Voisiko joku karppi kertoa mitä syö päivän aikana?
Ei siis mitään luetteloa siitä, mitä kaikkea voi syödä, vaan ihan luettelis kaiken mitä söi vaikkapa eilen? ja silleen eriteltynä, et aamupala, lounas, päivällinen, iltapala, maholliset välipalat.
Mua kiinnostais, mut en todella osaa suunnitella edes yhden päivän ruokia ilman niitä leipiä tai perunoita jne.
Kommentit (69)
1) verensokeri ei pysy tasasena jos syö pari ruokaa päivässä!
2) Jos vetää rasvaa niin muistakaa nyt hyvät ihmiset mitä se tekee verisuonille. Sydän tykkää?
Voi ja muu sonta on kuulunut vanhankansan ruokavalioon ja taudit sen mukasia!!!
Aamupala: söin mansikkarahkaa
(tein kermaan, makeutin vähän makeutusaineella ja mukaan lisäsin kotimaisia pakastemansikoita)
Lounas: uunissa kypsennettyä kanaa ja oliiviöljyssä pyöräytettyja wokkivihanneksia
Välipala: viili, jonka sekaan laitoin kuitulisää ruokalusikallisen
Päivällinen: iso lautasellinen tuoresalaattia jossa tonnikalaa ja raejuustoa kasvisten lisänä.
Iltapala taisi jäädä väliin kun ei ollut nälkä.
En jaksa uskoa, että karpatessa voisin syödä 1200-1500 kcal/ päivä, ilman että olisi nälkä..
Se karppauksen hienoushan on juurikin siinä, että laihtuaksesi sinun EI tarvitse olla tuolla 1200-1500 kcal/pvä -linjalla, vaan saat syödä huomattavasti enemmän.
ruokalistat jos siinä sivussa esim tupakoisi, mutta jos ei tupakoi tms mitään muuta kuin nuo, niin ankeelta näyttää. Karppaus ja kessut ois varmaan hyvä yhdistelmä, tosi monelta varmaan tämä unohtunut mainita näistä listoista?
Eikä juustoa...eiks siinä oo hiilareita?
Mies karppas joskus, ja se söi pelkkää kalaa. Pelkkää.
Aamupala: karppileipää (aineksina juustoraaste,muna,mantelijauho) juustoa, kurkkua, voita, teetä.
Lounas: munakas feta, pinaatti, aurinkokuivattu tomaatti täytteellä, maitoa.
Välipala: pari juustosiivua
Päivällinen: Salaattia, höyrytettyjä kasviksia ja broileria.
Iltapala: kermainen marjarahka.
Karppiohjeillahan voi tehdä leipää ja muffinseja esim.
Itse en syö punaista lihaa vaan broileria, munia ja kalaa. Ja mielestäni syön kuin porsas vrt. painonvartija aikoihin.
Aamupala: kahvia sokerilla ja maidolla, lasi greippimehua / vissyä, kolme itsetehtyä sämpylää, päällä margariinia ja kolme Kevyt Linja -siivua metvurstia, jogurtti
Ennen lounasta: varmaan 10-15 joulusuklaata
Lounas: Sinihomejuustokanakeittoa 2 lautasellista, vettä
Kahvit: Muki kahvia maidolla ja sokerilla, 6 cream crackeria vadelmahillolla, omena, jogurtti
Iltapäivällä mutustelin taas noin 10-15 joulusuklaata
Illallinen: hampurilaisateria kolalla
Iltakahvit ja taas kolme sämpylää
Iltapala lasten mentyä nukkumaan: makaronia 2 lautasellista ketsupilla, tonnikalaa siinä päällä ja lasi limsaa
Siis tämä on oikean ihmisen ruokavalio, ihan oikeesti, mulla vois päiväannos olla toi karppiannos x 3, enkä edes ole läski!
olipas epäterveellistä nro 30?? ja karppausko muka epäterveellistä?? huh!!
itse karppina syön valtavat määrät kasviksia ja vihanneksia ja kanaa ja kalaa. Myös punaista lihaa toisinaan ja munia.
Mielestäni suon paljon paljon terveellisiemmin nyt kun esim silloin kun olin painonvartijoissa, joissa pihtasin kaikki terveelliset pisteet jotta sain syödä edes jotain! ja silti oli nälkä ainainen, tai ainakin tuska saada lisää ruokaa. Karppauksessa on se ihanaa ettei a) ole oikeasti nälkä lainkaan b) saa syödä vaikka kuinka paljon jos siltä tuntuu. JA se tässä onkin outoa että vaikka syön kuinka paljon mielestäni ja myös kermaista ja oivariinia ja pähkinöitä ym ym rasvaista saan nippa nappa sen 1500kaloria päivässä kasaan. Toista oli painonvartjoilla, ylitin joka päivä pisteet jos mielin mennä nukkumaan ilman kurnivaa vatsaa.
