Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ole koskaan ikinä nukuttanut yhtäkään kolmesta lapsestani ulkona!!!

Vierailija
07.01.2010 |

Ja kaikki ovat edelleen hengissä ja terveitä!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska apua! mihin itse pääsee tupakille?!?!? sitten on vaan hyvä selitellä että en minä nukuta ulkona,saa astaman jne. ennemmin ne lapset sen astamn saa siitä kun ottaa mallia äiskän tupakoinnista :D

Vierailija
2/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos ollaan muuten oltu ulkona ja sattumalta vaunuihin/rattaisiin nukahtanut.

Ulkona nukuttaminen (etenkin pakkasella) lisää astmariskiä. Meillä esiintyy suvussa sitä, joten en viitsi ehdoin tahdoin riskiö lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska apua! mihin itse pääsee tupakille?!?!? sitten on vaan hyvä selitellä että en minä nukuta ulkona,saa astaman jne. ennemmin ne lapset sen astamn saa siitä kun ottaa mallia äiskän tupakoinnista :D

Vierailija
4/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään pakollista.

Vierailija
5/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole nukuttanut?

Vierailija
6/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosituksia. Ulkona on hyvä hengittää jne. Eivät aikuisetkaan yleensä nuku ulkona...

Vierailija
7/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käymme vaunulenkeillä ja silloin vauva yleensä nukkuu. Mutta en keksi ensimmäistäkään syytä, miksi minun pitäisi varta vasten pukea vauva ulkokamppeisiin ja laittaa hänet pihalle nukkumaan, jos olen itse sisällä. Nukun itsekin päiväunet sisällä, en parvekkeella. :)

Vierailija
8/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenn hyvissä sielun ja ruumiin voimissa...nukkuivat ulkona PALJON paremmin niin toki sinne vein...

Vierailija
9/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihanaa hakea iloinen ja punaposkinen vauva vaunuista kun sisällä vaan torkkuivat huonoa unta ja heräsivät kiukkuisina...

Vierailija
10/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä aio nukkuttaa seuraavaakaan. Hienoja ja terveitä lapsia noista on kasvanut.

Vierailija
11/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmä ilma ei aiheuta astmaa mutta se pahentaa astman oireita kyllä

Vierailija
12/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuolla ulkona/sisällä nukuttamisella on muuten kovinkaan suurta merkutystä paitsi että useimmat (siis eivät kaikki) lapset nukkuvat paremmin siellä ulkona.

Ja kaikki ovat edelleen hengissä ja terveitä!

Vierailija
13/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän aina ulos nukkumaan!

Vierailija
14/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pistetään ulos nukkumaan. Mutta jos ollaan ulkoillessa nukahdettu niin nukkumaan on saanut jäädä vaunuihinsa.

Vierailija
15/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu siellä pitkät unet toisin kuin täällä sisällä :) ihan mielelläni sen teen!

Vierailija
16/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

paitsi jos ollaan muuten oltu ulkona ja sattumalta vaunuihin/rattaisiin nukahtanut.

Vierailija
17/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti nukkuu sisällä päiväunia max 45minuuttia, ulkona normisti 2tuntia. On siis iso ero, kummassa torkkunsa ottaa.

Puen neidin yleensä siis kolmesti päivässä ulos, 2x unille ja ip unien jälkeen tulee välipalalle (herää 14 aikaan) ja puoli neljältä mennään sitten muuten vain ulos isomman vuoksi.

Vierailija
18/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina paljon paremmin kuin sisällä. Neljä viiskin tuntia saattoi ensi vuotena mennä ulkona ja nyt vielä puolitoistavuotiaanakin pari kolme tuntia niin että heilahtaa..

Harmi vaan kun on ollut niin kylmää täällä pohjoisessa viime viikot, niin ettei ole ulkoilemaan päässyt ja ulos nukuttamaan.

En minäkään varta vasten pue lasta ulos, vaan samalla käyn itsekin ulkona kävelyllä ja sinne lapsi nukahtaa rattaisiin. Tai ensin leikitään ulkona ja sitten lähdetään kävelylle.. Saa samalla raitista ilmaa ja lapsi nukahtaa ilman sen kummempia nukutteluja. Jätän vaunut sitten ikkunan alle, josta näen / kuulen koska lapsi herää. Tietysti laitan paljon vaatetta ja vällyjä kuomun eteenkin, ettei raaka ilma näin talvisin pääse suoraan kosketuksiin lapsen kanssa.

L

Vierailija
19/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapset (ja aikuiset) tarvitsevat ulkoilua useamman tunnin päivässä. Sen varmaan ymmärtää jokainen, että on kaikella tavoin terveydelle hyväksi ulkoilla päivittäin.

Muuten ulkoilu olisi jäänyt mielestäni liian vähäiseksi, sillä alle 1,5-vuotias on etenkin talvisaikaan aika pökkelö paketti pihalla eikä siellä ulkona tule sitten oltua kovin pitkästi. Oli kätevää, että lapsi sai nukkuessaan "ulkoilma-annoksensa" ja meillä lapset nukkuivatkin ulkona moninkertaisesti verrattuna sisällä nukkumiseen. Niinpä sisällä meillä ei alle 1,5-vuotiaita nukutettu.

Vierailija
20/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan saanut lapsia nukkumaan päiväunia sisällä, ulkona ovat aina nukkuneet niin pitkään kuin päiväunia yleensä nukkuivat.

Meillä vain eivät nukahtaneet päivällä muualle kuin rattaisiin isompanakaan....... Ja asia ei ollut ongelma, kun voi aina yhdistää kaksi asiaa - koirien päivälenkin ja lasten päiväunet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä