Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö tapauksia että joku olisi hukkunut suohon?

Vierailija
06.01.2010 |

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teki suolla lastenvaunujen kanssa? *ihmettelee*

Mietin sitä itsekin, kun luin jutusta Aamulehdstä.

Mutta siitä menee aika läheltä ulkolureitti, joka siis ihan hiekoitettu kävely/pyöräilyväylä. Ehkä se nainen oli poikennut sienestämään eikä tajunnut menevänsä suolle. Tällä kysesellä suolla on sellaisia lämpäreitä, josisa kasvaa jotain vihreää sammakonkudun näköistä levää päällä ja jos on ihan umpikaupunkilainen niin ehkä ei tajua, että se onkin vettä, eikä kuusikonpohjaa. Mutta aika pöhelö täytyy kyllä olla - mä olen kävellyt tuolla itsekin ja kyllä ne lämpäreet normaalikatseella erottaa.

Siltikin mä ihmettelen myös, että miksei se ottanut lastaan vaunuista ja kiivennyt ylös sieltä lätäköstä. Meinaan jos sen on kaksi pikkupoikaa saanut sieltä ylös niin ei se nyt niin kauhean vaikea paikka ole voinut olla.

Silloin harvemmin sienestetään kun väyliä hiekoitetaan.

Vierailija
62/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mailla on suo ja se on kyllä mystinen ja kunnioitusta herättävä paikka. Ihan suosilla ihailen sitä tukevalta maalta kun kerran jo meinasin vajota sinne.

Suo on pinnan alta melko epämielyttävä. Sinne ei näe, siellä voi olla vaikka mitä karahkoja pystyssä, joihin voi repiä itsensä. Suo on limaista ja pahan hajuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suo ei ole limaista ja pahanhajuista, suolla on oma tuoksunsa, se on raikas. Suolla myös oma kasvustonsa ja eläimistönsä. Suolla ei tosiaankaan poimita sieniä, kuten joku luulee. Muuraimet ja karpalot siellä kasvavat ja kulku vaikeaa, sillä pinta upottavaa, mutta aika vähän varsinaisia upottavia silmäkkeitä löytyy.

Vierailija
64/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suo siellä vetelä täällä

Vierailija
65/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpaloita käyn joka syksy keräämässä suolta, ja paras paikka on vanha järvi joka on "suottunut" umpeen niin että keskellä enää pieni lampi. Kyllä sen jalkojen alla tuntee että alla vain suolautta. Ja tuo vesihän on jäistä tuohon aikaan vuodesta.

Yleensä olen yksin, kerran oli kaveri mukana ja juuri silloin jäin kiinni. Kun jalkoja yritti nostella niin se kummalle painoa laittoi upposi vain syvemmälle. Kaverilla oli kiskollinen ja saappaat jäi sinne.

Ei tuossa tarvi kuin vyötäröön asti upota niin pakkanen yön aikana hoitaa loput.

Ja kyllä noita soita Suomesta löytyy.

Vierailija
66/73 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karpaloita käyn joka syksy keräämässä suolta, ja paras paikka on vanha järvi joka on "suottunut" umpeen niin että keskellä enää pieni lampi. Kyllä sen jalkojen alla tuntee että alla vain suolautta. Ja tuo vesihän on jäistä tuohon aikaan vuodesta.

Yleensä olen yksin, kerran oli kaveri mukana ja juuri silloin jäin kiinni. Kun jalkoja yritti nostella niin se kummalle painoa laittoi upposi vain syvemmälle. Kaverilla oli kiskollinen ja saappaat jäi sinne.

Ei tuossa tarvi kuin vyötäröön asti upota niin pakkanen yön aikana hoitaa loput.

Ja kyllä noita soita Suomesta löytyy.

Hyi! Just tällainen on meidän lähellä. Se on TOSI PELOTTAVA!

Vierailija
67/73 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥺

Vierailija
68/73 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se Karoliina-tyttö pari vuotta sitten hukkunut Tampereella johonkin suoliejuun?

Ketju on muuten melkein kolme vuotta vanha.

Hän hukkui lampeen, ei todellakaan suohon. End of story

Vierailija
69/73 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/73 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enoni upposi työkoneineen suohon. Ei saatu ylös sen enempää konetta kuin miestäkään.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004119796.html

Oliko tuo tapaus kyseessä?

Vierailija
71/73 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa keskustelua. Kuten edellisessä hesarin artikkelissa luki, mies todella upposi ja hukkui suonsilmäkkeeseen, työkoneineen päivineen.

Vierailija
72/73 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin marjastamassa suoalueella, niin huomasin kyllä miten helposti jalat uppoaa suohon. Se oli pelottavaa ja hetken paniikki ihan tuli. Sen jälkeen olen katsonut tarkemmin mihin astun.

Vierailija
73/73 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin anoppi kuoli suonsilmäkkeeseen, ei hukkumalla, vaan hypotermiaan, kun ei päässyt sieltä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän