Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole saavuttanut elämässäni yhtään mitään. Miten löytää joku idea ja mielekkyys täällä olemiseen?

Vierailija
05.09.2023 |

Olen varmaan valinnut väärin joka ikisessä käänteessä, tai onni ei vaan ole suosinut minkään asian suhteen. Ei mielekästä ammattia, ei ehjää työuraa, ei lapsia, ei oikein mitään erityislahjoja. Juuri nyt on töitä, ensi vuonna ehkä ei. Miksi olen täällä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kenenkään elämällä ole mitään todellista merkitystä, osa vaan kuvittelee, että on. 

Vierailija
2/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kenenkään elämällä ole mitään todellista merkitystä, osa vaan kuvittelee, että on. 

Ja mistähän sinä tiedät mikä on kuvitelmaa ja mikä ei. Kaikella on tarkoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tai kenenkään tarvitse suorittamalla tai ansioilla ansaita oikeutta olemassa ololle. Meistä jokainen on tärkeä ihan vain olemalla olemassa.

Voin vain suositella tutustumaan elämän henkiseen puoleen. Sieltä sen elämän merkityksen löytää. Elämä on ihmeellisempää kuin uskotkaan.

Elämän kuuluu olla hauskaa ja iloa täynnä. Joten seuraa iloasi. Missään nimessä elämää eikä itseään kuulu ottaa liian vakavasti. Elämä on kuin peli. Meillä jokaisella on täällä roolimme. Oikeasti me kaikki olemme samaa hyvää energiaa, rakkautta. Maapallo on leikkikenttämme, jonka itse olemme luoneet. Me kaikki olemme Jumala. Olemme siis Jumala ihmisen muodossa. Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä. Näin Jeesuskin opetti.

Vierailija
4/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei muista vauvapalsta 100uoden kuluttua. Turhaan täällä ollaan kaikki, kuka milläkin onnella.

Vierailija
5/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen onnistumisen määrittelee ja päättää?

Nyt se mitataan rahassa, rikkaita ja onnistuneita hehkutetaan, huonompi osaisia säälitään. Vaikka se elämä ei ole sen kummoisempaa. Voi harrastaa vähän kalliimmin, mutta mitä lisäarvoa se tuo kenellekään, ihan loppupelissä?

Elämä on 98 prosenttisesti paskaa ja vain joskus iloa. Tyytyminen tähän on taitolaji ja pitää järjissä.

Vierailija
6/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko Jumalaan? Jumalalle olet ainutlaatuinen juuri sellaisena kuin olet. Hän rakastaa sinua ehdoitta. Myös seurakuntiin ja vapaaehtoistöihin voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi. Sieltä voit löytää ystäviäkin ja löytää uusia, merkityksellisiä kohtaamisia muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
7/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei muista vauvapalsta 100uoden kuluttua. Turhaan täällä ollaan kaikki, kuka milläkin onnella.

Älä sano. Minä olen taiteilija ja vauvapalsta on jo vaikuttanut taiteeseeni. Toivon todellakin teosteni säilyvän ainakin 100 vuotta. Moni taideteos on säilynyt pidempäänkin. 

Vierailija
8/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buddhalaisuudessa on totuuden siemen. Elämään kuuluu kärsimys, ja onnellisuuden avain on kärsimyksen hyväksymisessä. Kenenkään elämä täällä ei ole suuressa kuvassa sen tarpeellisempaa kuin jonkun toisen. 

Vierailija
9/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän sinä tiedät mikä on kuvitelmaa ja mikä ei. Kaikella on tarkoitus.

Ajattele: maapallo on häviävän pienenpieni hiukkanen tässä valtavassa maailmankaikkeudessa, joka vain jatkuu, jatkuu, jatkuu... joka suuntaan jatkuu.

Vierailija
10/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että olet kuin muurahaispesän työläinen, samaa massaa. Toki työpanoksellasi on pikkiriikkinen häviävän pieni merkitys. Mutta jos jostain syystä kuolet, niin rattaat rullaa eteenpäin vaan, eivät pysähdy eikä kukaan voivottele.

Vierailija
11/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo olisi voinut olla minun kirjoittamani. Joudun tosin tunnustamaan että en ole oikeastaan tavoitellutkaan mitään koskaan, olen vain antanut asioiden tapahtua. Olen ollut liian passiivinen, en  sinnikäs tai kunnianhimoinen.

Vierailija
12/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kiinalainen tarina:

"Vaelteleva puuseppä, jonka nimi oli Kivi, näki matkoillaan jättiläismäisen vanhan tammen, joka seisoi niityllä maa-alttarin lähellä. Puuseppä sanoi tammea ihailevvalle oppipojalleen: "Tuo on hyödytön puu. Jos haluaisit tehdä siitä laivan, se mädäntyisi nopeasti; jos haluaisit tehdä siitä työkaluja, ne murtuisivat. Tuosta puusta sinä et voi tehdä mitään hyödyllistä, ja sen vuoksi se on elänyt niin vanhaksi."

