Holiday club- lomaosake. Millaisia kokemuksia teillä?
Olemme harkinneet tuota nyt 5 vuota vakavissaan. haluaisin kokemuksia sellaisilta, joilla sellainen on. Miten vaihdot ovat onnistuneet mm. Meille tulisi ehkä katinkullan vanhalta puolelta. 1995 rakennettu, n 65 000 pistettä. Maksaisi noin 7 500€.
Kommentit (257)
Minä höynähdin ostamaan tuollaisen nuorena. Hyttysviikko Sallassa maksoi markka-aikaan 24000 markkaa. Koskaan minulla ei ollut varaa siellä käydä, vastike piti silti maksaa. Kerran joku muu meni viikollani ja sain sen verran korvausta, että sain vastikkeen maksettua.
Lopulta löysin ostajan, joka suostui ottamaan sen riesakseen 250 eurolla. Vaikka rahan menettäminen harmitti, olin lähinnä helpottunut että pääsin osakkeesta eroon.
Se jäi laskuissa huomaamatta, että kun osakkeista haluaa eroon on jälleenmyyntiarvo usein romahtanut jos niitä saa ollenkaan myytyä. Näin ulkomaanviikoille tuleekin jälkikäteen hintaa. Tästä ei puhuta.
Minä se oon saanu käydä esim. Katinkullassa lomalla ilman mitään osakkuuksia, kohtuuhintaan kertamaksulla. Ostakee ihmeessä osakkuus ni tulee tuplahinta, saaha sillä tosin lounaan euron halvemmalla..
Aina on oikeus peruuttaa sopimus 14 vrk sopimuksen teosta.
Eli ihan rauhassa voi nimensä vetää paperiin.
Toki ensimmäistä kertaa asiasta kuulevalle on reilu 2h nopea aika tehdä päätös. Eikä meistä kaikki pysty nopeisiin päätöksiin.
Lomaosake ei ole varsinainen pääoma sijoitus.
Sen vaihtosysteemi mahdollistaa laadukkaammat lomat.
Lomalle myös tulee lähdettyä ns. herkemmin.
Matala käyttövastike suhteessa pisteiden määrään on huomionarvoinen asia.
Lomaosake/rci antaa etua paljon (eri paikkoihin) matkustavalle.
Mitään järkeä ei ole ostaa, jos ei aio matkustaa vähintään kerran pari vuodessa ulkomaille tai kotimaassa ns.pitkät lomat/väh.viikko + hyödyntää muita etuja/tarjouksia kylpylät yms.
Mikä sitten on itse kullekin oikea pistemäärä, se selviää kun kokeilee. Elämäntilanteet vaihtelee. Kaikkea muutakaan tässä etukäteen tiedä...
En suosittele! Liian vaikea systeemi. Helpompaa ottaa matka matkana, ei mitään sitoutumista epämääräisiä juttuihin, mistä ei kaikkea ymmärrä.
+ Ei voi itse vaikuttaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan ko osakkeelle ja systeemille.
Minä olen erehtynyt ostamaan heiltä kaksi suuruinta osaketta kahdesta eri lomakohteesta.Joskus 90 luvun puolella ja 2000 alussa kohteita sai käytettyä hyvin ja ne oli pääosin hyvä kuntoisia.Nyt varaaminen on hankalla kun käyttäjiä on pajon.Haluaisin luopua nyt niistä mutta tuntuu olevan mahdotonta
Jos olet valmis ostamaan minun osakkeet voin luopua niistä edullisesti
Vierailija kirjoitti:
kattaa asumisen aika hienoissa puitteissa. Mutta ajattelinkin ettei noi vaihdot oikein toimi. Eilen oltiin taas esittelyssä ja oltiin aika vakuuttuneita (jälleen kerran). haluisin nyt enemmän kuulla teidän kokemuksia.
