Tiedättekö tapauksia että joku olisi hukkunut suohon?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mun mailla on suo ja se on kyllä mystinen ja kunnioitusta herättävä paikka. Ihan suosilla ihailen sitä tukevalta maalta kun kerran jo meinasin vajota sinne.
Suo on pinnan alta melko epämielyttävä. Sinne ei näe, siellä voi olla vaikka mitä karahkoja pystyssä, joihin voi repiä itsensä. Suo on limaista ja pahan hajuista.
Suo ei ole limaista ja pahanhajuista, suolla on oma tuoksunsa, se on raikas. Suolla myös oma kasvustonsa ja eläimistönsä. Suolla ei tosiaankaan poimita sieniä, kuten joku luulee. Muuraimet ja karpalot siellä kasvavat ja kulku vaikeaa, sillä pinta upottavaa, mutta aika vähän varsinaisia upottavia silmäkkeitä löytyy.
Karpaloita käyn joka syksy keräämässä suolta, ja paras paikka on vanha järvi joka on "suottunut" umpeen niin että keskellä enää pieni lampi. Kyllä sen jalkojen alla tuntee että alla vain suolautta. Ja tuo vesihän on jäistä tuohon aikaan vuodesta.
Yleensä olen yksin, kerran oli kaveri mukana ja juuri silloin jäin kiinni. Kun jalkoja yritti nostella niin se kummalle painoa laittoi upposi vain syvemmälle. Kaverilla oli kiskollinen ja saappaat jäi sinne.
Ei tuossa tarvi kuin vyötäröön asti upota niin pakkanen yön aikana hoitaa loput.
Ja kyllä noita soita Suomesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Karpaloita käyn joka syksy keräämässä suolta, ja paras paikka on vanha järvi joka on "suottunut" umpeen niin että keskellä enää pieni lampi. Kyllä sen jalkojen alla tuntee että alla vain suolautta. Ja tuo vesihän on jäistä tuohon aikaan vuodesta.
Yleensä olen yksin, kerran oli kaveri mukana ja juuri silloin jäin kiinni. Kun jalkoja yritti nostella niin se kummalle painoa laittoi upposi vain syvemmälle. Kaverilla oli kiskollinen ja saappaat jäi sinne.Ei tuossa tarvi kuin vyötäröön asti upota niin pakkanen yön aikana hoitaa loput.
Ja kyllä noita soita Suomesta löytyy.
Hyi! Just tällainen on meidän lähellä. Se on TOSI PELOTTAVA!
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Karoliina-tyttö pari vuotta sitten hukkunut Tampereella johonkin suoliejuun?
Ketju on muuten melkein kolme vuotta vanha.
Hän hukkui lampeen, ei todellakaan suohon. End of story
Vierailija kirjoitti:
Enoni upposi työkoneineen suohon. Ei saatu ylös sen enempää konetta kuin miestäkään.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004119796.html
Oliko tuo tapaus kyseessä?
Nostetaanpa keskustelua. Kuten edellisessä hesarin artikkelissa luki, mies todella upposi ja hukkui suonsilmäkkeeseen, työkoneineen päivineen.
Kun olin marjastamassa suoalueella, niin huomasin kyllä miten helposti jalat uppoaa suohon. Se oli pelottavaa ja hetken paniikki ihan tuli. Sen jälkeen olen katsonut tarkemmin mihin astun.
Työkaverin anoppi kuoli suonsilmäkkeeseen, ei hukkumalla, vaan hypotermiaan, kun ei päässyt sieltä pois.
Silloin harvemmin sienestetään kun väyliä hiekoitetaan.