Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kamalaa! Olen raskaana ja bmi yli 35!

Vierailija
07.01.2010 |

Raskaus on ok ja laihdutus ooli pahasti kesken, mutta lihavuus ja raskaus yhtälönä -kuinka selviän!?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden alussa, paino nousi vielä raskauden aikana 10kg, joista kyllä 5kg tuli kahtena viimeisenä viikkona, eli turvotusta varmasti!

Ihan hyvin jaksoin koko raskauden ajan, enkä edes ajatellut laihdutusta tai muutakaan, yritin syödä mahdollisimman terveellisesti, mutta repsahduksia tuli enemmän mitä olis tarvinu ;)

Nyt synnytyksestä viikko aikaa ja terve lapsi tuli, normaali kokoinen (3,6kg , raskaus meni 2vko yli lasketun ajan)

Tsemppiä kovasti ja onnea raskaudesta! Et ole edes niin pahasti ylipainoinen, tiedän painavempiakin :)

Vierailija
22/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa terveellinen ruokailu! Parhaassa tapauksessa "jää päälle" pidemmäksikin aikaa! Onnea odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on rv 35 menossa ja painoa on tullut koko raskausaikana 10 kg. Neuvolas sanottiin, että ihan ok paino, ei vielä ainakaan oo sanottu mitään ettei enää saa tulla lisää.

Oon yrittäny tarkkailla koko raskauden ajan, mitä syön. Oon lisänny hedelmiä ja kasviksia ruokavalioon ja lisäksi annoskoot on pienentyny, kun ei yksinkertasesti jaksa syödä paljoa kerralla.

Eli vaikka bmi on korkea alunalkaen, ei välittämättä paino nouse hirveesti tai kuten moni on sanonut, se laskee raskauden aikana.

Tsemppiä ap:lle raskauteen!

Vierailija
24/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu, kun joku tsemppaa! ap

mutta kun karkkia ei tehnyt mieli ja töyn takia söin muuten hyvin ja oikeanlaisesti niin raskauden aikana painoni tippui n.7-8 kiloa ihan itsestään =) ja raskauden jälkeen kun imetin paino tippui mutta mutta sit alkoi karkki taas maistumaan kun olin melkein 9kk ilman ja niinpä paino tuli takas... oon vihanen itselleni... noh täs ny pikkuhiljaa taas on alkanu ottamaan itseäni niskasta kiinni! kaipa se tästä...

Vierailija
25/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että "kohtalotovereitakin" on, eikä lainkaan surulliselta nämä "kohtalot" kuulosta.

Tuosta lenkkeilystä lisään vielä, että olen siis istumatyössä, jonka vuoksi lenkkeilen joka päivä. Ja lenkkeilyllä tarkoitan tosi reipasta sauvakävelyä, ei tällä painolla uskalla juosta.

Mun mittapuussani "retkahdukset" tarkoittavat sitä, että syön leivän, perunamuussia tai vaikka kalapuikkoja, en edes muista koska olisin syönyt sipsejä, karkkeja tai mitään teollista lisäainehöttöä.

Totta on että liikakilot syntyvät, kun energiaa saadaan enemmän kuin poltetaan. Kaikki lihavuus ei kuitenkaan synny sohvalla sipsipussin kanssa maaten. Ja kaikki läskit eivät katoa vähäenergisellä ruokavaliolla ja liikkuvalla elämäntavalla. Tai sitten minusta olisi pitänyt menneen vuoden aikana tulla huippuhoikka. Tulos 6 kiloa.

En voisi syödä kevyemmin, en ainakaan raskaana ollessa. Voisin toki liikkua enemmän, mutta se aika pitäisi sitten vähentää joko työajasta tai ajasta lasteni kanssa. Pulmallista. Kuinka moni työssäkäyvä perheenäiti voi liikkua tämän enempää?

Vierailija
26/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli bmi 33 raskauden alussa (olin juuri laihduttanut 10kg), ja tähän mennessä on tullut 14kg lisää. Olen siis rv 38 nyt. Olen yrittänyt syödä terveellisesti, mutta kovin niukalle syömiselle en ole voinut vetää kun siitä tuli kauhea pahoinvointi kun yritin. Mitään ongelmaa ei ole ollut, sokerit ja verenpaineet on olleet normaalit koko ajan. Mitä nyt tietysti raskaahko olo... :)

Odotan että saan vauvan ulos ja pääsen taas pikkuhiljaa liikkumaan. Ajattelin myös kokeilla karppaamista, nyt raskauden aikana se ei sopinut mulle mutta toivottavasti myöhemmin sopii.

