Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tylsä elämä ei mulle riitä.

Vierailija
07.01.2010 |

Ei ole ammattia eikä töitä.Pääsin ammattikoulutukseen mutta se sujuu huonosti.Paikkaa elämässä ei tunnu löytyvän.Ei ole muuta kuin perhe.En halua elää näin koko elämääni.Mitä pitäisi tehdä?töitä olen aktiivisesti hakenut esim.siivousta,kaupan myyjän yms.mitään ei löydy.Koulutukset liian vaikeita.Miehen kanssa riitaa kun unelmoin joka päivä että pääsisin töihin ja saisin elättää itseni.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattoman (siis täysin kouluttamattoman) on nykytilanteessa todella vaikeaa saada töitä, koska sitä ei riitä koulutetuillekaan. Jos on omassa motivaatiossa yhtään parantamisen varaa, niin suosittelen satsaamaan siihen koulutukseen, se on ainoa avain ulos tuosta.

Vierailija
2/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä en pärjää matematiikassa,atk.ssa en monessa muussakaan aineessa.Ne vaan mulle jotenkin liian vaikeita vaikka otan kaikki ylimääräiset opintotunnit niissä ja teen paljon harjoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kun yksi mahdollisuus eli puurtaa se koulutus läpi vaikka verta itkien. Jos siis todella haluat muutosta. Jos et ole valmis tekemään töitä ammatin saamisen eteen, niin luultavasti et sitä muutosta kovin paljon edes halua.

Vierailija
4/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen kovasti töitä ammatin saamisen etten.Käyn ylimääräset tunnit ja luen jatkuvasti.En pysty elämään jos en saa ammattia.

Vierailija
5/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole älyä minkäänlaiseen koulutukseen niin hanki haasteet muualta. Hommaa harrastus josta pidät tai jotain, ala kasvattaa koiria... Hankala tilanne tuollainen.

Vierailija
6/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko harkinnut esim. lähihoitajan koulutusta. Siellä ei ainakaan painoteta erityisesti matematiikkaa ja atk:ta. Toki nykyään joutuu melkein kaikissa työpaikoissa konetta käyttämään, mutta perusasiat sulla varmaan on hallussa, kun tännekin osaat kirjoitella, :)

Vierailija
7/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuli esille koirankasvatus, mutta entäs esim. erilaiset käsityöläisammatit (osaatko ommella, kutoa, tehdä puutöitä) jne? Kannattaa varmaan miettiä myös, mihin alaan ne omat lahjat viittaavat, jos eivät akateemisiin opintoihin.

Vierailija
8/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain pitäisi elääkkin.Mieheni jäi työttömäksi eli rahaa tarvittaisiin.Olen hakenut lähihoitajakouluun en vain päässyt sinne sanoivat ettei ole mun alaani.Pitää kai erota ja jättää lapsi miehelle?ei mieheni jaksa joka päivä kuunnella itkuani kun en töitä löydä.

Vierailija
9/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lah´joja koirankasvatukseen eikä käsitöihin.Ei ole mitään erityisiä lahjoja mihinkään.

Vierailija
10/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi olemaan työkkäriin yhteydessä ja pyytämään päästä ammatinvalintatesteihin! Itse olin noin 10 vuotta sitten tilanteessa, että silloinen työ otti rankasti päähän. Olin käynyt siihen 2,5 vuoden koulutuksen. Sitten tehtiin testit työkkärissä ja katsottiin mikä olis se mun juttu ja siitä se vyyhti alkoi sitten pikkuhiljaa aukeamaan ja nyt olen unelmatyössäni ict-alalla! :)

Vierailija
11/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös perhepäivähoitajaksi pääse jollain tosi lyhyellä kurssilla? Mitäs jos alkaisit siihen? Palkka ei ole hurjan suuri, mutta kyllä sillä elää.

Kaupankassaksi voi hyvin päästä ilman koulutusta. Jatka yrittämistä. Kannattaa viedä hakemus ja ansioluettelo vaikka työkkäriin tarkistettavaksi, siellä osaavat neuvoa mitä pitäisi muuttaa jotta hakemus olisi parempi.

Miehesikin voisi etsiä aktiivisesti myös oman alansa ulkopuolista työtä nyt kun on työttömänä.

Vierailija
12/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti on se testi tehty.Siksi juuri opiskelen tätä alaa näin ammatinvalintapsykologi suositteli.

Vierailija
13/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hakee oman alansa töitä niitä vaan ei täälläpäin ole.Perhepäivähoitajaksi eivät mua huoli niitä tässä kaupungissa kuulemma liikaa olen perhepäivähoidonjohtajalle kaupunkiin soittanut.

Vierailija
14/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ammatinvalintapsykologi suosittelee jotain, ei välttämättä tarkoita mitään. Sinun pitää itse haluta asiaa, silloin säilyy motivaatio.

Vierailija
15/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö miehesi voisi etsiä oman alansa ULKOPUOLELTA töitä?

Vierailija
16/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän hakee oman ammatin ulkopuolisiakin töitä.Eikä se paljoa auta jos mies töitä saa, no rahaa tulee enemmän, mutta silti suren omaa työttömyyttäni.

Vierailija
17/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkös sinä juuri tällä hetkellä opiskele? Valmistumisen jälkeen on huomattavasti helpompi saada töitä ja onnistut kyllä! Ehkä sinun ei kannattaisi valittaa miehellesi tilannettasi niin usein, hän varmaan jo asian tietää ja näkee..ja ärsyyntyy vain kun jankutat ja lisäksi miehellesi on varmaan myös kova paikka olla työttömänä.

Vierailija
18/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen mutta pelkään etten valmistu amnmattiin, liian vaikeaa.Pakko puhua miehelleni jo vuosia ollut kotona ja tilanne painaa mua.

Vierailija
19/19 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sulla vaan ole lukihäiriö tms siihen saa apua ja hyvityksiä opinnoissa