Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku karppi kertoa mitä syö päivän aikana?

Vierailija
07.01.2010 |

Ei siis mitään luetteloa siitä, mitä kaikkea voi syödä, vaan ihan luettelis kaiken mitä söi vaikkapa eilen? ja silleen eriteltynä, et aamupala, lounas, päivällinen, iltapala, maholliset välipalat.

Mua kiinnostais, mut en todella osaa suunnitella edes yhden päivän ruokia ilman niitä leipiä tai perunoita jne.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä karppiperhe josssa 3 pientä lasta. Lisäksi olemme totaalikieltäytyjiä gluteeniviljojen suhteen....

AINA kun oeln etukäteen soittanut ravinotlaan (lasten takia esim. isänpäivänä jota on ihan varmaa ettei lihapullat sisällä viljaa)

Niin vastauksena on aina ollut, että se yksi hikinen makaronisalaatti sisältää viljaa, mikään muu ei!!!!

JA aina olen saanut ravintolassa annokseen eirnomaisia kasviksia perunoiden sijaan.... Viimeksi sain ison kiekon paistetua vuohenjuusota ja munakoisoa enkä mitään keitettyjä pakasteporkkanoita!!!

Että kaikki pisteet ravintoloille :D

Vierailija
42/69 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla: pekonia ja kaksi munaa, kermakahvi

lounas: tonnikalapannaria ja paljon öljyä päälle + salaattia

päivällinen: lihapullia tomaattikermakastikkeessa ja lantturanskiksia, salaattia

illalla söin vielä vähän salaattia, en nälkääni vaan koska se oli niin hyvää:-)

Täytyy kyllä tunnustaa, että sorruin tänään syömään pari suklaata ja karkkia, kun niitä oli vielä joululta jäljellä. Mutta nyt lopetan kyllä taas sokerin tyystin.

HArvoin syön aamulla pekonia, vaan yleensä juustoa ja meetwurstia tai kinkkua. Tai pari munaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 2 munan makkaramunakas, muutama kirsikkatomaatti ja maitokahvia (kerma oli loppunu, niin lapsen maitopurkilla piti käydä)

Lounaalla pari pientä palaa pitsaa

Päivällinen pari palaa lisää samaista pitsaa, kurkkua ja tomaattia, jälkkäriks kahvia kermalla

Iltapala kana-fetasalaattia ja vadelmia kermavaahdolla

Lisäksi vettä pari litraa päivän aikana

Aamupala on melkein aina sama, mutta muuten ruuat vaihtelee tosi paljon päivittäin. Mä tykkään syödä päivällä pieniä annoksia pari (lounas ja päivällinen), koska mulle iskee muuten armoton väsymys jos syön mahan täyteen.

Vierailija
44/69 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasten ravintona ovat ensin rataseläimet ja vesikirput. Nuoret ja aikuiset karpit syövät enimmäkseen pohjaeläimiä, kuten surviaissääskien, korentojen ja vesiperhosten toukkia sekä kotiloita ja simpukoita. Karpin ravinnonotto on kiivainta keski- ja loppukesällä, mutta se lakkaa syksyllä vedenlämmön laskiessa alle 8-10 ºC.

Lähde: Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos

Vierailija
45/69 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pekonia ja kananmunaa, ja ne on mulle just sellaisia että en voi syödä, samoin kaikki kaalit, kukkakaalit, sipulit, lantut jne ei maistu. Kai tää karppaus ei sitten mulle sopis.Mitä teidän miehet muuten sanoo tällaisesta ruokavaliosta? Meillä kyllä tulis kuittia. En usko että pystyisin pitäytymään tässä.

Vierailija
46/69 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko kasviksissa, siis porkkana ym, hiilareita? Perunassa toki mutta muissa? Mites, kun muutama mainitsi syöneensä kukkakaaligratiinia. Siihen valkokastikkeeseenhan tulee jauhoja?

Mitenköhän vähään näin raskaana ollessa kannattais nuo hiilarit jättää?

