tällaiset kivut oli vasta rv. 35 eteenpäin. Massu on jo ihan kivan kokoinen, vaikka eipä kai se vauveli siellä ole kun jotain vajaa 20cm pitkä. Poitsu oli rv. 17+3 18cm joten olettaisin tämän olevan samoja kokoja. Liikkeitä tuntuu päivittäin, lähinnä töissä ollessa. Kun yritän kuulostella liikkeitä niin ei tämä suostu liikkumaan millään vaikka mahaa vähä paineliskin ja yrittää aktivoida toista:D vastarannan kiiski kuten äitinsäkin.

Tavaroita ei tarvitse ostaa muuta kuin turvakaukalo ja sekin ostetaan miehen veljen porukoilta kun niiden 9kk ikäinen tyttö siirtyy isompaan istuimeen. Vaatteita meillä on myös mutta totta kai niitä olen jo hankkinut uusia kun alessa tai kirpparilla on ollu kivoja. Hirmu vaikea löytää neutraalin värisiä vaatteita. Kaupan hyllyt on täynnä joko tyttö tai poikavaatteita :S mut josko se sukupuoli selviäis helmikuun alun rakenneultrassa.

Vierailija
14/54 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odottelen vaan neuvolaa joka on vasta ensi viikon perjantaina. Pääsee kuuntelemaan sydänääniä ja varmistamaan, että kaikki on kunnossa. On tullut todella epätodellinen olo kun ei oikeastaan ole muuta kuin vihlomista yskiessä tai äkillisiä liikkeitä tehdessä. Alkaa olemaan jo aika oireetonta aikaa kun raskaus on edennyt sen verran. Masu näkyy jo kiitettävästi. :)

Vaniliini 15+3

Vierailija
15/54 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvola lääkärillä ja kaikki oli hyvin vauvan osalta, mistä tietenkin olen iloinen.

Mut satuinpa kysymään lääkäriltä samalla mun vatsasta mikä ei ollenkaan ottanut palautuakseen toisen lapsen jälkeen. Vaan koko ajan olen näyttänyt siltä kuin olisi raskaana ja kun nojaa taaksepäin niin vatsa näyttää "patongilta", joka olis asetettu pystyyn.

Lääkäri sit ultras vatsan ja asia oli just niinkuin olin pelännyt. Suorat vatsalihakset eivät olleet menneet yhteen vaan siinä on sellainen reipas 4cm rako välissä ja pieni tyrän alku. Kuulemma aika epätodennäköistä, että ne enää kolmannen jälkeen ainakaan palautuisivat.

Mut valtasi sellainen ahdistus, ettette voi uskoa. Mä en todellakaan halua näyttää siltä, et olisin raskaana lopun ikäni :-(

Ja näköjään se on mun kohtalo, kun tuskin on varaa mennä mihinkään vatsalihasten kiristys leikkaukseen.

Lääkäri sanoi myös, et katsotaan puolen vuoden kuluttua tän kolmannen syntymästä noitten vatsalihasten tilanne.

Mut hitto et tää masentaa... mielestäni olen saanut uhrata oman kehoni suhteen jo ihan tarpeeksi, mut näköjään ei :(

(Eli siis olen ollut 4kk synnytyksestä korjausleikkauksessa, kiitos väärin ommellun alatiesynnytyksen. Tuon operaation jälkeen osa pieruista tuntuu tulevan etukautta ulos, vaikkei sen pitäisi olla edes mahdollista. Ilmavaivat lisäntyivät sellaiset 40% ja niiden hallinta huononi 50%.

Toisen lapsen sektion jälkeen ilmavaiva ongelmat pahentuivat entisestään, vaikka osaankin aika hyvin jo hallita karkailuja, mut se tapahtuu sen kustannuksella, et kaikki ilma pakkautuu vatsaan ja sit on vatsa ihan kamalan kipeä).

