TYKS:issä synnyttäneitä? Kokemuksia?
Itse en ole juuri kuullut mitään hyvää TYKS:istä, mutta kuulisin mielellään positiiviset ja negatiiviset kokemukset. Kiitos.
Kommentit (8)
Ruuhkaa oli kuitenkin, koska kätilöä ei saanut edes soittokelloa soittamalla paikalle.
Mutta osastolla olo ei enää ollutkaan yhtä mallikasta toimintaa.
Mut ei edelleenkään mitään hyvää sanottavaa... Eka synnytys hoidettiin niin vituilleen, et kaikki sen kertomuksen ja yliaikaistarkkailun lukeneet AMMATTI-IHMISET ovat kauhistelleet et miten näin on voitu toimia... Nyt menossa tässä raskaudessa pelkopolille niiden kokemuksien takia...
Eli en voi tsempata...
Olen synnyttänyt TYKS:ssä vuosina -06 ja -07. Molemmista kerroista on jäänyt positiiviset muistot. Ekassa synnytyksessä oli aivan mahtava nuori kätilö ja tunnelma rauhallinen ja leppoisa. Epiduraalin sain heti, kun pyysin ja muutoinkin kaikki toiveeni otettiin huomioon. Osastolla olin kolmen hengen huoneessa toisen äidin kanssa ja rauhallisesta huonekaverista johtuen, meidän huoneessa oli kotoisa ja mukava tunnelma. Osaston henkilökunta oli ihan asiallista ja kysymyksiin sain vastauksia ja muuta apua tarvittaessa.
Toisessa synnytyksessä en ehtinyt synnytyssalissa kauaa makoilla. Vanha kätilö oli tosi mukava. Epiduraalin sain taas heti, kun sen tarve tuli. Tuolloin oli synnytysosastolla ruuhka, mutta en kokenut, että olisin joutunut odottamaan apua tai muutoin saanut huonoa palvelua. Kätilö ilmoitti minulle, ettei ehdi minua suihkuun viedä, kun täytyy mennä hoitamaan toista synnytystä, mutta tuo ei haitannut, koska mies avusti sitten suihkussa käynnissä. Osastolla olin vauvan kanssa minimiajan ja kaiken sen palvelun sain, mitä halusin. Eihän ne osastot mitään viiden tähden hotelleita ole, mutta eipä siellä yleensä onneksi tarvitse kovin montaa päivää olla.
Tsemppiä sinulle synnytykseen ja toivotaan, että kokemuksesi TYKS:stä ovat yhtä positiivisia kuin minulla...
eikä mulla ole ainakaan mitään negatiivista sanottavaa paikasta. kätilöt ok ja osastolla kaikki oli mukavia. viime vuonna en osastolla kyllä ollut kun yhden päivän että lyhyt oli se kokemus.
päätyivät sektioihin ynnä muuta häikkää. Hoito ja kohtelu mahtavia. Vuodet 2001 ja 2006.
Kävin ensin polilla synnytystapasuunnittelussa - jo puhelinsoitto lääkärille kertoi, että olen tervetullut - ja samaa taraa jatkui. Olin tekemisissä ainakin 4 äitiyspolin/synnytysosaston lääkärin kanssa ja oikeasti pidin heidän työskentelystään ja ilmapiiristä, kiitos erityisesti Ullat ja Susannat ja Piat ;) Lisäkiitokset myös synnytyksessä mukaan olleille 2 kätilölle ja 2 kätilöharjoittelijalle ja miksei myös anestesialääkärille ja -hoitajalle.
Erityisen ilmoinen olin synntyksen jälkeen siitä, että lääkäri ehkä käydä sanomasa muutaman positiivisen sanan, ja kätilöharjoittelijat kertoivat, mitä olivat ajatelleet / ajattelivat. Olivat hyvin postitiivisia.
Äidit makaavat käytävillä odottaen synnytyksen alkua.