Siivouksesta kysymyksiä
Kertokaa minulle
Kuinka usein teillä siivotaan jääkaappi? Siis otetaan ihan ulos ne hyllyt ja lokerot ja pestään tiskialtaassa, ja kuinka usein vaan pyyhitään hyllyt?
Miten pesette kylpyhuoneen laattojen saumaukset? Ne ruskistuu, ja haluaisin teiltä siivousexperteiltä jonkun kätevän vinkin niiden putsaamiseksi. Nyt koitin tiskiharjaa ja sitten pyyhkeellä kuivaamista mutta loputulos ei ollut mitenkään loistava ja kauhea homma. Miten te muut teette? Mitä pesuainetta käytätte? Kuinka usein pesette ne?
kiitos!
Kommentit (12)
kerran vuodessa ennen joulua.
Kaakelisaumat ei meillä likaannu, kun valittiin tarkoituksella lattiaan musta väri.
semmin,muuten pyyhin hyllyt viikottain tai tarvittaessa. Pesen kylppärin kerran viikossa,saumat ei pääse kovin ruskistumaan säännöllisellä siivouksella. Kokeile ihmesientä saumoihin tai sitten jotakin kylppärinpesuun tarkoitettua ainetta.
Pesen itsekin lavuaarin, peilin jne joka viikko useammankin kerran, mutta en kyllä niitä laattoja. Pitäisi varmaan alkaa ahkerammaksi...mutta joka viikko, en taida jaksaa. Sellainen ihmesieni voisi ola hyvä. Pesen suihkukopin ehkä kerran kuussa, kylpyhuonespraytä seinille ja huuhtelu ja pyyhkeellä pyyhintä. Mutta ne saumat siis ruskistuu silti.
ap
tarkoitettua hapahkoa puhdistusainetta. ensin kastelet pelkällä vedellä, sitten peset, huuhtelet, ja lopuksi kuivaat lattian-, tai ikkunankuivaimella.
Ja käytän desinfioivaa puhdistusainetta.
Jääkaapin pesen kun on aikaa ja kun jääkaappi alkaa näyttää siltä, että olisi aihetta...
desinfioimisella ja pinttymien puhdistamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...
saumat kannaattaa aina huuhdella kylmällä vedellä ennen kuin aloittaa niiden pesemisen HAPPAMALLA aineella. ph
ja sitten kaadat ko. vettä juuriharjaan ja alat jynssätä. Tämän kun teet n. viikoittain ei pääse saumat pinttymään.
Mistäs minä tiedä onko tuo minun kylpyhuonespray hapanta?? Sellainen ihmesieni on kyllä hommattava. Enjon pesukinnasta kylpyhuoneeseen olen myös käyttänyt, se on hyvä laattoihin.
ap
ja saunanpesuharjalla harjaat kaakelien saumat. Laatat pesen hankauspesimellä. pyrin noin kerran kuussa tämän tekemään kotona.
Ensin kastelet ne ja sitten peset pesuaineella ja sitten huuhtelu.
Jääkaappia voi pyyhkiä tarpeen mukaan. Näkeehän sen, koska vaatii pesua ;)
kyllä toimii!! lähtee ruosteveden jäljetkin.
Pesen lattian vain kerran viikossa, ja viikon aikana viisihenkinen perhe, jossa on roiskintaikäisiä poikia, ramppaa vessassa melko monta kertaa. Vähemmällä ja siistimmällä käytöllä riittäisi varmaan joku miedompikin aine.
?