Mitä RAHKAA teet useimmin?
Kommentit (18)
mansikkaa, kermaa, rahkaa, sokeria = nam!
rahkaa siis. Jos tykkää. Itse en osta koskaan.
Mutta kokeilin syksyllä myös puolukkarahkaa, kun sitä joku täällä kehui niin taivaalliseksi. Ja kieltämättä se oli todella hyvää - tosin ei lasten mielestä, mutta aikuiseen makuun kyllä.
kermaa purkki,rahkaa purkki,vadelmia pussi/tai marianne crunts
koska niitä pakastimesta löytyy. Välillä kerman kanssa (jos mies päättää), välillä ilman (jos minä päätän). Mansikka on suosikkiamme, mutta mustikkaa on useammin kun sitä on enempi pakkasessa..
Suosikkini on banaani-mustaherukka (mustaherukan laitan omatekemästä mustaherukkanektarista).
Muita: mansikkarahka ja mustikkarahka, toki erilaiset hedelmät myös, vadelmistakin tulee joskus tehtyä, mutta jos ei ole omakeräämiä, niin en kelpuuta kaupan ulkomaisia ja kaupan kotimaiset on sikakalliita.
Miten teette ananasrahkan? Itse yritän karttaa säilykepurkkeja, mutta eipä tietty silloin tällöin haitaa ja kyllä me tonnikalaakin syödään, joten ei ihan aukotonta ole tuo.
tehdään eniten mariannerahkaa, sitten mustikkarahkaa.
Laitan rahkaan purkillisen (pieniä) ananaspaloja nesteineen ja maun mukaan sokeria, hyvää tulee ja lapsetkin tykkäävät.
On varmaa pakko kipasta ABC:lle ostamaan tarvikkeet :P
Huomenna sitä on meillä takuuvarmasti :)
Kiitos, pitää tuota kokeilla joskus tässä! Onko joku kokeillut ananasmurskalla? Ei varmaan niin hyvää ole kyllä.
Marjoina niitä, mitä sattuu pakastimesta vastaan tulemaan. Yleensä vähän sitä ja tätä eli mansikkaa, musta- ja/tai punaherukkaa, mustikoita ja vadelmia erilaisilla suhteilla. Riippuu tietysti siitäkin, millainen marjavuosi edellinen kesä on ollut. Sekaan sitten rahkaa ja marjoista riippuen vähän sokeria.
Välillä myös puolukkarahkaa, mutta pienimmäiset eivät siitä niin pidä. Hedelmärahkaa, jos joku jaksaa tehdä.
Meillä rahkaa syödään paljon, yhteensä monta kiloa viikossa.
meillä on ollut lapsia perheessä jo 20 vuoden ajan, ja ehkä kerran olen ostanut rahkaa. Meillä ei kukaan syö sellaista.
Ananasmurskakin käy mainiosti ja laita sekin nesteineen :)
meillä sinne pilkotaan kaikenlaisia hedelmiä, esim banaania, omenaa, mandariinia. Ja marjat tietty käy hyvin. Seassa aina myös kermavaahtoa. Nam!!