Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä riippuu milloin menkat alkaa synnytyksen jälkeen?

Vierailija
10.01.2010 |

Imetän 7kk ikäistä eikä menkkoja kuulu...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sinä olet varma että lapsi on SYÖNYT parin tunnin välein? Usein vauvat hakee vaan rinnalle, eikä syö! Tämä ei ole säännöllistä imetystä jos lapsi pitää äitiä huvituttina.

Jep, kai se on pakko olla niin, että siellä on joku yö ollut pidempi syömisväli. Huvituttina en kuitenkaan itseäni pidä, poika yleensä imemisen jälkeen päästää tissin irti, ja sitten taas kun on nälkä, etsii tissin suuhunsa. Maitoa multa tulee tosi paljon, ja sitä alkaa virtaamaan aina kun poika ottaa tissin suuhun. Tämän virtaamisen siis tunnen, ja sen lisäksi tietysti huomaa kun poika joutuu nielemään nopeasti että ehtisi juoda maidon jota tursuaa. Mutta on kyllä totta, että en joka kerta herää, kun poika imee, joten myönnän kyllä että siellä on varmaan sitten ollut joku pidempi syömisväli.

Terv. 20

Vierailija
22/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, että YÖimetys olisi se olennainen: jos imettää yölläkin useasti, menkat ei ala. Mä imetin yöllä tossa vaiheessa (kun mun menkat siis alkoi) enää kerran.

ei mun mielestä menkkojen pidä alkaa... mul tuli kun lopetin imettämisen n. kk sen jälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkaneet 5 VIIKON päästä synnytyksistä eli samantien kun jälkivuoto on loppunut.. Olen täysimettänyt 6 kk, kokonaisuudessaan imetys on jatkunut 1v7kuukauden ikään. Imetys on ollut tiheää ja erityisesti öisin 1-2 välein..

Vierailija
24/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis puhutaan siitä koko vuorokautisesta imettämisestä, johon kuuluu että imetys on säännöllistä kaiken aikaa, myös yöllä.

Ei ihminen eroa mitenkään muista eläimistä!

Jos naaras imettää ei tule raskaaksi. Siksi luonnossa urokset tappaa naaraan pentueen että naaraalla alkaa juoksu ja pääsee siirtämään omat geenit eteenpäin.

Vierailija
25/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis puhutaan siitä koko vuorokautisesta imettämisestä, johon kuuluu että imetys on säännöllistä kaiken aikaa, myös yöllä.

Ei ihminen eroa mitenkään muista eläimistä!

Jos naaras imettää ei tule raskaaksi. Siksi luonnossa urokset tappaa naaraan pentueen että naaraalla alkaa juoksu ja pääsee siirtämään omat geenit eteenpäin.

täysimetysaikanakin raskaaksi.

Vierailija
26/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on täysin yksilöllistä, miten ne hormonit pelittää. Minä esimerkiksi täysimetin lasta ja maitoa tuli kuin lehmältä, mutta menkat alkoi kun vauva oli 4 kk.

Tosin ovulaatiota (minulla) ei ilmeisesti menkoista huolimatta ollut, koska olen helposti raskautuvaa sorttia, enkä tullut raskaaksi vaikka olisi saanut. Raskauduinkin sitten heti kun lapsi täytti 1 vuotta ja imetys alkoi hiipua itsekseen.

Vierailija
27/29 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkaneet 5 VIIKON päästä synnytyksistä eli samantien kun jälkivuoto on loppunut.. Olen täysimettänyt 6 kk, kokonaisuudessaan imetys on jatkunut 1v7kuukauden ikään. Imetys on ollut tiheää ja erityisesti öisin 1-2 välein..

voiko olla yhtä vuotoa?jälkivuodon perään heti menkat? ei ole todellista!!

Vierailija
28/29 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alkanut 4,5 kk päästä synnytyksestä jokaisen 6 lapsen kohdalla. Imetyksellä ei ole ollut vaikutusta, esikoinen oli osittaisimetyksellä, muut täysimetyksellä siihen aikaan. Osa on myös nukkunut kokonaisia öitä, osa taas ei.

Vierailija
29/29 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei ole hyvä ehkäisykeino. 3kk ikäinen esikoinen oli täysimetyksellä, kun odotin jo keskimmäistä. Aikaa siitä on 19-vuotta ja silloin neuvolassa sanottiin imetyksen ehkäisevän. Tämä päivänä on toinen tieto :)

Kainalossa on nyt 5kk ikäinen iltatähti, täysimetyksellä ja kuukautiset alkoivat tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan