Ostakaa VÄHEMMÄN - vähemmän tavaraa!!
Rauhaa, ei tavaraa. Ihmiset, säästetään planeettaa ja vähennetään kaikkea mahdollista kuluttamista.
Tämä on meidän ainoa planeetta.
Kommentit (12)
Oikeesti ahdistaa kun paketoi joululahjoja, jotka on jo kaupan pakkauksessa. Ja sitten ostetaan turhia tavaroita vaan siksi kun pitää ostaa ja antaa lahjoja, ettei ne sukulaiset nyt vaan suutu.
Ja lapset haluu lahjoja, minusta muutama lahjakin riittäis, mutta mummo kantaa säkillisen sitä nimenomaista roinaa. Sillä ei oo muka rahaa ostaa kunnon lahjoja, ja ostaa sitten kauheesti kaikkea "pientä kivaa" turhuutta, mitkä on kaikki tietenkin paketoitu erikseen. Ja sitä rahaakin menee joka tapauksessa noihin pieniin lahjoihin.
Ja mies paketoi tänään joululahjoja, sanoin että laittais edes samaan pakettiin yhden ihmisen lahjat, säästyis paperia. (lasit ja pyyheliinat) Mutta ei voinut laittaa, kun on kuulemma kiva saada PALJON lahjoja.
Oikeesti, tuntuu pahalta!
jouluaattona sitten kannetaan monta kassia pelkkiä roskia roskikseen... Ja sitten vielä ne alumiiiniset laatikkovuoat Tehkää ihmiset itse laatikot! Keraamisiin vuokiin kiitos.
Voi tätä jouluahdistuksen määrää.
ja sävellettiin toisillemme tänäkin jouluna biisejä joululahjaksi! Muuta ei anneta kuin musiikkia ja luonnon antimia joita on kasvatettu puutarhassa ja kasvihuoneessa. RAKKAUTTA & JOULURAUHAA!
tuet vielä enemmän suomalaista työtä, eikä se saastuta niin paljoa eikä turhaa tavaraa kerry nurkkiin
mutta nyt minä yritän työtätekevänä nostaa Suomen taantumasta ja kuluttaa, ostaa enemmän tavaraa. Jotta muillakin ihmisillä säästyisi työpaikat.
mm. äitini pääsee aromahierontaan, sisko kuumakivihierontaan, anoppi jalkahoitoon, ystävä intialaiseen päähierontaan, mieheni hierontaan. Kummilapset saavat kirjoja, omat lapset kirjoja, pelejä, urheiluvälineitä ja myös leluja. Pyrin ostamaan kestäviä leluja ja meillä niitä ostetaan vaan jouluna ja synttärinä. Lahjat käärin "voimapaperiin" ja koristeeksi kaunis nimilappu.
Ruuat teen itse enkä käytä foliovuokia. Mitäs vielä...no en kyllä suostu tuntemaan syyllisyyttä, vaan iloitsen lomasta ja perheestä :)
jos tulee uusi tavara, mikä tahansa, esim ostan kasvovoiteen, pitää 10 tavaraa hävittää.
Saatiin tänään 3 joululahjaa, huomenna vien kirpparille ison kasan roinaa myyntiin.
Mulla on ainakin vuoden ollut jo sääntö, itse asiassa ainakin 1,5 vuotta jos ostan kosmetiikkaa, pitää yhtä purkkia varten tyhjentää ekaks 10.
Joten jos haluan uuden huulipunan, pitää 10 käyttää loppuun, mitä tahansa kosmetiikkaa.
Toimii loistavasti, kaapit on täynnä purkkeja ja purnukoita. Kun etsin oikein varastoista, tapahtuu usein niin etten enää ostakaan mitään, kun löysin varastosta lähes korvaavan. Esim meikkivoide oli loppu mutta löysin yhden virheostoksen, liian tumman. Joten painallus tummaa meikkivoidetta, sekaan vähän kosteusvoidetta, sekaisin voiteet kädessä ja hyvä tulee.
Muutimme kesällä uuteen kotiin ja laatikoista löytyi monta lahjaa, jotka olen ostanut edullisesti mutta unohtanut antaa. Nyt tänä vuonna varmaan 70 % tulee vanhoista varastoista.
Ystäväni sai omalta ystävältään, joka on kaupassa töissä hedelmäpusseja, joissa oli joku kampanjalogo. Mä en ole ikinä käyttänyt näitä, kun on niin epäkäytännöllisiä. Nyt käytän ainoastaan niitä roskapusseina, pussi on ohuempaa muovia kuin tavallinen muovipussi ja ne olivat jo poissa käytöstä, eli jos ne eivät olisi tulleet käyttöön, ne olisi niinään mennyt roskiin. Nyt kun en osta kaupoista juuri mitään, en saa roskapusseja, käytän näitä ja taas säästyy rahaa.
Itse asiassa huomenna ja vkonlopun aikana vien kirpparille 4 isoa laatikollista tavaraa.
kyllä työpaikkoja säästä, jos ostat kaukoidässä tuotettua tavaraa turhaan. Kannattaa mieluummin satsata palveluihin, lahjaksi siis konserttilippuja, kosmetologikäyntejä, ravintolaruokia. Niillä oikeasti nostat tämän maan lamasta.
Hyviä lahjoja on minusta myös ruokalahjat, kunnon kallista oliiviöljyä, reilun kaupan kahvia, suklaata ja mausteita, erikoisempia pestokastikkeita jne.
mutta nyt minä yritän työtätekevänä nostaa Suomen taantumasta ja kuluttaa, ostaa enemmän tavaraa. Jotta muillakin ihmisillä säästyisi työpaikat.
Ei se tavaran määrä Suomea taantumasta nosta, vaan hinta, joka Suomeen siitä jää! Kannattaa ostaa laatua ja kotimaista. Se, että ostaa nurkat täyteen krääsää ei pelasta mitään, päinvastoin!
Kaikkea hyvää teille - itse emme ihan vielä saavuta tuota, mutta ehkä joskus. Joulunäytelmä sen sijaan kirjoitetaan joka joulu!
ja sävellettiin toisillemme tänäkin jouluna biisejä joululahjaksi! Muuta ei anneta kuin musiikkia ja luonnon antimia joita on kasvatettu puutarhassa ja kasvihuoneessa. RAKKAUTTA & JOULURAUHAA!
Sedälle lipun Helsingin kaupunginorkesterin konserttiin, vanhemmille lounaslahjakortti vähän fiinimmässä paikassa...
Itselleni lahjoitin eilen etukäteen uuden tukan ;)
Kuulin tänään hyvän idean ystävältäni eli kierrätysjoulun. Se tarkoittaa sitä, että ystävät antavat toisilleen lahjaksi jotain itse tehtyä, omista kaapeista löytynyttä tai kirpputorilta ostettua. Uutta ei saa ostaa. Näin aikuisten kesken idea on ollut oikein piristävä, miksi sitä ei voisi käyttää lapsiinkin....hyvät lelut ovat myös kierrätettäviä, miksi niitä ei voisi paketoida myös.
Ainoa lapsemme saa "vain" 3 lahjaa. Me vanhemmat annamme toisillemme lahjakortteja, jotka on itse ideoitu & kirjoitettu pahvikorteille :D.