Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä ilmeisesti nivelpsori :'(

Vierailija
07.01.2010 |

Läkäri (reumatologi) on jo varma asiasta, parit verikokeet vielä tulossa niin tulee virallinen varmuus.

Onko kokemusta tai tietoa. Meillä elettiin pitkään epämääräisten niveloikreiden kanssa, mutta reumaa se ei ollut ja nivelpsorin löytyminen oli haasteellista koska iho-oikreita ei ollut.

Onko kenelläkään kokemusta, miten taudin kanssa eletään ja mikä elämänlaatu tulee olemaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortisonia ja sytostaatteja. Oireet ovat poissa tuolla lääkityksellä. Lääkityksestäkään ei ole vielä tullut sivuvaikutuksia, mutta pitkällä tähtäimellä voi tulla.

Vierailija
2/6 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuvaikutukset ovat? Kuoleeko aikaisin ja raihnaisena? Pelottaa nuo sytostaatit, eivätkös ne ole syöpälääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihopsori ehti olla yli 15 v, kun levisi niveliin. Ei ole kovinkaan paha minulla, koska olen tähän mennessä pärjännyt tavallisilla kipulääkkeillä ja viime kevään jälkeen olen kärsinyt lievistä kivuista ilman kipulääkkeitä.

Vierailija
4/6 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötetty tulehduskipulääkkeitä, jotka auttaneet vähän mutta eivät kuitenkaan estäneet tulehdusta/kipua läheskään täysin. Uni on ollut huonoa. Tavallaan olen iloinen, että syy on vihdoin löytymässä ja toive oireettomista päivistä, mutta epätietoisuus on kova. On hyvä tietää, että on muitakin lääkkeitä kuin Burana.

Meillä kipeinä ovat olleet vuorotellen ja yhtäaikaa suuria ja pieniä niveliä, käsien jännetuppia ja kiinnityskohtia, välillä varpaat kipät niin että kihtiä veikattiin, mutta kihtilääke ei sitten auttanutkaan. Yöt ovat olleet vaikeita. Reumaa pelättiin, mutta reumakokeissa ei mitään merkkiä eivätkä oireetkaan sitten ihan täsmänneet.

Vierailija
5/6 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hae kirjastosta: Vaaralliset Viljat

Gluteeniviljat ovat mukana psoriasiksen synnyssä joten totaaline välttäminen saattaa helpottaa oireita :)

Vierailija
6/6 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankka lääkitys