Mutta samana iltana majatalossa, jonne puuseppä meni nukkumaan, vanha tammi ilmestyi hänelle unessa ja sanoi: "Miksi sinä vertaat minua teidän viljeltyihin puihinne kuten orapihlajaan, päärynä-, appelsiini- tai omenapuuhun ja kaikkiin muihin puihin, jotka kantavat hedelmää? Jo ennen kuin ne saavat hedelmiään kypsiksi ihmiset käyvät niiden kimppuun ja r*iskaavat ne. Niiden haarat katkaistaan, niiden oksat väännetään. Niiden omat hedelmät tuottavat niille vahinkoa, eivätkä ne voi elää luonnollista aikaansa. Niin tapahtuu kaikkialla, ja sen vuoksi minä olen jo kauan sitten yrittänyt tulla hyödyttömäksi. Voi sinua kuolevaista raukkaa! Ajattele, olisinko minä päässyt tähän kokoon, jos olisin ollut jollakin tavalla hyödyllinen? Sitä paitsi sinä ja minä olemme molemmat luontokappaleita, ja kuinka joku luontokappale voi asettaa utsensa niin korkealle että arvostelee toista luontokappaletta? Mitä sinä hyödytön kuolevainen ihminen tiedät hyödyttömistä puista?"

Puuseppä heräsi ja mietti untaan ja myöhemmin, kun hänen oppipoikansa kysyi häneltä, miksi juuri tuo puu suojeli maa-alttaria,  hän vastasi: "Pidä suusi kiinni! Ei enää sanaakaan koko asiasta! Puu kasvoi tähän tarkoituksellisesti, koska missä tahansa muualla ihmiset olisivat pahoinpielleet sitä. Ellei se olisi maa-alttarin puu, se olisi ehkä kaadettu."

Vierailija
13/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo olisi voinut olla minun kirjoittamani. Joudun tosin tunnustamaan että en ole oikeastaan tavoitellutkaan mitään koskaan, olen vain antanut asioiden tapahtua. Olen ollut liian passiivinen, en  sinnikäs tai kunnianhimoinen.

Mutta oletko ollut ilkeä ja pahantahtoinen? On suuri huijaus, ettei useimpien asioiden pitäisi antaa vain tapahtua. Kunnianhimokin on tuhonnut monia asioita. Tehtävänäsi maailmassa ei ole olla mitään muuta kuin se, mikä olet. 

Vierailija
14/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletko ollut ilkeä ja pahantahtoinen? On suuri huijaus, ettei useimpien asioiden pitäisi antaa vain tapahtua. Kunnianhimokin on tuhonnut monia asioita. Tehtävänäsi maailmassa ei ole olla mitään muuta kuin se, mikä olet. 

Säkö sen määrittelet? Otan osaan aloittajan kokemiin haasteisiin. Eniten tässä maailmassa kuitenkin syö sun kaltaiset muottiin iskijät. Sulla ja mulla saa olla erilaiset elämät. Sun ei tarvi haluta mun elämää, eikä mun sun.

Vierailija
15/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin itsekkin joskus että pitäisi olla jotain itseä enemmän ja saada jotain aikaiseksi. Mutta ei tarvitse. Vaikka jotkut antavat arvoa saavutuksille, niin kuka niitäkään muistelee 100 vuoden kuluttua? Aika harva keksinyt mitään mullistavaa ja vähän luulen ettei monikaan ole omin nokkineen keksinyt mitään vaan on saanut Jumalan armoa ja siunasta osakseen ynnä kykyjä.

Vierailija
16/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi edes siedettävä asuinalue? Onko lähellä järven aaltoja, joita voi katsella. Ulkomaiden tutkiminen ja englannin oppiminen voi olla hyvää ajanvietettä harrastuksena.

Vierailija
17/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Tai meren aaltoja. 

Vierailija
18/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säkö sen määrittelet? Otan osaan aloittajan kokemiin haasteisiin. Eniten tässä maailmassa kuitenkin syö sun kaltaiset muottiin iskijät. Sulla ja mulla saa olla erilaiset elämät. Sun ei tarvi haluta mun elämää, eikä mun sun.

Olen pahoillani, että sait tuollaisen kuvan viestistäni. Olen nimittäin täysin samaa mieltä siitä, että meillä ihmisillä KUULUU olla erilaiset elämät. Ole kiltti, äläkä sinäkään iske minua muottiin. Yritin vain lohduttaa, mutta lohduttaminen on taitolaji. En voi antaa sinulle neuvoja, mutta toivon puolesasi, että tulevaisuudessa jaksat tavoitella sinulle tärkeitä asioita.   

Vierailija
19/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että sait tuollaisen kuvan viestistäni. Olen nimittäin täysin samaa mieltä siitä, että meillä ihmisillä KUULUU olla erilaiset elämät. Ole kiltti, äläkä sinäkään iske minua muottiin. Yritin vain lohduttaa, mutta lohduttaminen on taitolaji. En voi antaa sinulle neuvoja, mutta toivon puolesasi, että tulevaisuudessa jaksat tavoitella sinulle tärkeitä asioita.   

Älä jeesustele. Aapeekin potee huonoa omatuntoa just siks ettei elä Volvo-okt-velka helvettiä. Väestöliittokin jaksaa paasata miksei nykynuoria kiinnosta Hoplopin tuomat ilot. Tahaton lapsettomuus on todellinen tragedia. Sitä pahentaa oman elämänsä Sirkka-Liisat joilla menee kaikki nappiin.

Vierailija
20/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen elämänasenne on opittava, voi olla iloinen siitä että on hengissä, on rahaa ruokaan, on asunto, nää asiat ovat suuria, Suomessa niihin on vaan totuttu, mutta monelle ihmiselle tässä maailmassa ne ovat vaan unelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi