Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kuumaa on Kreikan pääsaarella kesäkuun lopussa?

Vierailija
10.01.2010 |

Olemme menossa Ateenan lähelle kesäkuun kaksi viimeistä viikkoa- tai vähän heinäkuun puolelle. Meren rannalle toki. Mutta kuinka kuumaa siellä on vähintään? Onko tukahduttavaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin lentokentälle. Ja pakko se Akropolis on näyttää lapsillekin. Mutta siis kohteena on paikat n. 70 km pohjoiseen ja n. 70 km paikka lounaaseen.

Lisää kokemuksia pääsaaren lämpötiloista! Matkan ajankohdaksi on nyt tarkentuntunut kesäkuun kaksi vikaa viikkoa.

Vierailija
2/24 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki 40 astetta oli lämmintä. Ateenassa oli aika tukahduttavaa, hiki virtasi metrossa.

Vierailija
4/24 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä suosittelis Ateenan kieppeille menoa tohon aikaan kesästä. Saattaa olla vain 30 astetta, mutta saattaa olla myös lähempänä 40 astetta. Ja se on kyllä vähän liikaa...

Jos mahdollista, menisin toukokuun lopulla tai sitten syyskuussa.

Vierailija
5/24 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole lomaa tuolloin. Lomani on aikavälillä 18.6.-11.8. Eikä sitä voi muuttaa ei tänä eikä muinakaan vuosina.

ap

Enkä kyllä suosittelis Ateenan kieppeille menoa tohon aikaan kesästä. Saattaa olla vain 30 astetta, mutta saattaa olla myös lähempänä 40 astetta. Ja se on kyllä vähän liikaa... Jos mahdollista, menisin toukokuun lopulla tai sitten syyskuussa.

Vierailija
6/24 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole lomaa tuolloin. Lomani on aikavälillä 18.6.-11.8. Eikä sitä voi muuttaa ei tänä eikä muinakaan vuosina. ap

Enkä kyllä suosittelis Ateenan kieppeille menoa tohon aikaan kesästä. Saattaa olla vain 30 astetta, mutta saattaa olla myös lähempänä 40 astetta. Ja se on kyllä vähän liikaa... Jos mahdollista, menisin toukokuun lopulla tai sitten syyskuussa.

sitten menisin itse mielummin jollekin saarelle. En Ateenaan päinkään.

t: se "pääsaarella asuva"

Vierailija
7/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy vaan kotona.

Vierailija
8/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsaaripa hyvinkin... on siellä kuuma. Käy katsomassa vaikka am sivuilla.

Olemme menossa Ateenan lähelle kesäkuun kaksi viimeistä viikkoa- tai vähän heinäkuun puolelle. Meren rannalle toki. Mutta kuinka kuumaa siellä on vähintään? Onko tukahduttavaa?

Vierailija
9/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi silloin jo olla ihan kivan lämmintä.

Vierailija
10/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa kuitenkin vasta selvitellä sitä menoa, eli ei ole ehtinyt vielä perehtyä asiaan.

Mutta ap:n kysymykseen vastatakseni: voi olla todella kuumaa tai sitten ei. Kannattaa varata hotelli, jossa on ilmastointi.

Vierailija
11/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateenassa voi olla heinäkuussa jopa 40 astetta. Normaalisti 27-35.

Vierailija
12/24 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan nähdä historiaa ja raunioita. Onhan sitä saarillakin, mutta niin pienessä mittakaavassa.

Lapsille pitää olla se uima-allas, ei minulle.

Onko se neljänkymmenen asteen lämpö samanlaista kuin Ranskassa vai samanlaista kuin Intiassa. Jos se on kuivaa, niin eihän se sitten niin paha ole. Vai?

ap

minulla ei ole lomaa tuolloin. Lomani on aikavälillä 18.6.-11.8. Eikä sitä voi muuttaa ei tänä eikä muinakaan vuosina. ap

sitten menisin itse mielummin jollekin saarelle. En Ateenaan päinkään. t: se "pääsaarella asuva"

Vierailija
13/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
14/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi vitsi... oikea kaikkien sammakkojen äiti. Kyllä tästä on pakko lähteä itseään sivistämään!

Olen kerran ennenkin ollut "pääsaarella", olen ajanut siis Kreikan läpi. Silloin oli huhtikuu ja oli tajuttoman kylmä. Siis sairaan kylmä. Eli ilma siis lämpenee nopeasti...?

Onko tietäviä lijoilla, vai pelkästään ilvelijöitä?

Vierailija
15/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koleaa, varsinkin illalla. Mutta kyllä kesäkuun lopussa on tukahduttavan kuuma, sanoisin minä. Toki selviätte. En usko, että ihan 40 astetta on.

Vierailija
16/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittain siksi, että talojen eristys on mitä sattuu eikä niitä lämmitetä mitenkään pieteetillä.

Vastaus kysymykseen: on kuuma. Veikkaisin, että reippaasti kolmenkympin paremmalla puolella. Ei vielä kuitenkaan ihan pätsi; elokuussa ei kannata matkustaa Välimerelle, sinne paistuu.

Vierailija
17/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ei niin kuuma, että paistuu. Hotellille on kolme vaatimusta: ilmastointi ja uima-allas, ja hotellin pitää olla parin sadan metrin päässä merestä. Jos nämä eivät riitä, niin pitänee linnoittautua autoon, jossa on luonnollisesti ilmaistointi :-).

Itse kyllä jaksan neljässäkympissäkin, mutta noista lapsista en tiedä.

ap

Vierailija
18/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lukee:)) Rakastuin kreikkaan kun miehen kanssa siellä käytiin ennen lapsia. Me tosin vain niillä muilla saarilla:) Eli en tiedä ateenan lämpötiloista. Me oltiin kesä- ja heinäkuussa ja tais olla kolmenkympin hujakoilla lämpötila mutta tämä oli rodoksen saarella. Ai että mä vielä jonain päivänä löydän itteni jostain pölyisen pikkutien päässä sijaitsevasta pienestä kylästä ,ja haistan sen meren,ja kuuman hiekan ja voisin jatkaa loputtomiin:)) Ihanaa matkaa teille,ap.

Vierailija
19/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennot ja hotellin ja autonvuokrauksen olen jo selvittänyt. Minä odotan niitä pieniä kyliä, joissa istuu toreilla ne kurttuiset mummot ja papat. Ja sitten sellaiseen ravintolaan, jossa kukaan ei puhu englantia ja odotetaan, mitä hyvää se tarjoilija tuokaan...

ap

kun lukee:)) Rakastuin kreikkaan kun miehen kanssa siellä käytiin ennen lapsia. Me tosin vain niillä muilla saarilla:) Eli en tiedä ateenan lämpötiloista. Me oltiin kesä- ja heinäkuussa ja tais olla kolmenkympin hujakoilla lämpötila mutta tämä oli rodoksen saarella. Ai että mä vielä jonain päivänä löydän itteni jostain pölyisen pikkutien päässä sijaitsevasta pienestä kylästä ,ja haistan sen meren,ja kuuman hiekan ja voisin jatkaa loputtomiin:)) Ihanaa matkaa teille,ap.

Vierailija
20/24 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi helpostikin olla melkein 40 astetta. Heinäkuun keskilämpö 28 astetta.