Voiko koiran-tai kissanpentu oikeasti toimia vauvan "korvikkeena" ?
Haluaisin niin kovasti toisen lapsen ja esikoiselle sisaruksen, mutta terveydellisistä syistä se ei enää onnistu.
Nyt olemme ajatelleet hankkia lapsellemme seuraksi koiran-tai kissanpennun. Iloahan ja seuraa siitä varmasti saa, mutta auttaisiko se oikeasti taltuttamaan kunnon vauvakuumeen? Kokemuksia?
Kommentit (4)
otimme koiranpennun vuosi sitten helmikuussa ja olinkin sitten raskaana maaliskuussa. Olin tietämättäni jo raskaana kun haimme koiraa.
Ei voi. Sekä kissanpentu että koiranpentu tarvitsee sitä ihanaa hoivaamista ja paijausta ilman kasvatusta ja kurinpitoa kuitenkin aika pienen osa elämästään. Koiranpennun kanssa varsinkin sä hyppäät parissa kuukaudessa vauvelivaiheesta murkkuikävaiheeseen, joten siitä näkökulmasta ei maksa vaivaa. ;) Lisäksi koira, joka on otettu lapsen paikalle, on usein ihan pilalle hemmoteltu - sille tarjotaan enemmän huomiota kuin sen pää kestää ja vähemmän remuamista, liikuntaa ja kuria kuin se tarvitsisi.
Mut lemmikki on iso ilo, joten voihan sen ottaa ihan itsensä vuoksi? Lapsi ainakin tykkäisi, varmasti. Mä suosittelen kissaa - sitä ei tarvitse kouluttaa, ja sen pehmoinen turkki tyydyttää koskettamisen ja hellimisen tarpeen paremmin kuin koira.
mutta kyllähän siihen voi hoivaviettiään purkaa ja muutenkin siitä on iloa.
jos todella haluat vauvan nii yuskimpa eläin korvaa sitä paikkaa.voin olla väärässäkin mut luulen niin