Olemmeko ainoita, jolla ei varaa matkustella?
Nykyään ei vain rahat riitä. Tuntuu, että "kaikki" ympärillämme matkustelisivat, Thaimaaseen tai jonnekin muualle.
Olen itse jonkin verran matkustellut nuorempana, mutta en silti ymmärrä, miten esimerkiksi jokin pakettimatkailu on se ainoa autuaaksi tekevä asia. Tai muutenkaan matkailu.
Mielellään matkailisin, varmaan tulevaisuudessa kyllä. Mutta en näe mitään syytä pihistää aivan kaikesta koko vuotta, että pääsen kahdeksi viikoksi vaikka Thaimaaseen.
Kommentit (46)
öhh, perustelusi ontuu. Koiran ekologinen jalanjälki oli aivan järkyttävän iso :)
matkaan ei ole paljon, jos kyseessä on viisi henkeä ja kaukomatka. Meillä reissataan monta kertaa vuodessa ja ihan hyvällä omallatunnolla. Ymmärrän sen, ettei ole rahaa, jos tulotaso on alhainen, mutta silloinkin säästämällä pääsee reissuun, jos vähän osaa matkoja netistä etsiä.
Ymmärrän ihan hyvin, että 10.000 € 5-henkisen perheen matkasta kaukokohteeseen on ihan käypä hinta. Itse vaan en ole valmis sijoittamaan sitä rahaa johonkin Thaimaan matkaan vuosittain.
Mieluummin harvemmin ja jotain erikoisempaa, joka jää mieleen. Myös me olemme matkustaneet ennen lapsia ja myös lasten kanssa paljon, mutta haetaan sille rahalle jotain muuta kuin Thaimaata tai Kanarian Saaria esimerkiksi useana vuonna peräkkäin.
Musta 10.000 € jonnekin Thaimaan tai vastaavaan turistikohteeseen joka ikinen hiihtoloma on ihan hullu sijoitus, mutta tässähän on niin monta makua kuin on matkustajaa.
Lukihäiriö minulla kyllä on. Sivistystasostani en osaa sanoa. Mutta ihan vilpittömästi aloitin tämän ketjun, kieltämättä loukkaannuin näistä syytöksistä, ja siitä että jotkut nauravat ja ilkkuvat kirjoitusvirheilleni.
Kiitos asiallisista vastauksista. En kirjoita, en lue tälläistä palstaa enää. Oletteko te tälläisiä kirjoittajat niitä koulukiusaajia, nykyisiä työpaikkakiusaajia?
ap
Mä olen kielen ammattilainen, olen opiskellut YO:ssa suomen kieltä. Mä ymmärrän hyvin, miksi ihmiset kirjoitaa Thaimaaseen, vaikka no, faktisestihan se ei ole oikeakielinen muoto KIRJOITETUSSA KIELESSÄ.
Mä mietin, miksi niin monet - useimmat? - ihmiset käyttää muotoa Thaimaaseen, ja päädyin siihen, että sitä maa-sanaa siinä lopussa ei välttämättä mielletä suomen maa-sanaksi, vaan kenties vain sanan jälkitavuksi. Muuten en usko, että kukaan käyttäisi -seen-illatiivia, sen verran tavallinen sana maa on, ja sen taivutus vakiintunut.
Mun kokemuksen mukaan pahimpia kielinatseja on maallikot, ei ihmiset, jotka oikeasti ymmärtävät jotain kielen systeemistä. Maallikot osaavat ulkoa sääntöjä ("ei saa kirjoittaa alkaa tekemään, vaan alkaa tehdä"), mutta eivät perusteluja niille. Vaikkapa tuo "alkaa tekemään" on täysin oppitekoinen sääntö, pelkkä knoppi. SIksi itse käytän alkaa tekemään -muotoa.
Summa summarum: kyllä, jos haluaa kirjoittaa suomea oikeakielisyyssääntöjen mukaan, pitää kirjoittaa Thaimaahan. Tämä palsta ei kuitenkaan, ainakaan käsittääkseni ole sellainen paikka, jossa pitäisi kirjoittaa norminmukaista yleiskieltä (ns. kirjakieltä), joten asia on aika yhdentekevä. Hankkikaa joku muu pakkomielle.
matkaan ei ole paljon, jos kyseessä on viisi henkeä ja kaukomatka. Meillä reissataan monta kertaa vuodessa ja ihan hyvällä omallatunnolla. Ymmärrän sen, ettei ole rahaa, jos tulotaso on alhainen, mutta silloinkin säästämällä pääsee reissuun, jos vähän osaa matkoja netistä etsiä.
Ymmärrän ihan hyvin, että 10.000 € 5-henkisen perheen matkasta kaukokohteeseen on ihan käypä hinta. Itse vaan en ole valmis sijoittamaan sitä rahaa johonkin Thaimaan matkaan vuosittain.
Mieluummin harvemmin ja jotain erikoisempaa, joka jää mieleen. Myös me olemme matkustaneet ennen lapsia ja myös lasten kanssa paljon, mutta haetaan sille rahalle jotain muuta kuin Thaimaata tai Kanarian Saaria esimerkiksi useana vuonna peräkkäin.
Musta 10.000 € jonnekin Thaimaan tai vastaavaan turistikohteeseen joka ikinen hiihtoloma on ihan hullu sijoitus, mutta tässähän on niin monta makua kuin on matkustajaa.
Ja Kanarialla en ole edes käynyt...Ihan samalla tavalla ne matkat jäävät mieleen, oli niitä vuodessa kaksi tai kolmessa yksi. Ja me haetaan lomareissulta kiireetöntä yhdessäoloa ja aurinkoa, sitä löytyy niin Thaimaasta kuin muualtakin, eikä erikoisuutta ole puuttunut, vaikka useasti matkustetaankin.
olen matkustanut Thaimaaseen varman auringon takia pari kertaa. Muuten kiinnostavat kyllä esimerkiksi Islanti ja Japani, kummatkin liian kalliita tällä hetkellä. Aion kyllä säästää rahaa, että jonain päivänä pääseen noihin paikkoihin.
Lapsi on nyt 1v6kk, eikä ole vielä varaa lähteä minnekään, ostin juuri asunnon. Ei tämä koko asuntolainan ajan ole tälläistä, nyt on vain muita velkoja ensin maksettavana pari-kolme vuotta. Sitten helpottaa kummasti.
Mua ärsyttää kun ei ole varaa lähteä oikeasti rentouttavalle lomalle, eli juurikin jonnekin kauas, lämpimään, all inclusive mestaan jossa ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Matkatoimisto kuljettaa lentokentältä hotellille. Viimeiset lomat on säästösyistä olleet omatoimimatkailua ja aina on niin paljon liikkuvia osia että melkein isompi stressi lomalla kuin kotona.