Itse olen tänään syönyt
aamulla 2 munan juustomunakas rypsiöljyllä
lounas uunilohta kasviksilla
välipala juustoa
päivällinen kaalipata
iltapala nyt tässä suolapähkinät
naama peruslukemilla väittää että tulee kylläiseksi jos syö KAHDEN MUNAN MUNAKKAAN? Siis oikeesti? Eikä mitään muuta sen lisäksi? Ei mulle kyllä ainakaan riittäis.
Ja juustosta tulee näppylöitä naamaan, kananmunista myös, joten eipä taida karppaus olla niille, joilla on rasvainen iho.
Kuinka paljon sitä juustoa sitten menee välipalaksi? Koko paketillinen Oltermannia?!
Itse olen tänään syönyt
aamulla 2 munan juustomunakas rypsiöljyllä
lounas uunilohta kasviksilla
välipala juustoa
päivällinen kaalipata
iltapala nyt tässä suolapähkinät
Olen pohtinut, pitäisikö kokeilla karppausta, mutta oikeasti suurin osa noista ruokalistoista kuulostaa vastenmielisiltä (ei varmaan kaikille, mutta minulle, esim. pekoni ja kerma on minusta oksettavia ruoka-aineita, en pääse siitä yli enkä ympäri), ja monet myös jotenkin kummallisilta yhdistelmiltä. Lisää listoja kiitos, entä onko jotain kansainvälisempiä, monimutkaisempia "karppireseptejä" eikä vain tuota "perusruokaa"? Onko olemassa karppikeittokirjoja?
Verensokeri pysyy tasaisena kun ei syö mitään joka sen nostaisi ;)
JA todellakin 2 munan ja 2 pekonin jotka paistettu runsaassa voissa (30gr) pysyy olo todella hyvänä, kylläisenä, energisenä ja nälättömätnä tuntitolkulla.. jopa 7h ilman,e ttä tulee heikotusta tai pakottavaa tarvetta syödä :)
Voi ja eläinrasvat ovat pitkäketjusisa rasvoja ja näin täysin luonnollisisa ihmiselle jonak solut pystyvät käsittelemään ne oikein. KAsivrasvat ovat lyhytketjuisia ja aiheuttavat soluihin jatkuvan tulehdustilan..... Odottakaa vaan, mutta viralliset suositukset muuttuvat vääjäämättä, jopa meidän elinaikana.
Gluteeniviljat ovat yli 200 sairauden taustalla jotka me luulemme johtuvan ties mistä tai jopa kuuluvan vääjäämättömästi vanhuuteen. Myös monia "selittämättömiä" sairauskai löytyy listalta. Mutta alinatkaapa kirjastosta: "Vaaralliset Viljat"
KArppauksen filosofiaan ei kuulu napsotelu ei palat. Ruokaa syödään 2-4x/vrk ja sillä pärjää...
Ei kuulu E-koodit ei einekset...... Puhdasta itsetehtyä ruokaa. As simple as that :)
kunnolla tekemään ruokaa. Mutta näin se meni.
Aamulla kinkkusiivuja 6, juustosiivuja 4
Lounaalla salaattia ja siihen juustoa ja 5 nakkia
päiväkahvilla juustorullia venäläisellä meetwurstilla
päivällinen (ainoa ruoka, jonka ehdin tehdä) minun pikaruojaa eli muutama siivu kinkkua, kermaa: paistetaan ja päälle ripotellaan kermajuustoa.
iltapala kourallinen pähkinöitä, rahkaa (rahkaa ja kermavaahtoa ja marjoja)
Yleensä teen ruoat huolellisemmin.
31 jatkaa. juustoa syön kahvin kera 2 palaa jotka ovat kooltaan ehkä noin 1cmx6cm pötköjä. eli ei paljoa.
kyllä munakkaasta tulee todella täyteen! ei ehkä jos hiilariruokien keskellä sen syö mutta jos syö normistikin hiilaritonta tai vähähiilarista niin kyllä se totta vaan on. Ja minä jos joku on sellainen joka vaati ennen aamupalan ja lounaan välissä vielä pikku "välipalan" jotta jaksoi. Mulle tuli oikeasti aina ihan huono olo jos tuli nälkä tai ruokaväli venyi eli 4 tunnin. Vaan nyt on toisin, pystyn olemaan syömättä helposti pitkiä aikoja. Monesti todella illalla huomaan että olen unohtanut päivällisen kokonaan.