Mutta ulkomaillehhan noilla pisteillä pääsee vaikka minne aurinkolomalle 30 000 pisteellä. Eli 65 000 pisteellähän pitäis saada kaksi viikkoa vaikka etelästä??
kertokaa enemmän, kaikki mitä tiedätte :)
-ap
Huomioi kuitenkin että olet sitten kiinni siinä tietyssä viikossa. Vastike pitää myös maksaa ja jos vaihdat ulkomaan kohteeseen maksat lisäksi lennot. Loppusumma alkaakin olla jo sitä luokkaa että aika hyvän reissun teet etsimällä erikseen lennot ja hotellin haluamanasi ajankohtana itse valitsemaasi kohteeseen. Itse en kyllä missään tapauksessa lomaosaketta hankkisi.
Tyäkaveri muistaa aina kertoa että heillä on osake Levillä. Unohtaa mainita että viikon lomailuun oikeuttava "osake". Haluaa antaa itsestään varakkaan kuvan. Asiaa tuntemattomat uskovat. Että tämmöset säälittävät pröystäilyn haluiset tavikset niitä ostavat.
On mullakin osake Madeiralla. 😀
Meillä on halpisosake. Ei ollut tarkoituskaan käyttää omaa viikkoa. Ollaan vaihdettu sitä viikkoa ulkomaan lomiin ja kotimaan lomiin. Samoin ollaan käyty paljon kylpylöissä Suomessa, kun ollaan päästy puoleen hintaan.
On kannattanut!
Mä etsin yleensä meidän perheelle halvat ja hyvät matkat vertailemalla lentoja ja hotelleja. Helppoa nykymaailmassa ja varmasti tulee huomattavasti halvemmaksi kuin jonkun osakkeen ostaminen kaikkine lisäkuluineen. Tasostakaan ei tarvitse tinkiä, aina löytyy hyviä hotellitarjouksia. Voimme lähteä matkalle ihan koska vaan miettimättä että osake oikeuttaa johonkin tiettyyn viikkoon. Jos emme lähde minnekään emme myöskään maksa mitään. Osakkeesta maksetaan se vastike jokatapauksessa. Ja oma vaivansa on siinä eteenpäin vuokraamisessakin tai vaihtokohteen etsimisessä.
Mä olen katsellut noita, vertaillut vuokrattaviin loma-asuntoihin, ja - ihmetellyt.
Miten ihmeessä tuommoinen viikkolomaosake voisi olla järkevä ostos, kun tarkoitus on lomailla ulkomaiden eri kohteissa?
Vapailla markkinoilla on hienoja, isoja huviloita vuokralle 500-100€/vk.
Laskujeni mukaan oma lomaosake tulee väistämättä kalliimmaksi, kaiken maailman pistejäsen- ja siirtomaksuja vastikkeen ja pääoman kuoletuksen lisäksi.
Melkoista "voimistelua" edellyttää myös pistejärjestelmän ymmärtäminen ja soveltaminen käytäntöön. Eräänlainen karavaanareihin verrattava harrastus tuo on.
Loma osaketta ei ole mitenkään järkevää liittää johonkin pistejärjestelmään(mielipide), maksat järjestelmän vuosimaksut ja ulkomaankohteissa kalliit matkat. Kotimaan kohteenkin pitää olla sen verran hyvä että tykkäät käydä siellä itsekin, silloin ei tule niitä vaihtomaksuja jotka tekee lomasta kannattamattoman, tietysti rahansa saa laittaa mihin vaan jos ei ole pienestä kiinni.
Pääoma mikä on kiinni, nostaa loman hintaa exponentaalisesti, pikku hiljaa vuosi vuodelta pääomaan sijoitettu osuus tietysti kuoleentuu ja ehkä 20-25 vuoden kuluttua lomaviikko rupeaa olemaan kannattava verrattuna markkinoilta vuokrattaviin.
Aikanaan kun tähän sorruin, en tiennyt sitä mitä nyt. Esimerkiksi että osakkeesta et pääse kohtuuhinnalla eroon, vaan pitää myydä kymmenesosalla myyntihinnasta tai antaa ilmaiseksi. Muistan hyvin kuinka silloin aikoinaan sanottiin että tämähän on sijoitus, voit myydä viikko-osakkeesi, niitten hintahan vaan nousee.
