Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
6kk vauva painaa 7kg. Paljonko teidän n. puolivuotiaat painaa?
07.01.2010 |
tyttö on tasan puolivuotta ja painaa siis vain 7kg. Pituutta on 69cm. Syntyessään painoi 3340g.
Syö hyvin ja painoa tulee kuukaudessa tasaisesti, silti taas neuvolassa käyrä meni lisää alaspäin:(
Neuvolantäti ei vielä ollut huolissaan, vauva kuitenkin syö hyvin. Puuroon alettiin nyt lisäämään öljyä.
Esikoinen oli aikoinaan samanikäisenä yhtä pitkä, mutta painoi yli kilon enemmän.
Miten muilla?
Kommentit (42)
Meillä puolivuotias oli perjantaina neuvolassa 72 cm ja 10,5 kg. Ollaan hiukan ihmeisämme, sillä kuukausi sitten kiinteät maistellen aloitellut poikamme vihaa syömistä (syö max 3 lusikallista per ateria) eikä kauheasti juo korvikettakaan. Mitään vikaa ei ole keksitty.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Poika syntyessään 4330g. 54 cm. puolivuotiaana 70 cm. ja 7880g. Paino on mennyt koko ajan -10 käyrillä ja nyt 8kk. neuvolassa pituuskasvu hidastunut. 72,5 cm. oli. ja painoa 8820g. Suositus oli että kaksi liha-ateriaa päivässä öljylisällä, jotta tulisi protskuja lisää. Meillä neljä poikaa, josta tämä viimoisin selkeästi pienin. Veljensä ovat olleet kaikki puolivuotiaina paljon isompia. Yksi 10 kg, yksi 11 kg. ja yksi 9,5 kg. Ruoka on ollut samaa. Kaikkia olen pitkään imettänyt. Puoli vuotta täysimetystä tuolle 11 kiloiselle ja tälle viimoiselle. Esikoinen ja kolmonen rupesivat saamaan soseita tisumaidon lisäksi viisikuisina. Kaikki eivät vain kasva samalla lailla ja itse en ole kyllä pätkääkään huolestunut. Tyytyväinen vauva on ja neuvolan käyrät lähinnä huvittaa minua! Tuntuu, että jos et mene käyrillä, niin jotain vikaa on. Musta piti tulla yli 180 cm. ja äidilleni ehdoteltiin kasvuhormoneja syötettäväksi minulle. Äitini ei suostunut ja 172 cm. jäin.