No olenko ainoa korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, joka pitää vauvallaan ä-pakkauksen pukua?
susirumahan se on, mutta ajaa asiansa täydellisen mainiosti. Ei tulisi mieleenikään syytää rahaa vauvan toppapukuun, kun mahtava järjestelmämme on antanut minulle sellaisen maksutta (joo maksan veroja jne.) ja vieläpä kotimaisesta tuotannosta. Tätä lisää!
Kommentit (44)
ei ollut edes mieleeni tullut että joku katsoisi kieroon sitä äp:sta tullutta haalaria, jonka on ilmaiseksi saanut vauvaa varten... Kyllä meillä oli se päällä koko sen talven kun vauva syntyi, (02/08) ja sitten vielä seuraavankin talven, kun se mahtui ja oli hyvä, eikä lapsi tarvinnut kosteussuojahaalaria kun ei juuri maassa mönkinyt vielä silloin.
Meidän kuopuksella on ollut isosiskon äp-puku vm 2001 ja välissä on ollut myös keskimmäisellä käytössä. Ja hyvin pärjättiin :).
esikoisen vuoden 94 äitiyspakkauksen pukua kaikilla kolmella lapsellani. Samoin käytin kaikkia muita vaatteita.
Olen varoissani, mutta pihi, enkä halua nurkkiini montaa vauvan toppapukua. Ja hei, mitä väliä, minkänäköinen puku vauvalla on vaunuissa?
äitiyspakkauksen sisältöä ja ihan kelvollisen ja sievän näköisiä vaatteita. Puku oli ihan kivan näköinen eikä suinkaan "susiruma".
vuoden 2008 puku on todella hieno ja on hyvä asia, että siinä on käytetty myös kierrätysmateriaalia.
t. FM, keskituloinen
meillä tosin lapsi syntyi niin, ettei se äp-puku tuntunut olevan koskaan oikean kokoinen. Vaunuissa riitti aivan hyvin kuitenkin!
Olen korkeastikoulutettu ja hyvätuloinen ja törsään kyllä ihan liikaa nykyisin lastenvaatteisiin, mutta käytin kyllä äp-vaatteita kaikkia, ainakin yöpukuina ja kotona. Toppapukua pidin vähiten, koska tosiaan oli väärän kokoinen ja aika kovaa kangasta silloin v. 2004.
vai onkohan 2008 se beige on aivan ihana! Pidän paljon siitä hupun rypytyksestä ja hihansuiden kuvioista. Meillä on neljä haalaria saatuina, mutta äp-pakkauksen haalari on yksi mukavimpia ja hienoimpia. Tämä kakkonenkin saa käyttää sitä.
8 kk tytöllä, joka nukkuu ulkona. :) Tykkään kans siitä haalarista, aivan ihana, väri, lämmittävyys, käytännöllisyys, kaikki toimii. Samoin myssyt ja tumput, mutta hattu oli liian pieni jo syksyllä. Huppu paras, mihin olen törmännyt ja se keinuheppa liikuttaa mua edelleen...
vaikka äiti on akateemisesti koulutettu ja hyvätuloinen.
Pienelle vaunuissa olevalle se oli liian iso, ja turvakaukaloon olisi ollut hankala tunkea pukuun "hukkuvaa" vauvaa. Esikoiselle se olisi ollut sopiva kesällä ja kuopukselle taas puolen vuoden tienoilla, jolloin poika jo innolla ryömi hiekkalaatikolla. Ja siihen puuhaan taas puvun ominaisuudet eivät olleet optimaaliset.
Puku ja suurin osa muistakin pakkauksen vaatteista meni lastenvaatekeräykseen Venäjälle.
luonnonvalkoisesta haalarista tykkään minäkin. Onni, että mahtuu meidän pienelle tytölle varmasti koko talven, eikä tyttö liiku vielä niin että se likaantuisi. Lähes kaikki muut pakkauksen vaatteet jäivät sitten käyttämättä: pliisuja, tylsiä ja huonolaatuisia.
Niin ja korkeakoulututkinnot ja mukava liksa molemmilla vanhemmilla, jos se kerran on tärkeää.
44
ensimmäisen lapsen kanssa se vaikutti minustakin "susirumalta" mutta kolmannen ja neljännen kohdalla siihen oli jo niin tottunut että piti moista haalean-omenanvihreä-valkoista-muurahaislogoista haalaria jopa sievänä :-) Ja tietysti sen tunnearvo oli kohonnut jo niin suureksi, että kun tässä taannoin erottelin ne vauvavaatteet jotka haluan säilyttää muistona, niin tämä rumilus oli ilman muuta säilytettävien joukossa.
tulot on tosin täydellisen keskinkertaiset
mutta en hyväpalkkainen (mies sen sijaan on), mutta ei tulisi mielenkään ostaa uutta toppapukua vauvalle. Kaikki lapseni ovat saaneet kulkea ä-pakkauksen puvussa, ja muutenkin ko. laatikon vaatteet ovat olleet ahkerassa käytössä.
myös korkeakoulutettu, mikä sinäällään ei ole tae hyvätuloisuudesta, tosiaankaan heh. Mammapakkauksen puku ihan ok, tosin ollaan saatu lahjaksi neljä muutakin, niitä tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista ;)
tuhlaavat erikseen uuteen toppapukuun antaakseen muka vaikutelman siitä etteivät olekaan niin köyhiä.
kun silmiäni särki se ruma puku.
Ensi kerralla en ota koko pakkausta, sillä 140 eurolla saa paljon kivoja vaatteita, kirpparilta nättejä vauvan toppapukuja saa parilla eurolla. Monet äitiyspakkauksen vaatteet oli mielestäni epäkäytännöllisiä ja jäi käyttämättä.
Tietenkin käytin pukua. Vuonna 2003 se oli vielä tosi nättikin, sellainen vaal. vihreä. Kaikki täällä Irlannissa ihastelivat pukua ja se sai kavereiden kesken lempinimen "the government snowsuit". : ) Nyt se on kierrätetty jo monelle irkkukaverille...
koska;
1) En ottanut hänelle pakettia
2) Pakettia ei enää valmisteta suomessa, vaan ympäri maailmaa
3) ostan mielummin lapselleni juuri hänelle sopivia yksilöllisiä vaatteita tarpeeseen en kaapin täytteeksi.
vielä ei ole käytössä kun vaavi vasta mahassa, mutta 90% tähän asti hankituista vaatteista on saatu lahjoituksena ja on useammalla käytössä olleita, ihan tavallisia ja osin aika kuluneitakin vaatteita. Äitiyspakkauksen vaatteet tulee varmasti olemaan kovassa käytössä jos vaan osoittautuvat käytännöllisiksi, ja kovasti olen ihastellut kotiin tullutta pakkausta ja ollut tyytyväinen että Suomessa tällainen mahdollisuus on. Hyvätuloinen en ole vaikka korkeakoulutettu olenkin, mutta minulle tämä ei ole raha- vaan arvokysymys. Paljon mieluummin kierrätän vaatteita kuin ostan uusinta uutta kun käyttöaika kuitenkin on niin lyhyt. Saati että ostaisin käyttökelpoisen olemassa olevan vaatteen tilalle jotain muuta pelkästään ulkonäkösyistä.