Kuulostaa varmaan hassulta :)
Ja kyllä on kirjoja vaikka kuinka paljon karppiruokia. Netistäkin löytää kun googlettaa niin ohjeita. Ja Antti Heikkilän sivuilla myös kirjoja joita voi ostaa.
Ja mitä tulee rasvaiseen ihoon, niin karppaus nimenomaan parantaa poikkeuksetta ihon! Uskokaa tai älkää...
"rikkonut sääntöjä"..eli napostelulinjalle on mennyt. KOSKA meillä on tosi vilkas kohta kaksivuotias poika, ja tässä pitkän loman aikana rytmit ja systeemit ovat olleet aika hajallaan.. Joulun jälkeen olen karpannut suht hyvin, MUTTA en ole saanut tilaisuutta syödä rauhassa kunnon aterioita, vaan olen napsinut vähän väliä kaikenlaista. En aina muutenkaan pysty olemaan tutntikausia syömättä (joskus se kyllä onnistuu), johtunee siitä, että olen aika hoikka (51kg 163cm) ja lapsen perässä joukseminen on aika kuluttavaa välillä..kuten myös asioiden hoito ilman autoa.
Kirjoitin viestin oikeastaan siksi, ettei joku karppausta suunnitteleva luovu ajatuksesta siksi, ettei ehkä ole lasten takia aikaa kunnon ateriointiin. Pääasia on kuitenkin se, MITÄ suuhunsa pistää.
mitenkään suostu uskomaan, että 4 kinkkusiivua ja 6 juustosiivua olisi hyvä ja ennenkaikkea tervellinen aamupala. Varmaan ihan yhtä ravitseva kuin kuppi kahvia ja tupakka.
ravintoloissa syömässä esim Amarillossa tms ruokiksella, koska aina puolet tarjottavasta ei kelpaa?
rypsiöljy on telaketjuen voiteluaine...oikeasti!
kannatan muutoin kasvisöljyjä esim pähkinöiden muodossa mutta että öljyä suoniini, huh!
käykääpä näillä sivuilla lukasee www.antti.heikkilä.fi siellä on todella hyvää asiaa, vaikkei kaikkea nieliskään niin laittaa ainakin ajattelemaan ja paljon. Mm. se kuinka kokonaisvaltaista ihmisen vointi onkaan ja miten paljon ravinto todella siihen vaikuttaa!
En ymmärrä miksi mm. Heikkilää kovasti arvostellaan täälläkin? Miksei uskalleta miettiä sitäkin vaihtoehtoa että jotkut sairaudet todellakin paranesivat ruokavaliolla ennenmmin kuin lääkepurkilla?
Tiesittekö muuten että Heikkilän kirja "diabeteksen ruokaohjeet" voitti viime kesänä Pariisissa parhaan palkinnon koko maailmasta? Suomi on kohta ainoa maa joka sitkeesti "uskoo" että hiilareilla hoidetaan diabetes. Mutta miksi ihmeessä suomessa diabetes on räjähdysmäisessä nousussa?
löydät IHAN kaikki linkin tieteellisiin tutkimuskiin sekä pitkät keskustelut aiheista :)
http://karppaus.info/forum/
Sieltä löytyy myös reseptiosio:
http://karppaus.info/resepti/
Sekä karppiaihseisia kirjoja yllinkyllin:
http://karppaus.info/kauppa/
Myösw Antti Heikkilän kirjat löydät kaikki kirjastosta. Hänen blogissaan asiat on paljon lyhyemmin, ytimekkäämin... ja sarkastisemmin ;)
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=5
voin käydä syömäss ulkona! seisovat pöydät on hyviä ja ravintolassakin voin tilata perunan tilalle kasvikset. :)
En esimerkiksi edes pidä leivästä.. Mieluummin söisin paketin kinkkua mitkä laitan leivälle, mitä sen leivän siellä alla.
Rakastan kalaa, kanaa, lihaa ja juustoja. MUTTA, en halua laskea kaloreita, ja pelkään, että karpatessa kävisi väistämättä niin, että lihon..
En jaksa uskoa, että karpatessa voisin syödä 1200-1500 kcal/ päivä, ilman että olisi nälkä..
Hiilari"ruoasta" minua puoleensa vetää vain karkki, ja joskus leivonnaiset.
t.10