Mikä ihme siinä on (abortin vastustajista..) ??!!!
mitä se auttaa että abortin vastustajat änkevät itsensä Jokaiseen aborttiin liittyvään keskusteluun mukaan ja vauhkoavat siellä miten kamala asia sellaisen tekeminen on? eivät he sillä voita mitään, ei aborttien tekeminen sellaisella lopu. ainut mikä lopettaisi olisi niiden kieltäminen laissa kokonaan, eli ettei sellaista vaihtoehtoa edes olisi olemassa. kaikilla on oma mielipide kaikessa, myös tässä. mielipiteensä toki saa sanoa mutta miksi siitä pitää nostaa sellainen meteli kun ei se tosissaan muuta asiaa mihinkään?!
hermoja raastavaa lukea keskusteluja missä ei aiheena ole pätkän vertaa abortin vastustaminen, silti keskustelu ajautuu tuohon.
Kommentit (63)
ikinä osallistu täällä mihinkään aborttikeskusteluihin. Koska ne on aina yhtä ala-arvoisia. Tähän ketjuun nyt erehdyin kuitenkin kommentoimaan mitä kadun.
En muuten koskaan meuhkaa enkä huuda murhaajaa.
sinä vissiinkin olet niitä jotka ymmärtävät ettei meuhkaaminen hyödytä mitään? sinulla on oma mielipiteesi, muilla oma ja sillä selvä? jos noin on niin hattua nostan.
ap
ikinä osallistu täällä mihinkään aborttikeskusteluihin. Koska ne on aina yhtä ala-arvoisia. Tähän ketjuun nyt erehdyin kuitenkin kommentoimaan mitä kadun. En muuten koskaan meuhkaa enkä huuda murhaajaa.
koska banaanista ei ikinä tule mansikkaa eikä päinvastoin.
Alkio, sikiö ja vauva ovat merkityssisällöltään eriäväisiä termejä, joiden viittauskohde on rajattu ja määritelty. Niiden käyttäminen ristiin on niiden merkitysten vastaista. Sikiö, alkio ja vauva ovat sanoina toimintaperiaatteeltaan täysin yhteneväisiä sanojen mansikka ja banaani kanssa.
39
ps. 43: LOL XD
abortinvastustajien kanssa, mutta yleensä heitä ei kiinnosta keskutella, mikä on sääli.
puhun tietystä yhdestä ja samasta elävästä olennosta. Tyttö ja nainen voivat olla myös yksi ja sama henkilö eri elämänvaiheessa vaikka termit tyttö ja nainen ovat merkityssisöllöltään eriäväisiä termejä.
koska banaanista ei ikinä tule mansikkaa eikä päinvastoin.
Alkio, sikiö ja vauva ovat merkityssisällöltään eriäväisiä termejä, joiden viittauskohde on rajattu ja määritelty. Niiden käyttäminen ristiin on niiden merkitysten vastaista. Sikiö, alkio ja vauva ovat sanoina toimintaperiaatteeltaan täysin yhteneväisiä sanojen mansikka ja banaani kanssa. 39 ps. 43: LOL XD
abortinvastustajien kanssa, mutta yleensä heitä ei kiinnosta keskutella, mikä on sääli.
he eivät koskaan keskustele, vaan nimenomaan mesoavat. siinähän se onkin, miksi syytellä, mesota yms kun voisi keskustellakkin eri näkemyksistä ym.
ap
jos yrittää ihan neutraalisti selittää näkemystään abortin vastustamisesta, yleensä pyritään leimaamaan vain yksinkertaiseksi ja tyhmäksi ja vedetään mukaan nämä "miljoonat kivespussissa lilluvat vauvat" ym. fiksua.
he eivät koskaan keskustele, vaan nimenomaan mesoavat. siinähän se onkin, miksi syytellä, mesota yms kun voisi keskustellakkin eri näkemyksistä ym. ap
vastustajat ovat kerenneet jo sille asteelle "keskustelussa" että alkavat syytellä tms. olisikohan mahdollista että tämän vuoksi esim sinulla on käsitys että "toimii toisinkn päin."?
siis kysyn vaan, itse en ole mitään väittelijä tyyppiä, edes tässä asiassa.
ap
jos yrittää ihan neutraalisti selittää näkemystään abortin vastustamisesta, yleensä pyritään leimaamaan vain yksinkertaiseksi ja tyhmäksi ja vedetään mukaan nämä "miljoonat kivespussissa lilluvat vauvat" ym. fiksua.
he eivät koskaan keskustele, vaan nimenomaan mesoavat. siinähän se onkin, miksi syytellä, mesota yms kun voisi keskustellakkin eri näkemyksistä ym. ap
ilman että meuhkaajia rientää paikalle. Molemmista leireistä.
t. ei-meuhkaava vastustaja
vastustajat ovat kerenneet jo sille asteelle "keskustelussa" että alkavat syytellä tms. olisikohan mahdollista että tämän vuoksi esim sinulla on käsitys että "toimii toisinkn päin."? siis kysyn vaan, itse en ole mitään väittelijä tyyppiä, edes tässä asiassa. ap
Niin, sä puhut termeistä mutta mä puhun tietystä yhdestä ja samasta elävästä olennosta. Tyttö ja nainen voivat olla myös yksi ja sama henkilö eri elämänvaiheessa vaikka termit tyttö ja nainen ovat merkityssisöllöltään eriäväisiä termejä.