Älä hyvä ihminen laihduta raskauden aikana yhtään mitenkään. Ei karpaten eikä muuten! Mietisitä lasta! Ei syntymätön vauva voi karpata, se tarvitsee kaiken monipuolisen ravinnon mitä äiti vaan voi syödä. MIETI!! Karppaamisen aika tulee sitten joskus. Älä ole itsekäs!

Vierailija
47/69 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita teidän kommentteja lukiessani huomasin että syötte todella vähän joten ei yhtään houkuttele kokeilla karppaamista. Olen 190cm pitkä painan 115kg olen ylipainoinen mutta kaikki sanovat että se ei näy minusta sillä minulla ei ole mm."kaksoisleukaa". Ja olen tottunut syömään paljon ja mulla on harvinainen ruoka

-allergia. Olen allerginen maustetuille vihanneksille kuten paprikalle ja suolakurkulle joten niitä en voi popsia kuten 90% tän ketjun vastaajista kertoi mässäävänsä mm.paprikaa. En myöskään syö porsaanlihaa joten pekoni ja salami pitää unohtaa. Broileria ja naudanlihaako pitäisi loputtomiin syödä jotta laihtuisin? lisäksi olen vähävarainen joten en voi ostaa mitä tahansa. Kasviksia syön joskus mutta en voi kuvitella syövän niitä kuukauden ajan monta kertaa päivässä. Minulla on myös kananmuna-allergia joten munakasta en voi syödä. Kalaa rakastan mutta köyhän rahat ei riitä siihen.

Eli mikä neuvoksi?

Vierailija
48/69 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita teidän kommentteja lukiessani huomasin että syötte todella vähän joten ei yhtään houkuttele kokeilla karppaamista. Olen 190cm pitkä painan 115kg olen ylipainoinen mutta kaikki sanovat että se ei näy minusta sillä minulla ei ole mm."kaksoisleukaa". Ja olen tottunut syömään paljon ja mulla on harvinainen ruoka -allergia. Olen allerginen maustetuille vihanneksille kuten paprikalle ja suolakurkulle joten niitä en voi popsia kuten 90% tän ketjun vastaajista kertoi mässäävänsä mm.paprikaa. En myöskään syö porsaanlihaa joten pekoni ja salami pitää unohtaa. Broileria ja naudanlihaako pitäisi loputtomiin syödä jotta laihtuisin? lisäksi olen vähävarainen joten en voi ostaa mitä tahansa. Kasviksia syön joskus mutta en voi kuvitella syövän niitä kuukauden ajan monta kertaa päivässä. Minulla on myös kananmuna-allergia joten munakasta en voi syödä. Kalaa rakastan mutta köyhän rahat ei riitä siihen. Eli mikä neuvoksi?

Syö vihanneksesi ilman mausteita! En syö minäkään sikaa ja karppaan. Syön kalaa, kanaa, nautaa, lammasta ja hirveä. Syön kaalta (edullista!!), juureksista porkkanaa ja lanttua, paprikaa, tomaattia, kurkkua ja marjoja. Mielikuvitusta kehiin!

Vierailija
49/69 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei klo 18 jälkeen

- en ole sen orjallisempi

Vierailija
50/69 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: 100 g turkkilaista + mustikoita + 1 rkl pellavansiemeniä, teetä

Lo: soijapullia & tomaattisoossia, tuoresalaattia, höyrytettyä parsakaalia, vettä

Pv: munakas: 2 kotimaista kananmunaa + 1 rkl rypsiöljyä + herkkusieniä + ruususuolaa & pippuria, vettä

Ip: omena ja manteleita

Hyväkarppi-pescovegetyttö

Vierailija
51/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksiköhän et pidä munista ja pekonista? Tottunut yökkäämään niitä kun ne on muka epäterveellisiä?

Ehkä kananttais joskus maistaa oiekin kunnon pekonimunakasta reilusti vuorisuolalla maustettuna ;)

Vierailija
52/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 35:n ruokalista oli kyllä epäterveellinen. Ei kasviksen kasvista!

