jotenki kauheeta tuttu äiti antaa lasten juoda alkoholitonta olutta
Nikolaita kun ite juo sitä ruokajuomana ja kuulemma "tykkää mausta", mutta perheen isä joi alkoholillista tänäiltana kun kävin heillä. Lapset vasta 5v ja 6v ja sääli käy että tottuvat viinan makuun vaikka kuin ois alkoholitonta :(...
Kommentit (24)
Kun mä olin pieni niin mun mummi ja pappa teki kotikaljaa. Sain mä sitä maistaa ja olisin varmaan saanut enemmänkin jos vaan olisin tykännyt. Mutta kun en tykännyt niin vaan maistoin sillointällöin.
En ole alkoholisti, mutta nykyään tykkään kaljasta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121510783862_uu.shtml
"- Varhaisteinit jäljittelevät vastaavan alkoholin juomista ja pitävät sitä jotenkin coolina, Blomqvist selittää.
Vaarana on, että alkoholittomat juomat madaltavat lasten kynnystä alkaa juoda alkoholijuomia."
kielletään kaikki, koska muuten kaikki juo itsensä räkäkänniin.
Kun oli pieni, äiti ja mummoni tekivät kotikaljaa ja sitä käytetitin ruokajuomana - lapset ja aikuiset. Teen itsekin välillä kotikaljaa ruokajuomaksi tai ostan kaupasta. Makuun totuttuani en silti ole ryhtynyt juomaan alkoholia enkä ihannoi sitä. En ihannoinut teininäkään.
Sitäpaitsi keskikalja maistuu erilaiselta kuin alkoholiton.
Kyllä useimmat nuoret joka tapauksessa alkavat kokeilla alkoholin kanssa. En edes yritä esittää, että tietäisin kaiken tästä tapauksesta, mutta mun mielestä on ylipäätään hyvä, että lapsille opetetaan sivistynyttä alkoholinkäyttöä, ts. olutta tai viiniä voidaan juoda ruokajuomana, ei vaan silloin, kun aikuiset ottaa kännin. Älkää nyt kuolko järkytykseen, mutta mun lapsuudenkodissa me lapset saatiin maistaa äidin/isän lasista alkoholipitoisia juomia, silloin harvoin kun niitä kotona juotiin! Gosh!
Muistakaahan, että kotikaljassa (joka ainakin mun lapsuudessa oli ihan legitiimi lastenjuoma) sekä simassa on alkoholia, jota taas alkoholittomassa oluessa ei ole.
Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, että lapset tottuvat oluen makuun. Näin ajattelee olutharrastaja. Siinä oluessa ei ole kuitenkaan alkoholia, muista se.