35v-> lapsia saaneet: Miltä teistä tuntuu olla aina sieltä vanhimmasta päästä
esim. perhekerhossa/perhekahvilassa, synnytyssairaalassa, leikkipuistossa, vanhempainilloissa, lapsen harrastusta seuraillessa jne?
Kommentit (67)
mitä muut ajattelee tai verrata itseään muihin.
mitä muut ajattelee tai verrata itseään muihin.
miettiä mitä muut ajattelee tai vertailla :) Miksi pitäisi? Omaa elämäänsähän ne nuoretkin elävät.
että mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän enää jaksaa miettiä mitä muut ajattelevat tai että toisia pitää miellyttää. Naisilla näin tuppaa iän myötä käymään.
kun olin 19. Aika vähän näkee ikäisiäni äitejä, kaikki yleensä vanhempia. Onnneksi on nuorten äitien toimintaa erikseen.Sitä mä en ymmärrä,miksi monet vanhemmat äidit aina haluavat dissata nuorempia, kutsua "sossupummeiksi, yhteiskunnan eläteiksi, koulujakäymättömiksi". Ihan kuin kouluttautua ei voisi lapsen syntymän jälkeenkin.
Toisaalta, onhan näitä ns. stereotyypisiakin nuoria äitejä olemassa. Itse tiedän tapauksia, joissa 26 -vuotiaalla jo jo neljä lasta ja kun sillä tahdilla jälkikasvua pukkaa, niin eihän sitä ehdi kouluun menemäänkään.
Mutta ei kaikkien nuorten äitien elämä ole sellaista.
Tietenkin sitä tuntee välillä itsensä kummajaiseksi, kun yhteiskunta ei kannusta nuorena lapsia hankkimaan, ja maailma on täynnä mahdollisuuksia nuorille, lapsettomille ihmisille. Nuoruus on pitkittynyt ja joissain tilanteissa muhun on luoto tosi pitkiä katseita, ihmetteleviä ja sääliviäkin. Se on outoa, koska lapsen saamisen EI pitäisi olla yhtä kuin = elämä pilalla.
- useat tapaamani pienten äidit ovat n 35-40 v.
huomannut että olisin vanhempi kuin muut vanhemmat.
Ehkä omalla asuinalueellani on harvinaisen paljon vanhoja vanhempia.
olisin ollut nuorena kun olen saanut 4 lasta ja jokaisen ensikierrosta ikävuosien 32-38välillä.
Mun järkeen ei mahdu, että hedelmällisyys voisi olla enää tuota parempi jos jokainen lapsi saa alkunsa ensimäisellä kierrolla kun ehkäisyn jättää pois.
Niin ja en ole bilettänyt ja hillunut nuoruuttani baareissa vaan opiskellut pitkään ja tehnyt töitä ja vapaa-aikana matkustellut.