Pitäisi pystyä iloitsemaan tästä raskaudesta, mut pelottaa mitkä asiat menee vielä huonommaks tän raskauden takia :(

Vierailija
16/54 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Iluvatar onpa ikävä tilanne vatsalihasten kanssa. Mutta tässä tilanteessa ei varmaan murehtiminen auta vaan tilannetta kannattaa pohtia/tarvittaessa murehtia vasta siellä synnytyksen jälkeen. Nyt nautitaan vaan kasvavista vatsoistamme!

Minulla oli tänään toinen neuvola ja täti oli kovin kiireinen, joten mittaukset tehtiin ja kuulumisiani kysyi vaan yhdessä sivulauseessa. No onneksi kaikki on kunnossa ja sydänäänet kuului, se on pääasia. Istukka on taas edessä, joten joutui vähän hakemaan sydänääniä ennen kuin kuului. Ihana jumputus 150-160.

Seuraavan neuvola ajan sainkin jo kolmen viikon päähän (neuvola osa-aikaeläkeläinen joten on paljon lomalla).

Väsymys ja pahoinvointi jatkuu, mutta elän toivossa että alkaisi jo helpottamaan. Joku sanoi minulle että iltapahoinvointi viittaa poikaan:-) En ole tytöistä voinut lainkaan pahoin.

T: Skidimadinka 13+2

Vierailija
17/54 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillehän ei viimeksi suostuttu kertomaan onko tyttö vai poika tulossa, perusteena oli että on tärkeämpiäkin asioita selvitettävänä. Luin jostain netistä (eli tämä on epämääräinen huhu), että kunnallisella ei välttämättä enää kerrota kumpi on tulossa. Tietääkö kukaan tästä tarkemmin?

Tuo Hanniksen lista on se mitä itsekin olen kuullut. Ihan joka ikisen kohtan perusteella meille oli tulossa poika ja sitten oikeasti syntyikin tyttö. Mä jo uskoin siihen, että poika tulee, kun kaikki kyseli noita kysymyksiä ja sanoi että selvä poika se on.

Mä aloin pitää päiväkirjaa kun palasin edelliseltä äitiyslomalta. Mulla on kalenterissa muistutus joka maanantai-aamu ja ihan lyhyesti kirjoitan edellisen viikon fiilikset ja tapahtumat. Sitä voisi melkein kutsua raskauspäiväkirjaksi, koska raskautta on toivottu siitä asti kun palasin töihin.

Edellisen lapsen lyhyestä elämästä tehtiin sellainen kuvakirja. Ajattelin että teen seuraavan vauvakirjan itse, tuollaisen kuvakirjan pohjalle. Mä en oo hyvä askartelija, joten tietokoneella tehty sopii mulle paremmin.

Oltiin tänään neuvolassa ja sydänäänet kuulu. Selvisipä sekin miksi pyörryttää useasti, verenpaine oli 83/65, yläpaine siis vähän turhan alhaalla. 2,5 kiloa oli tullut jo lisää alusta ja täti vaan tuumasi että jatka syömistä, alhainen verenpaine ja syömisen vähentäminen tekisi olosta entistäkin huonomman. :)

Enkelinäiti 14+5

Vierailija
18/54 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen töihin lähtöä... Neuvolassa siis kävin ja kaikki mittaukset oli ok. Sydänääniä vaan etsittiin ja etsittiin pitkä tovi ja sitten lopulta ihan alhaalta masusta kuului tasainen ja nopea syke. Pikkuheppu halusi piilotella, joten livahti nopeasti karkuun anturin alta. Mutta pääasia, että syke löytyi.

