Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen suvun lahjarumba stressaa!

Vierailija
15.12.2009 |

Miehen suvussa on tapana ostaa röykkiöittäin lahjoja lapsille ja aikuisille. Vietämme joka toisen joulun kokoontumalla miehen vanhemmilla ja nyt on sellainen vuosi, joten lahjareen saa melkein vuokrata, että saa kuljetettua lahjat sinne. Meillä on tältä vuodelta vielä monta hankkimatta, kun oli sairasteluja ym. niin ei ehditty ajoissa lähteä ostoksille. Tällä hetkellä ei vielä edes tiedetä mitä anopille ja apelle ostetaan, samoin miehen siskon miehelle ei mitään ideaa.

Olen kurkkuani myöten täynnä tätä tavarapaljoutta! Lapset hukutetaan muovirojuun ja aikuisillekin ostetaan kaikenlaista turhaa, vaikka kukaan meistä ei oikeasti tarvitse mitään. Olen ehdottanut muutamaan otteeseen, että sovittaisiin ettei aikuisille osteta mitään, mutta kaikki muut ovat vastustaneet sitä. Pitäähän nyt jouluna olla tavaraa. Aargh!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä miehesi mahtaa tuumata sinun sukujouluissasi? Itse olen kerran viettänyt joulun anoppilassa, ja toista ei tule sen ankeuden takia. Tyyliin jotkut sukat jokaiselle lahjaksi...

Sitäpaitsi, jos sun jouluun ei kuulu lahjominen, niin miksi ostat kellekään mitään? Ja toisekseen, aikuiset lapset voi jo harkita ihan omaakin perhejoulua jos kovasti ahdistaa.

Vierailija
2/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei olisi mitään "minun sukujoulujani" vastaan, mutta sellaisia ei ole. Joka toisen joulun olemme kotona ja kyllä ne lahjaröykkiöt muille on silloinkin hommattava. Nyt vain joudumme kuljettamaankin ne perille.

Sinun näkemyksesi on siis, että jouluna joko ostetaan järkyttävä kasa lahjoja tai ei sitten ollenkaan? Mitään ei voi olla siitä väliltä? Joulun ankeus tai joulumieli ja -tunnelma ei minun mielestäni ole sidoksissa lahjavuorien kokoon tai hintaan. Lapsille tottakai on ilo hankkia jotain, mutta rajansa kaikella. Jos eivät edes ehdi tai jaksa avata kaikkia lahjojaan niin kyllä siinä silloin on vähän liikaa.

Mitäpä miehesi mahtaa tuumata sinun sukujouluissasi? Itse olen kerran viettänyt joulun anoppilassa, ja toista ei tule sen ankeuden takia. Tyyliin jotkut sukat jokaiselle lahjaksi...

Sitäpaitsi, jos sun jouluun ei kuulu lahjominen, niin miksi ostat kellekään mitään? Ja toisekseen, aikuiset lapset voi jo harkita ihan omaakin perhejoulua jos kovasti ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei ole edes lapsia. Menemme miehen porukoille ja siellä joulua viettää mehen porukat, mummo ja 24-vuotias sinkku sisko. Ja voi sitä rihkaman määräää mitä mies on ostanut perheelleen. Joulu on lähinnä rihkaman vaihtoa sillä kotiin lähdemme rihkama kasan kanssa...

Vierailija
4/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi se mies ei osta niitä lahjoja suvulleen. hänhän heidät paremmin tuntee. Turha niistä on sun stressata.

ja jos mies ei osta, niin sitten vain toteat joulupöydässä, että teillä on suvut jaettu ja jokainen huolehtii omistaan.

Vierailija
5/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun näkemyksesi on siis, että jouluna joko ostetaan järkyttävä kasa lahjoja tai ei sitten ollenkaan? Mitään ei voi olla siitä väliltä?

Ei mun näkemys, vaan oma kokemus. Varmaan on paljonkin siltä väliltä. Sinä nyt et juurikaan alkuperäissessä viestissäsi avautunut siitä vertailukohdasta. Eikä kukaan väittänyt että joulutunnelma on niihin lahjoihin sidoksissa, se koostuu kaikista pienistä ja vähän isommista asioista. Hyvää joulua Sinulle kuitenkin :).

Vierailija
6/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty juhlanjärjestäjälle voi jotain viedä, muuten se on turhaa. Meillä mummo ostaa lapsille, mutta toisten lapsille ei mitään ostella.

Vierailija
7/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää joulua toisten nurkilla niin sitten sopeutuu.

Jos haluaa viettää joulua juuri niin kuin itse haluaa niin sitten saa perheen kanssa itse päättä mikä on tärkeintä.