Kaikille ei painoa tule lainkaan, mulle tuli. Mutta ei sekään niin kamalaa ole, kyllähän sen saa sitten aikanaan poiskin. Eikä se ylipaino välttämättä aiheuta mitään ongelmia raskaudessa. Tsemppiä ja onnea vauvasta sulle! :)

Vierailija
27/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino laski pari kiloa, joten ongelmaa ei ollut. Mielestäni söin normaalisti, ainoa lisä oli sokereiden seuraaminen.

Vierailija
28/33 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koko raskauden aikana paino nousi vain 8kg, alussa jopa vähän laskikikin. Viikon kuluttua synnytyksestä olin -4kg lähtöpainosta.

Jatka terveellistä ruokavaliota ja liiku mikä hyvältä tuntuu. Tsemiä!

Vierailija
29/33 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään ongelmia painon suhteen. Taisin painaa alkuraskaudessa 87kg ja ei puhuttu sokerirasitus testistä mitään mutta lihoin koko raskauden aikana 20kg ja painoa tulipaljon joten jouduin siihen testiin.. Synnärille mennessä painoin päälle 107kg ja poika kun syntyi ei painosta lähtenyt kuin 1kg :O Ja kolme vuotta olen tätä hirveetä painoa kantanut perässäni ja nyt toista odotan ja rv 22 menossa ja 3kg tullut lisää :( Tämän pikkuisen synnyttyä otan kyllä itseäni niskasta kinni ja otan nämä läskit pois!! Oikein hävettää jokainen neuvola käynti :/

Vierailija
30/33 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli esikoisen raskauden alkaessa BMI 40 (ja ei, en ole trolli enkä provo) ja toisenkin alkaessa lähelle tuota, 8 kg painoin silloin vähemmän kuin ekan raskauden alussa. Kävin sokerirasitustestit (niitä silloin ei tehty niin useille kuin nykyään) ja kaikki oli hyvin, tosin pyrinkin noudattamaan terveellisempää ruokavaliota kuin ennen raskautta ja erityisesti välttelin sokeria.

Ei tullut sokeri- eikä verenpaine- tms. ongelmia ja suurin osa neuvolan ja sairaalan henkilökunnastakin suhtautui ystävällisesti, vain parilta henkilöltä tuli kuittailua painosta. Painoni ei noussutkaan kummassakaan raskaudessa (eli käytännössä laihduin raskausaikana hieman toista kymmentä kiloa, sen verran mitä nyt vauva, lapsivesi, istukka, äidin lisääntynyt verimäärä yms. painoa lisää normaaliraskaudessa tekevät). Jatkoin liikuntaharrastuksiani muuten paitsi etten tietysti tehnyt esim. pilates-tunnilla liikeitä vatsamakuulla ym.

Tsemppiä ja onnea!

Vierailija
31/33 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampio 33 katsoi vasta nyt ensimmäisten viestien päivämääriä ja nauraa itselleen maha hyllyen :DD. Mutta joo, josko tästä ketjusta saisivat itselleen tsemppiä muut, nyt samanlaisessa tilanteessa olevat, kuten 32 :)

Vierailija
32/33 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin palattuani (4 päivää myöhemmin) vaaka näytti 93kg. Sain nelikiloisen muksun, mutta raskaus meni melkein kahdella viikolla yli ja akuutin stressin vuoksi napostelin huomaamattani jatkuvasti.

Vierailija
33/33 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hyvin menee. Vaatii kyllä tiukkaa itsekuria. Suklaata en ole syönyt viiteen kuukauteen. Kerran viikossa on karkkipäivä.

Edellisessä raskaudessa tuli 6kg lisää, ja synnytyksen jälkeen painoin 2kg vähemmän kuin alussa eli sairaalaan jäi 8kg.

Minä en tuohon Naistenklinikan projektiin päässyt mukaan, kun se edellyttää seulontaverinäytteiden ottoa. Minä en seulontoihin osallistunut.