Suuttuisitteko tässä tilanteessa päiväkodin toimintaan?
Sovin erään tuttavan kanssa, että hän hakee lapsemme silloin ja silloin. Annoin edellisenä päivänä tiedon hakijasta päiväkodin opelle kirjallisena.
Lappu kuitenkin unohtui opelta johonkin eikä tieto kulkenut talon sisällä. Kun tuttava tuli hakemaan lasta, häntä ei meinattu millään luovuttaa mukaan, koska hakija oli vieras. Tuttava selitti juurta jaksain kuka on ja koska myös lapsi tunnisti hänet ja tiesi hänen olevan tulossa, lapsi annettiin lopulta hänen mukaansa.
Loukkaantuisitteko tästä? Mistä siinä?
Kommentit (13)
En loukkaantuisi, mielestäni ei oikein ole syytä loukkaantumiseen :) Siis joku teki virheen/oli huolimaton. Tuskinpa oli henkilökohtaista.
Pitää laittaa selkeästi sähköpostia. Ei huku.
LOUKKAANTUA. Mutta väärinhän tuossa on tehty. puhelimetkin on keksitty, voi vaikka soittaa vanhemmalle jos on epävarma, voiko lasta luovuttaa.
Mutta harmistuisin, kun tietäisin itse hoitaneeni asian hyvin ja oikein, mutta homma ei ollutkaan toiminut.
Ottaisin asian puheeksi, mutta ymmärtäisin, että kaikki olemme "vain" ihmisiä ja unohduksia sattuu. Ymmärtäisin myös täysin, ettei päiväkodista voi antaa lasta kenen tahansa mukaan.
Sellaista se elämä vaan on! Kaikki asiat ei suju aina suunnitelmien mukaan ja virheitä+unohduksia sattuu jokaikiselle joskus. Yritetään ymmärtää enemmän toisiamme eikä loukkaannuta niin helposti! Jooko kanssasisaret! Asiat voi toki ottaa puheeksi, mutta sitten yrittää antaa anteeksi ja unohtaa. Eiks vaan!
Kysyin tätä mielenkiinnosta. Meille kävi näin, enkä minä loukkaantunut. Minusta tuo nyt ei ole moka eikä mikään.
Huvitti vain, kun päiväkodin eri työntekijät pyytelivät meiltä anteeksi valehtelematta lähemmäs kymmenen kertaa, pahoittelivat ja selittivät. Kun yritimme sanoa ettei se mitään, he sanoivat, että jotkut vanhemmat loukkaantuvat tällaisesta verisesti!
Aika outoa minusta. Olen itse hermostunut (toisen) päiväkodin toimintaan kaksi kertaa. Molemmissa tapauksissa meneväinen kuopuksemme onnistui karkaamaan ilman, että kukaan huomasi!
Eli, minun mittapuuni mukaan katkos tiedonkulussa on "hieman" eri vakavuusastetta kuin se, että päästetään lapsi silmistä.
matkaan. MUTTA ottaisin asian puheeksi ja muistuttaisin että ei sitä lappua turhaan sinne viety kun sen avulla homman piti hoitua ilman sekoilua ja sähläystä.
Ehkä vain luottamus päiväkotia kohtaan lisääntyisi.
Yhden lapun hukkaaminen on paljon mitättömämpi virhe kuin se että lapsi luovutettaisiin vieraalle.
tietenkään, mutta olisin ärsyyntynyt. Toisaalta hyvin tyytyväinen, etteivät olisi antaneet vieraan matkaan. Mutta miksi eivät soittaneet sinulle?
Lapsi luovutettiin kuitenkin ilman sitä tietoa?
Noo, vie nyt sitten Martti, kun tunnistaakin sut!
Miksi ne ei soittanu sulle? Ei ne ainakaan ohjeita noudattanu.
Ja kysyneet asiaa. Meillä olisivat tehneet niin. Meilä eivät halua sähköpostia tällaisissa asioissa, koska eivät ehdi välttämättä säännöllisesti lukea.
Mutta en ymmärrä, miksi viestitte tärkeät asiat yksittäisillä lapuilla. Heti lapsen aloittaessa päiväkodissa laitoin hänen reppuunsa reissuvihkon, johon kirjataan kaikki oleellinen puolin ja toisin. Siitä kuka tahansa henkilökuntaan kuuluva voi tarkastaa, onko jotakin muutoksia tullut. Reissuvihko on iso A4 kokoinen ja siinä lukee paksulla tussilla kirjoitettuna lapsen nimi kannessa, joten ei katoa helposti. Reissuvihko kulkee lapsen tarharepussa päivittäin päivähoidon ja kodin välillä.
siitä että on sählätty, hukattu lappu ja jätetty kertomatta viestiä eteenpäin.