Mielipiteitä tytön nimestä kiitos, miehellä ja minulla eri mielipide.
Sukunimeen käy kummanlaiset tahansa.
Tässä vaihtoehtoja, vähän kansainvälisempi
Melissa
Aurelia
tai kotimainen vanhempi
Lyydia
Katriina
tästä välistä on vielä Sofia tai Linnea.
Ehdottakaa mitä ei missään nimessä tai mistä pitäisitte, tai keksikää joku ehdotus.
Kommentit (22)
Melissa ihan ok, samaa tyyliä Vanessa, Tessa, Odessa.. näistä kivoin Vanessa.
Aurelia kiva paperilla, suussa vaikea varsinkin taivutettuna.
Lyydia myös kiva, lempinimeksi voisi tulla Lyyli tai Lyyti.
Sofia on kiva ikuisuusnimi, ollut pinnalla vuosikymmenet, menettänyt siten kyllä persoonallisuutta.
Katariinasta en koskaa pitänyt -kata :/
Linnea kaunis, tämäkin nimi pysynyt taisaisesti suosiossa.
1. Sofia
2. Linnea
3. Aurelia
4. Lyydia
5. Melissa
6. Katriina
vähintään ok. Vähiten pidän Aureliasta ja Katriinasta. Mutta Sofia ehdoton lempparini, olisi tullut kuopukselle, mutta sukunimi alkaa F:llä ja oli miehen mielestä liian "puuroutuva" yhdistelmä. Minusta oikeastaan myös. Nyt joku tunnistaa, mutta kuopuksesta tuli sitten ihanainen Matilda :)
Jos sisko on Matilda niin Matilda Sofia tietenkin. Tai mikä on Matildan toinen nimi, sopisiko sama Melissalle? Kivasti yhdistäisi sisarukset.
sen sijaan Lyydia vois olla meilläkin ja Linneakin on kiva
Ainut, jonka minä voisin antaa tyttärelleni.
ei ihan sellaisia nimiä, jotka olisi ns. mun makuun...
Melissa - en tykkää, tulee mieleen joku mauste/keittiötyöväline/kahvimerkki tms mielleyhtymä.
Aurelia - liian omituinen. Toisena nimenä ts. ei kutsumanimenä menisi kyllä
Lyydia - kuullostaa venäläiseltä nimeltä
Katriina - ihan kiva
Sofia - paras näistä
Linnea - ihan kiva
Lyydiakin kiva
Katriina- tulee halpa KultaKatriina kahvi mieleen
Lyydia. Linnea myös kaunis, Katriina ok. Sofia tylsä, Melissa ei kiva, Aurelia ei jostain syystä sykäytä.
Ehdotan vielä Sylvia, olisi mielestäni tosi kaunis ja on sekä vanha että kansainvälinen.
Sofia ja Melissa on noista kauneimmat. Aureliasta en tykkää yhtään. Linnea on tavallaan kaunis, Lyydia ok, mutta ei ihan minun makuuni. Katriinasta ei ole ikinä kauheasti pitänyt, Katariina olisi kauniimpi minusta.
Se tuntuu vähän teennäiseltä ja snobailevalta. Lisäksi minua hirvittää se, että tuntemani pikku-Aurorat kulkevat lempinimellä Aukki, joka on aika karu ja Aureliallekin voisi käydä niin.
Suosikkini on varmaankin Linnea tai Lyydia. Sopivasti erilaisia vailla puristusta. Linnea on aika eteerinen, Lyydia hellyttävä.
Myös Melissa on kiva, siitä tulee mielikuva söpöstä tai suloisesta.
Sofia ja Katriina ovat myös kivoja, mutta hieman neutraalimpia ja tavallaan "tusinatavaraa" verrattuna muihin.
Sofia
Linnea
Lyydia
KatAriina
tai sitten
Petra
Laura
Saara
Marilla
Julia
Pauliina
Linda
Matilda
Katriina on tosi kaunis ja kans.välinenkin, toki suomalainen kirjoitusmuoto.
Melissa on reippaan tytön nimi, kiva sekin.
Linnea on myös kiva, mutta Sofia ja Lyydia eivät itseäni kauheasti miellytä.
Vaikea valinta siis, mutta ehkä Linnea vie voiton :)
kolmesta muusta en pidä.. ehdotan emmaa, lyyliä, amandaa ja vaikka... liljaa.. tai ebbaa, tai auroraa..
Myös Linneasta tykkään. Pidätte ilmeisesti ia-päätteisistä nimistä, joten sellaisia melko kansainvälisiäkin olisivat esimerkiksi:
Emilia
Julia
Silvia
Maria
minun tytöstäni tulisi Sofia Katriina, tosin suku ihmettelisi kovin kun molemmat on jo serkuilla.
Melissa on jotenkin suuhuni sopimaton, yhden todella kauniin ihanan reippaan fiksun Melissan tunnen ja häntä on aina Meipaksi kutsuttu.
Lyydia on Lyyti d:llä, koirannimi.
Aurelia voisi pienen makustelun jälkeen ehkä, kenties vai onko se kuitenkin noita-akan nimi.
Linnea on vanha hissanmaikkani ja hissa ei ollut lempi aineeni
vähintään ok. Vähiten pidän Aureliasta ja Katriinasta. Mutta Sofia ehdoton lempparini, olisi tullut kuopukselle, mutta sukunimi alkaa F:llä ja oli miehen mielestä liian "puuroutuva" yhdistelmä. Minusta oikeastaan myös. Nyt joku tunnistaa, mutta kuopuksesta tuli sitten ihanainen Matilda :)
Melissa on kahvin suodatinpaperimerkki. Ja mikä oliis lempinimi? Melli?
Ennemmin vaikka Alissa.
Aurelia on Turun ruotsinkielisen seurakuntatalon nimi. :) Aurelie ehkä sitten ennemmin.
Lyydia voisi mennä... Kansainvälisempi muoto olisi Lidia.
Katriinasta, Sofiasta ja Linneasta tykkään.
Aurelia on minusta vanhainkodin nimi.
Katriinaa enemmän itse pidän nimestä Katariina.
Sofia, ihan jees, kaunis ja noin, mutta 2000-luvun Minna.
Linnea, joo tai Viola? Kukkaisia kumminkin :)
Melissa. Ehkä näistä se mikä kolahtaa, tai
Lyydia. Siinä on vähän hankala kirjoitusasu, mutta siihen kumminkin pian tottuu!