parkkikiekkopulma :)
Osaatko kertoa, miten tässä tilanteessa pitää käyttää parkkikiekkoa, jos ei halua sakkoja?
Eli työpaikan vieressä on 4h kiekkopaikkoja, merkinnällä 6-24. Yövuoroon mennessäni saavun paikalle n. 21.20 ja lähden aamulla n. 7.30. Eli periaatteessa olen "kiekollisella" ajalla juuri sen 4 tuntia.
Tyhmä ongelma, mutta löytyisköhän täältä joku tietäväinen...? ;)
Kommentit (23)
Itse olen pysäköinyt mittaripaikalle, kun tiputtaa riittävästi rahaa illalla mittariaikana(ja aikaa jää yli kunnes velotettava aika taas alkaa) niin kone laskee sen ilmasen yöajan hyödyksesi ja saat olla paikalla näin illalla sen pienen hetken joka maksullista PLUS aamun siihen saakka kunnes aika menee umpeen -siis yötä ei veloteta, ei huomioida-
Olet maksavana sen ajan kuin laitat rahaa. Ei se mitään vaikka välissä olisi aika jolloin pysäköinti ilmaista.
Kiekossa on käyttöohjeet, eli kuten joku jo kirjoitti laitetaan saapumisajaksi lähin tasa- tai puolitunti, eli tässä tapauksessa 21.30/9.30. Kiekolla olet parkissa puoleen yöhön saakka 2,5h, sitten vapaa pysäköinti aamukuuteen saakka ja klo 6-7.30 tulee taas 1,5 tuntia, eli yhteensä 4 tuntia.
Älä missään nimessä lähde mitään sooloilemaan jollain kaksilla kiekoilla. Jos oikein muistan, niin siellä kiekossa jopa lukee ettei niillä ajoilla saa "kikkailla" ja jopa ajan siirtäminen eteenpäin on kiellettyä. Saapumisaika on saapumisaika.
Toki on äärettömän pieni mahdollisuus, että tuolla ajalla yksikään parkkipirkko kulkee. Heidän työaikansa ei ole tuolloin. Öisin ja myöhään iltaisin sakottaa poliisi, eivätkä he todellakaan tiiraile kiekkoja vaan lähinnä räikeitä väärinpysäköintejä!
työaika on pääasiassa klo 8-18 välillä. Eli todella huonoa tuuria on, jos joku sinua sakoittaa klo 22.00 jälkeen. Itse siis luottaisin tuuriin ja laittaisin kiekon alkamaan klo 6. Eli toisin sanoen sinulla olisi parkkiaikaa illalla klo 18.00 (vaikket ole silloin vielä töissä)-22.00 ja aamulla taas 6.00-10.00.
Toinen vaihtoehto on se, että laittaisin kiekon alkamaan klo, 19.00 eli illalla sinulla olisi aikaa klo 19-23.00 ja aamulla klo 7-11. En millään jaksa uskoa, että yksikään parkkipirkko sattumalta poikkeaa parkkiksella ennen pultayötä tai sitten heti aamulla kuuden jälkeen!