Vaunupohdinnatkin ratkesi tosi näppärästi. Lauantaina ystäväni laittoi viestin, et hänen veljensä on myymässä alle 2 vuotta vanhoja Emmaljungan duo edge vaunuja ja kyseli olisinko kiinnostunut. Kuvia tuli sähköpostiin ja niinpä sitten sunnuntaina tehtiin kaupat. Eli nyt tuolla alakerran varastossa odottelee sini-harmaat Emmaljungan duo edge-vaunut vauvelia. Oon jo käynyt niitä siellä vähän hypistelemässä... ;)

Joko te muut tunnette liikkeitä? Mä oon tuntenut satunnaisesti joitakin muljahteluja ja sellasta "lepatusta". Kovasti odotan, et liikkeet tuntuis päivittäin. Esikoisesta aloin tuntea liikkeet päivittäin noin rv 19 eteenpäin.

Jaahas, töihin lähtö alkaa lähenemään, joten on nyt pakko poistua. Mukavaa uutta viikkoa kaikille heinämassuille!

t. sanjuska + pikkuheppu rv 16+5

Vierailija
19/54 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut yhtä iloista yllätystä koko päivä ^^ Vaikkei sentään ultraan päästykään ihan tällä samalla käynnillä, mutta lähettävät sitten ajan jossain kohtaa. Aika pian toivottavasti~ Naw, ei tiedä mistä aloittaa!

No ainakin neuvolatäti oli kiva :D Oltiin stressattu että jos se on joku kamala naikkonen, himouskova tai true mammastiini joka kattelee meikäläisiä metrikaupalla alaspäin pitkin nenänvarta... (tuli luettua keskustelua huonoista lääkärikokemuksista tuossa päivänä muutamana) Mutta tosi kiva tyyppi, ja pahoitteli kovasti ettei ollut kauheasti aikaa jutella meidän kanssa etc - vain vaivainen TUNTI :D Hyvinhän siinä ehti käydä perusasiat läpi ja saatiin kassillinen esitteitä sun muuta lukemistoa kotiin jajaja..!

SYDÄNÄÄNET! Hurrr, mä en tiedä, tykkäsinkö enemmän niistä vai istukan viuh-viuh-äänestä XD Tarpeellisia ääniä molemmat, mutta aaw, hyvä etten alkanut hyppimään onnesta siinä XD

Muru oli vähän rauhallisempi, sillä se onnentunne tuli vasta myöhemmin, vieraskorea kun on XD

Nyt sitten vain ultra-aikaa odotellaan, ja siinä välissä pitää vielä käydä sen seittemässä muussa jutussa, kuten sokerirasituksessa ja sensellaisissa. Niitä en ihan osannut odottaa... pissapurkkejakin saatiin kotiin kaksin kappalein.

Kalenteri alkaa täyttyä... ja koulunkäynti kärsii, mutta mitäs pienistä~

Ultraultraultraa~~

Vierailija
20/54 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo jonkin aikaa ollut tuntevinani vauvan liikkeitä! Eka tietty olin hyvin epävarma, että kuvittelenko, mutta nyt olen vakuuttunut, että niitä ne hipaisut ja töytäisyt meinaavat :D Erotan vatsan möyrinöistä siitä että ne tuntuvat vatsan pinnassa ja ovat yllättävän tuntuisia verrattuna normaaliin mahan kurinaan yms. Oon tuntenut liikkeitä etenkin aamupalan ja lounaan jälkeen. Tänään jäätelön syöminen sai aikaan mukavaa vipinää pikku tyyppiin..

Ensi viikolla on neuvola ja 11.2. ultra! Jännää.. Sukupuoliasia alkaa vähän askarruttamaan, saa nähdä saadaanko siitä selkoa vai säilyykö vielä salaisuutena.

Hankintoja en ole vielä tehnyt oikein mitään, mutta peittoa tms vilttiä olen alkanut neulomaan.

Mutta ihanaa kun liikkeet tuntuu, saa tämän tuntumaan niin paljon todellisemmalta.. Ja kyllähän tuo mahakin jo alkaa tilanteen paljastamaan :) Ei niin hauskoina kylkiäisinä olen saanut jatkuvan nuhan ja aivastelun sekä nenäverenvuotoa, maustettuna kutisevalla ihottumalla. Mutta mukavastihan tämä menee noin kaiken kaikkiaan!