Onko liian aikaista siirtää 7kk vauva eri huoneeseen nukkumaan?
On nukkunut täysiä öitä jo 3vkoa ja tarkoitus olisi siirtää hänet isomman sisaren kanssa samaan huoneeseen.
Mieheni mielestä vauva on vielä liian pieni, mutta itse haluaisin laittaa jo lastenhuonetta.
Kommentit (18)
Meillä esikoinen laitettiin puolen vuoden ikäisenä ja kaikkien unet paranivat melkoisesti. Kuopus laitettiin isoveikan kanssa samaan huoneeseen vähän alle vuoden ikäisenä ja hyvin ovat pärjänneet.
Meillä laitettiin esikoinen aikanaan juurikin 7-kuisena omaan huoneeseen, eikä meidän poju ole ikinä pelännyt nukkua yksin. Ei ole koskaan tullut vanhempien sänkyyn nukkumaan, hälle on itsestäänselvää, että nukkuu siellä omassa huoneessaan. Mun mielestä tosi helppoa ollut, ja meidän kokemuksen perusteella suosittelisin muuten, mutta en sitten tiedä miten tuon isomman sisaruksen unet siitä teillä häiriintyisi. Ethän tosiaan voi tietää vielä noin pienestä nukkuuko yöt heräämättä vai ei, saattaa hyvin alkaa vielä heräilemään.
Varmaan mitä aiemmin nukkuvat samassa huoneessa, sitä nopeammin tottuvat toisiinsa ja toisen ääniin.
Meillä vielä 2-vuotias on mun ja miehen kanssa samassa huoneessa, ja kuukauden päästä syntyy toinen tulokas joka myös tulee samaan huoneeseen. Siirtämistä mietitään sitten joskus kun saamme isomman asunnon jossa on myös lastenhuone erikseen. :)
Ihan sama onko omassa sängyssä samassa huoneessa vai eri huoneessa.
Oma lukunsa ovat sitten nämä 24/7 tississä kiinni olevat lapsoset.
kuopus siirtyi isosiskon kanssa samaan huoneeseen 10kk ikäisenä. Olisi siirtynyt jo aikaisemminkin mutta lasten makuuhuoneen remppa saatiin valmiiksi vasta tuolloin. Ei mitään ongelmaa. Ja koska lapsilla on leikkihuone erikseen, ei pikkuveljen päiväunet häiritse isosiskon leikkejä. Nyt kun lapset ovat reilu 4v ja 2v niin välillä meno on melkoista nukkumaanmenoaikaan, mutta uskon että se tekee hyvää sisarusten väleille että saavat yhdessä vähän "kiusata vanhempiaan".
5kk iässä. Kuopusta en taida saada vähään aikaan omaansa, meinaa roikkua minussa kiinni :)
Meidän lapset ovat siirtyneet omaan huoneeseen vasta 2-vuotiaina kun ovat itse halunneet.
T: Kolmen äiti
Vaikka ei sekään kaikilla näy. Mutta 6-7 kk on hyvä ikä pienille muutoksille.
Muuten tulee kitiseva sylikissa.
Me siirrettiin 5-kuisina ja kaikki kolme tuhisee onnellisesti omissa huoneissaan. Ei todella kannata totuttaa siihen etta palvelu pelaa lapi yon - ja sehan on seurauksena, jos pentuja pitaa vanhempien makkarissa.
Älä ainakaan odota, että vauva on noin 9 kk vanha. Mulla 9,5 kk vanha ja nyt kärsii hirvittävästä eroahdistuksesta. Kun herää öisin meidän kanssa samassa huoneessa, on parku aikamoinen. Olis pitänyt siirtää aiemmin niin olis tottunut. Meillä on ainakin nyt todella huono aika siirtää vauva toiseen huoneeseen..
meillä siirrettiin esikoinen 3,5- vuotiaana omaan huoneeseen ja sittenkin meidän makkarin ja hänen huoneensa välinen pariovi oli yöllä auki. Eli käytännössä oltiin samassa huoneessa. Noin 4-vuotiaana laitettiin ovi kiinni niin, että nukkuu itsekseen. Toinen nukkuu edelleen meidän huoneessa ja on 3,5v. Ponnahtelee vielä pitkin yötä, joten siirrämme hänet aikaisintaan ensi kesänä. Meidän keskellä nukkuu parivuotias, mutta nyt alkaa tulla ahdasta ja hän siirtyy omaan sänkyyn. Tämä vain vertailun vuoksi ja siksi, että asiat voi ratkaista monella tavalla. Meille on ollut tärkeää, että lapset saavat olla pitkään äidin ja isin vieressä ja toinen käytännön seikka on, että lapsemme ovat olleet hyvin huonoja nukkumaan, heillä on ollut paljon korvatulehduksia ja kaikilla on ollut refluksitauti. On ollut paljon helpompaa hoitaa vieressä olevaa lasta kuin pomppia toiseen huoneeseen pitkin yötä.
itsenäisyys on hyvä oppia varhain!
Oli meidän perheelle hyvä ratkaisu.
äitix3
vanhemmat nukkuvat kylki kyljessä, lapset heivataan muualle...
Nyt 3½kk ikäinen vauva ja on nukkunut omassa huoneessaan jo 1½kk. Huoneidemme välissä on vain vauvan oma kylpyhuone, joten kovin kaukana emme nuku itsekään.
Tarkoitus on antaa lapsille isompi huone ja vanhemmat siirtyy pienempään. Eli vauvan sänky ei siirtyisi mihinkään vain "unikaveri" vaihtuisi vanhemmista isosiskoon.
Ja jos on hakalaa niin voihan sen vauvansängyn sitten siirtää meidän uuteen huoneeseen.
Niin ja tuohon yhteen kommenttiin sanoisin, että olen lasten kanssa kotona vielä kaksi vuotta eli hoitoon pikkunen ei ole lähdössä pitkään aikaan!
T:ap
Itselläni on 7kk vauva enkä kyllä laittais vielä pois meidän makkarista saati isomman huoneeseen. Saattaa tässä iässä alkaa taas heräillä ja häiritä siinä samalla toisen unta. Muutenkin tuon ikäinen mun mielestäni kuuluu iskän ja äidin huoneeseen...