Voihan tuonne majoittua aika väljästi ja olosuhteet ovat aika mukavat mutta tämä on sitten ikuinen riippa.
Ostin osakkeeni noin 20 vuotta sitten täysin tietoisena siitä, että siitä ei luopuessaan saa omiaan pois. En ole käynyt kohteessa ollenkaan vaan käyttänyt sitä pelkästään pistevaihtoihin, makustettu on useita kertoja vuodessa ja välillä isollakin porukalla, lähinnä USA:ssa, Espanjassa ja Englannissa. Aika on kuitenkin ajanut järjestelmän ohi. Ostaessani ajattelin, että siirtäisin osakkeen perheen nuorisolle. He matkustelevat paljon, mutta suosivat aivan erityyppisiä kohteita ja asuvat airbnb-huoneistoissa.
Nyt olen irrottanut osakkeeni kansainvälisestä vaihtojärjestelmästä, koska joudumme terveyssyistä lähivusoina luopumaan matkustelusta. Osake on Holiday Clubilla myynnissä. Pidän mahdollisena, että se menee kaupaksi, koska vastike on edullinen ja vaihtoarvo silti hyvä ja viikko osuu hiihtokauteen. Mutta vaikkei menisikään kaupaksi niin ei haittaa, olen saanut osakkeesta paljon iloa ja pystynyt tarjoamaan myös muille edullista majoitusta.
En suosittele loma-osakkeita kenellekkään. Vanhempani ostiva HC/RCI osakkeen markka aikaan ja heillä on kaksi viikkoa, toinen ylläksellä, toinen saariselällä. Nyt kun viikko 50 ei saariselällä maistu enää, niin ainoa tapa päästä siitä eroon oli vaihtaa se viikkoon turun caribiassa ja 500e lahjakortti. Aikoinaan tuo osake maksoi jonkun tonnin ja nyt siitä ei pääse eroon edes ilmaiseksi.
Jos haluat lomailla, on se nykyään halpaa ilman osakkeita, kunhan vähän tutustuu momondoon yms.hakukoneisiin.
Pysykää kaukana koko lomaosake touhusta. Täällä sitä kehuvat ovat luultavasti HC kätyreitä.
Meillä on ollut osake jo 27v ja olemme hyödyntäneet kovasti.Voisinpa soittaa sinulle niin antaisin tosi hyvät vinkit
Tere. Laskekaa hyvät ihmiset jos joku maksaa ensin 7900e osakkeesta, jossa saa olla viikon vuodessa ja sitten 500e päälle vuodessa ja tän kaiken maksaa 51 ihmistä. Ensiksikin yhtiö vastike on liki 20.000e vuodessa moista summaa en ole koskaan kuullut, että maksetaan vastikkeita ja sitten 51 ihmistä ostaa 7900e osakkeen. Mielestäni 7900e pitää aika kivan viikon missä vaa eikä tule ongelmia, jos joku vuos ei olekkaan varaa maksaa 500e vastikkeita ja muita kuluja. Pyramidi huijaus laillinen semmoinen.
Yhtövastike kylläkin menee joka vuosi, ja nousee vuosien kuluessa. Ko. Osakkeet erittäin kallis systeemi. Itse ostimme 5700 € + kuluja tuli yhtiövastikkeen kanssa n. 140/vuosi. Yhtiö ei alkuperäisistä lupauksistaan pysty/halua myydä osaketta edelleen. Myimme kovalla tappiolla itse. Emme enää koskaan sekaannu ko. Osakkeisiin. Kallis pettymys.
Minulla on loma-osake, myyjä sanoi että se kannattaa.
Sijoitin myös WinCapitaan ja Talvivaaraan.
Lomaosake!
Kun päättää ostaa lomaosakkeen tärkeintä on ostaa sesonkiviikko.Oli se sitten mikä vuodenaika tahansa.
Paljon pisteitä,enemmän etuja.Helpompi vuokrata jos ei itse käytä.
Ulkomaille vaihtoon riittää hyvin 70-100000 pistettä.Pitää vain ottaa huomioon, että lennot ovat monesti tosi kalliita.