Sain vasta (28v) tietää, että olen adoptoitu ja että
minulla on sisko jossain, jota en ole koskaan nähnyt.
Ajatukset on ihan solmussa, ahdistaa kun kaikki mihin uskonut vedettiin jalkojen alta. Meillä on neljä lasta ja heidän kanssaan on ollut todella rankkaa, varsinkin kaksosten kanssa kun he valvottivat ekan 1v, sitten vasta alkoi löytyä syitä heidän itkuunsa. Nyt kun kaksoset (on meidän nuorimmat lapset) on 2v niin vaikutti jo hetken siltä, että elämä alkais tasottua ja nyt sitten tiputettiin tämä pommi.
Adoptiovanhempani eivät ole juuri enempää tuosta adoptiosta ym. minulle puhuneet, isäni vain muutaman oluen ottaneena tuli sen maininneeksi, en tiedä oliko vahinko vai tarkoitus. Äitini kyllä vahvisti, että olen oikeasti adoptoitu. Mitään syitä eivät ole kertoneet, että miksi minut ja siskoni erotettu. Sen verran kertoivat, että siskoni sai olla biologisen äitimme kanssa.
Tiedän, että adoption syitä voi olla monia, mutta miksei niistä voi kertoa kun tämä nyt minulle paljastui. Adoptiovanhempani ovat olleet minulle hyvät vanhemmat ja vaikka heillä on myös 2biologista lasta (ovat minua nuorempia) niin en koskaan ole huomannut, että meitä kohdeltaisiin eriarvoisesti.
Kommentit (26)
Tiedän, että adoption syitä voi olla monia, mutta miksei niistä voi kertoa kun tämä nyt minulle paljastui.
ehkä hekään eivät tiedä.
Tuskin vanhemmillesi on kerrottu edes sen kummemmin miksi äitisi antoi sinut adoptioon.
Mutta, uskoisin että kun saat tietää bioäitisi taustat, kiität luojaasi että sinut adoptoitiin.
minut on adoptoitu 2 vuotiaana lastenkodista. Olen kyllä koko ikäni tiennyt asiasta, mikä on mielestäni hyvä asia. Tapasin biologisen äitini, isäni ja kaksi sisarustani 17-18-vuotiaana. Nykyisin pidän yhteyttä sekä biologiseen sukuuni, että adoptioperheeseeni (olen jo yli 40-vuotias).
On varmasti hyvä jos saisit vähän ensin tietoja taustastasi, niin voisit jonkinverran etukäteen tietää mitä on odotettavissa. Omalla kohdallani kaikki on mennyt kohtalaisen hyvin, eikä mitään katastrofaalisia järkytyksiä ole tullut eteen.
saat kai tietää biovanhempiesi nimet (tai ainakin äidin).
Vertaistukea saattaa löytyä esim.
http://www.aikuisetadoptoidut.fi/
Mä sain tietää 26 vuotiaana 15 vuotta sitten, vanhoista valokuvista, eli laskin 1+1 yhteen. Marssein kirkkoherran virastoon ja sieltä paljastui kaikki, mukaan lukien 9 sisarusta. Elämältä meni pohja.
huomannut ulkonäössä eri piirteitä kuin vanhmmissasi ja sisaaruksissasi?