Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaneet (etenkin 20kg ja yli), olisi kysymys!

Vierailija
08.01.2010 |

Onko realistista olettaa pystyvänsä laihduttamaan 20kg, kun pituutta on 170cm ja painoa 86kg?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin alussa olin melko hiljainen, mutta kun porukkaan tutustui, niin alkoi itsekin juttelemaan. Ruokamäärää lisätään pisteitä lisäämällä. Eli aluksi lisätään esim. 3-5 pistettä lisää päivän ruokiin ja jos paino ei viikossa nouse, voidaan taas lisätä muutamalla. Eli ihan viikko kerralla kokeillaan. Jos taas paino nousee, otetaan pisteitä alemmaksi.

Vierailija
22/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräistä painoa lisää, jotka sain ihan vaan vaunulenkeillä pois vuodessa (no joo, 10 kg jäi heti kättelyssä sairaalaan) ilman ruokavaliomuutoksia. Ei jäänyt enää edes näin vanhana mitään ylimääräistä nahkaa mihinkään roikkumaan - eikä raskausarpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin tuohon laihduttamiseen? Eikä se vie hirveästi aikaa ja huomiota?

Vai antaako se motivaatiota jatkaa ja laihtua?

Miten sitten kun olette tavoitepainossa - lasketteko jatkuvasti pisteitä, että pysytte painossa, vai onko uudet ruokailutottumukset sisäistyneet? Vai lähteekö paino sitten taas nousuun? Minusta ei olisi tuollaiseen laihduttamiseen. Jotenkin tuntuu helpommalta vain vähentää syömistä ja niitä asioita, joiden tietää olevan rasvaisia, sokerisia ja tarpeettomia ravintoaineiden kannalta, syödä herkkuja ja epäterveellistä hyvin hillitysti silloin tällöin vähän, jos tekee mieli (kuten vaikka suklaata, viiniä, siideriä, juustoja jne). Ymmrrän kyllä, jos jollekin on helpompaa tehdä laihdutus "pitkän kaavan mukaan" pisteitä laskien, mutta en oikein ymmärrä, miten teillä on siihen aikaa ja resursseja.

Itse asiassa kun laskee pisteitä eli katsoo paljonko siis syö ja merkkaa ylös, ei enää viitsi pistää suuhunsa mitä tahansa milloin tahansa. Mulle pisteiden lasku on jo ihan automaattista. Kun syömisensä laatuun ja määrään kiinnitää huomiota, ei enää haluakaan valita sellaisia ruokia joissa on "liikaa pisteitä" eli liikaa kaloreita. Mä olen pitänyt lisäksi lauantaisin herkuttelupäivän, eli silloin en laske pisteitä, syön mitä huvittaa ja juon myös, mutta ihme kyllä nykyään ei enää tee edes mieli herkutella ylettömästi. Ennen jos söin kokonaisen pizzan, nyt otan enintään puolet ja puolet lautasesta täytän salaatilla. Ennen saatoin juoda alkoholia useamman lonkeron illalla, nyt riittää yksi kevylonkero. Perunalastujen tilalle otan maissinaksuja ja dippaan niitä tuliseen salsakastikkeeseen, nyt menee kourallinen kun perunalastuja tuli ennen syötyä lähes koko pussi. Jne.

Vierailija
24/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rakkaat ihmiset painonvartijat tiedoista! Meikä lähtee ryhmään tulevalla viikolla!!!

Kilojahan mulla siis on ihan tarpeeks pudotettavana joten ryhmän tuki ja turva on tervetullutta! Kiitos teille kaikille! :)

Uusi elämä, here I come!!!

Vierailija
25/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tulee näppituntuma mitä mikäkin sisältää, ja kaupassakin voi tuoteselosteesta luntata jos jotain ei muista.

Oikeastaan periaate on sama laskeeko pisteitä vai kaloreita.. Ja kun oppii tietämään miten voi syödä, että laihtuu/ei liho, niin mitään laskemista ei tarvita..

Vierailija
26/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja todellakin olen laihduttanut Painonvartioissa hyvällä menestyksellä. Homma kyllä toimii, mutta toimisi ihan omassa kaveriringissäkin. Pisteet kun on tiedossa ajaisi ystävien tuki saman asian kun ryhmässä käynti. Ehkä tehokkaamminkin vielä, eihän kukaan halua olla kaveria huonompi laihduttaja. Joka viikko punnitus ja sitä rataa.

Isoin asia tuossa monikansallisessa firmassa mikä minua ärsyttää on, että hyödytään ihmisten hädällä (tässä tapauksessa ylipaino)... viikkomaksu on kovin paljon siihen verrattuna mitä sillä saa ja voitot menee ulkomaille. Oheistuotteilla myös rahastetaan surutta :(