Vierailija
53/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää sen vähähiilihydraattisena. Tarjoili nyökkää ja sanoo että Selvä!

Vierailija
54/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tässä paistan salamisuikal munakasta kera musta emmental juuston. nam!

lounaaksi eilistä kalipataa ja illaksi tiedossa "vyötärönmetsästäjän" pizzaa jota lapsetkin rakastaa.

välipalan mulla joko pähkinöitä tai juustoa tai kinkkua.

Vierailija
55/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että viime vuosikymmenet hiilihydraatteja ja siis erityisesti viljoja, perunaa ja sokeria on syöty aina ja kaikkialla, myös tutkimuksissa.

Karppaus perustuu siihen, että on täysin eri asia syödä rasvaa runsaan hiilihydraatin kanssa kuin ilman sitä.

Olisi tosi hienoa, jos esimerkiksi sydän- ja verisuonitutkimuksia tehtäisiin niin, että yksi tutkimusryhmä söisi hiilihydraattia vain hyvin valikoidusti (eli saisi sitä vain kasviksista) ja rasvakin olisi karppinäkemyksen mukaan laadukasta eikä mitään auringonkukkaöljysarjaa.

Mutta toistaiseksi sellaisia tutkimuksia ei juuri ole. Eivätkä lääkeyhtiöt ymmärrettävistä syistä halua sellaisia tehdä. Niille ei olisi mukavaa, kun korkeat kolesterolit, verenpaineet, uniapneat, diabetekset, mahavaivat ja ihottumat paranisivat ihan ilman lääkkeitä, pelkillä, aika yksinkertaisillakin ruokavaliomuutoksilla.

Vierailija
56/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka joku voi syödä 2 munan munakkaan kun mulle riittää 1 paistettu muna ja sen päällä lämmitetty 1 siivu esim kinkkua ja siivu juustoa. Lisäksi kahvi ja jugurttia marjoilla tms.

Vierailija
57/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka grillatun pihvin tai kanan rinnan salaatin kanssa ilman että siitä tekee numeroa...

Samoin joku ihmetteli onko kinkkusiivut terveellisiä - no ainakin ne on lähes rasvattomia, suolaa tietty turhan paljon mutta muuten erinomaista ravintoa. Ja juusto vaan on niin hyvää:9

Vierailija
58/69 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.saarioinen.fi/modules/external/show_link~id~C43D7ED5C66A4EC3…

Suomalainen sian- ja naudanliha, silava, suola, mausteet (mm. valkopippuri, inkivääri, valkosipuli), stabilointiaine (E 450), hapettumisenestoaine (E 316), säilöntäaine (E 250). Suolapitoisuus 4,0 %. 100 g:aan meetvurstia on käytetty 132 g lihaa.

JA kotivaran 1 metuykka on ilman 621 ja mikä ihme se vihreä paketti on siinäkään ei ole .)

Vierailija
59/69 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamiainen maitokahvi, marjasmoothie ja juustomunakas (1muna)

- lounas bresaolaa (ilmakypsytettyä lihaa) rucolan, sitruunamehun, oliviiöljyn ja parmesan juuston kanssa

- välipala kourallinen pähkinöitä

- päivällinen gulassipataa (pari perunakuutiota söin, en ronki ruokaa)

- iltapala kourallinen pähkinöitä, pala tummaa suklaata ja expresso

Olen enemmänkin hyväkarppi, syön myös ruisleipää 3-4 siivua viikossa, rakastan makeaa mutta yritän pysytellä ihanassa tummassa suklaassa. Kyläillessä syön mitä tarjolla on.

Vierailija
60/69 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karpit syö harvoin ja vähän - tällä ruokavaliolla ei ole jatkuvasti nälkä - siihenhän kaikki perustuu:D

Myös mun 194cm/111kg mies selvisi eilisen samalla ruualla kuin minäkin, illalla lisäksi otti yhden ruisleivän juustolla ja kinkulla. Annoskokokin suunnilleen sama.

MIehestä ei saa anorektikkoa tekemälläkään eikä minustakaan, olen ihan normaalipainoinen:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi