Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työssäkäyvät,miten teidän ekaluokkalaisten kouluunmeno aamuisin on järjestetty?

Vierailija
09.01.2010 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan aamuina lähtee kouluun samaan aikaan kuin itse lähden töihin, n. klo 7.40

Yhdeksän aamuina on kännykän kello soimassa kun pitää alkaa pukea ja lähtiessään soittaa minulle tai isälle että lähtee.

Yhdeksän aamuina tosin on yhtä lukuun ottamatta tokaluokkalainen sisko myös kotona. Syksyllä alkuun meni yhdeksän aamuina vanhaan eskariin kolmeksi vartiksi, josta lähti sit kouluun. Vähitellen halusi mieluummin olla itsekseen kotona ja lähteä.

Vierailija
2/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisella on kyllä yks kymmenen aamu ja sain työnantajan kans sovittua että tuun sillon kympiks itekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri kuskaa silloin kun sekä minä että ukko mennään aikaisemmin töihin. Ennätetään laittaan lapsi valmiiksi 7.30 mennessä, saatellaan lapsi viereiseen naapuriin, jossa lapsi odottelee telkkua kattellen puoli tuntia.

Silloin jos ukko menee myöhemmin töihin, hän kuskaa myös naapurin lapset sinne. Eli vuorotellen toisiamme auttaen: )ja niin - sellaisiin työpaikkoihin en ole mennyt, jotka olis alkaneet vielä aikaisemmin. Ei millään luonnistuis, kun mies tekee vuorotyötä...

Vierailija
4/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjaan lapsen hiukset,ponnari..Katson ruokailun alkuun,vaatteet laitettu esille jo edellisenä iltana.Samoin reppu tarkistettu jo illalla.Jää itekseen siitä sit kotiin,aina 9 tai 10 - meillä on keittiössä sellainen kellokirja,johon laitan aina varan vuoksi sen ajan,milloin tyttö lähtee kävelemään kouluun. Ei kertaakaan esim. unohtunut valoja päälle tai ovea auki,hienosi sujunut!

Vierailija
5/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee ysiin, mieheni vie. Hänellä on joustava työaika. Valittiin sellainen lukujärjestysvaihtoehto, että ei ole kympin aamuja.

Vierailija
6/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 aamuina lähdetään koko perhe samaan aikaan, 9 aamuina mies vie/vei sekä koululaisen että nykyisen eskarilaisen ja sitten se 1kpl klo10 aamua, silloin on itseksenä kotona n.1,5h ja minä soitan kun aika lähteä.

Vierailija
7/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lähtee itse aamuisin tyhjästä kodista.

Vierailija
8/8 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös omatoiminen lapsi, joka osasi kellon, mutta ei halunnut olla kotona edes isoveljen kanssa kaksin... Enkä kyllä mielelläni jättäisi ekaluokkalaista yksin kotiin aamuisin.

Meillä kaikki kouluaamut oli 9aamuja ja vanhemmista myöhäisempi lähti 8lta. Tällöin tyttö oli syönyt, pukenut ja valmis. Lähti samaan aikaan naapuriin, jossa samanikäinen koulukaveri ja äiti hoitovapaalla kotona. Sieltä sitten köpöttelivät yhdessä kouluun.

Toisella luokalla tyttö jo saattoi olla veljen kanssa kaksin niinä aamuina, kun veljellä ei ollut aikaisempi kouluaamu. Jos oli, niin meni taaskin naapuriin.

Meidän alueella naapureiden verkostoutuminen on ollut todella hyvä. Aina on jonkun äiti jolta kysellä apua ja seuraa lapselle.