Termi merkityssisältöineen voi muuttua, vaikka viittauskohde on sama. Tässä tapauksessa vain yksi näistä termeistä on kerrallaan merkitykseltään se oikea. Viittauksen kohteen luonne ei edelleenkään vaikuta sanan käyttötapaan mitenkään - väärä merkitys on yhä väärä merkitys.
Se, että nainen on joskus ollut vauva ei perustele sitä, että aikuista naista kutsutaan vauvaksi.
Samalla tavalla se, että vauva on joskus ollut alkio ei perustele sitä, että vauvaa kutsutaan alkioksi tai toisin päin.
Toivottavasti olin nyt tarpeeksi selkeä.
mutta sitä ymmärrä miks Ihan aina vastustajat tunkevat keskusteluun mukaan vaikkei heillä pitäisi olla mitään sanottavaa asiaan.
ihan näin tuulesta temmaten, jos on esim keskustelu siitä, että joku haluaa mielenkiinnosta kuulla muiden kokemuksia/tarinoita abortista, mitä asiaa vastustajilla voi olla tuossa keskustelussa? eihän heillä voi olla omaa kokemusta/tarinoita abortista??
jossa aiheesta voisi keskustella suhteellisen rauhallisesti tai ainakin hillitymmin kuin mitä täällä yleensä?
Aihe kuitenkin on kiinnostava.
mutta sitä ymmärrä miks Ihan aina vastustajat tunkevat keskusteluun mukaan vaikkei heillä pitäisi olla mitään sanottavaa asiaan. ihan näin tuulesta temmaten, jos on esim keskustelu siitä, että joku haluaa mielenkiinnosta kuulla muiden kokemuksia/tarinoita abortista, mitä asiaa vastustajilla voi olla tuossa keskustelussa? eihän heillä voi olla omaa kokemusta/tarinoita abortista??
tuo viesti "vastaus" 57 viestiin.
Jos haluaa ymmärtää itse asiaa ei takerru epäolennaisuuksiin ja ala saivarrella termeistä tms. Itse en varsinaisesti ole kiinnostunut keskustelemaan termien käytöstä vaan ihan jostain muusta.
Niin, sä puhut termeistä mutta mä puhun tietystä yhdestä ja samasta elävästä olennosta. Tyttö ja nainen voivat olla myös yksi ja sama henkilö eri elämänvaiheessa vaikka termit tyttö ja nainen ovat merkityssisöllöltään eriäväisiä termejä.
Termi merkityssisältöineen voi muuttua, vaikka viittauskohde on sama. Tässä tapauksessa vain yksi näistä termeistä on kerrallaan merkitykseltään se oikea. Viittauksen kohteen luonne ei edelleenkään vaikuta sanan käyttötapaan mitenkään - väärä merkitys on yhä väärä merkitys. Se, että nainen on joskus ollut vauva ei perustele sitä, että aikuista naista kutsutaan vauvaksi. Samalla tavalla se, että vauva on joskus ollut alkio ei perustele sitä, että vauvaa kutsutaan alkioksi tai toisin päin. Toivottavasti olin nyt tarpeeksi selkeä.
kyse juuri termeistä. Pointtini olikin että raja alkion/sikiön/ihmisen välillä on keinotekoinen eikä perustu mihinkään biologiseen tosiseikkaan.
Jos haluaa ymmärtää itse asiaa ei takerru epäolennaisuuksiin ja ala saivarrella termeistä tms. Itse en varsinaisesti ole kiinnostunut keskustelemaan termien käytöstä vaan ihan jostain muusta.
Termi merkityssisältöineen voi muuttua, vaikka viittauskohde on sama. Tässä tapauksessa vain yksi näistä termeistä on kerrallaan merkitykseltään se oikea. Viittauksen kohteen luonne ei edelleenkään vaikuta sanan käyttötapaan mitenkään - väärä merkitys on yhä väärä merkitys. Se, että nainen on joskus ollut vauva ei perustele sitä, että aikuista naista kutsutaan vauvaksi. Samalla tavalla se, että vauva on joskus ollut alkio ei perustele sitä, että vauvaa kutsutaan alkioksi tai toisin päin. Toivottavasti olin nyt tarpeeksi selkeä.
jossa aiheesta voisi keskustella suhteellisen rauhallisesti tai ainakin hillitymmin kuin mitä täällä yleensä? Aihe kuitenkin on kiinnostava.
sellaisilta kielletään kommentointi kyseiseen keskusteluun jotka eivät kerta kaikkiaan pysty keskustelemaan asiasta vaan heidän mielestään abortin tekijät ovat murhaajia ja piste. niitä ilmenee aina vaikka suurin osa yrittäisi pysyä raihallisessa keskustelussa.
jossa aiheesta voisi keskustella suhteellisen rauhallisesti tai ainakin hillitymmin kuin mitä täällä yleensä? Aihe kuitenkin on kiinnostava.
heti on toivoa kun sellaisilta kielletään kommentointi kyseiseen keskusteluun jotka eivät kerta kaikkiaan pysty keskustelemaan asiasta vaan heidän mielestään abortin tekijät ovat murhaajia ja piste. niitä ilmenee aina vaikka suurin osa yrittäisi pysyä raihallisessa keskustelussa.
poissa (tai ainakin osallistuisivat pienemmällä volyymillä) sellaisesta ketjusta, jossa erikseen pyydettäisiin perusteltuja näkemyksiä?
pyynnöistä huolimatta. tyylin "ei siinä ole mitään keskusteltavaa, murhaajia mitä murhaajia".
"mutta hevosesta taisi tulla juuri aasi. onnea." :DDD
ap